• Amazina

Boende i Schweiz del 9

Välkommen till del 9 i Schweiztråden!
    Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackra alpland!

• Svar på tråden Boende i Schweiz del 9
  • Stårschan

Var i Schweiz hör du hemma? Suisse Romande eller Allemande?

• Amazina

Hej Stårschan! Välkommen till Schweiztråden! Jag bor i tyska delen av Schweiz. I Zürich. Rätt många i tråden kommer från tyska delen. Sedan finns det en liten italiensk grupp och en fransk grupp. Bor du också i Schweiz?
    Här är föregående tråd om du vill läsa:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43967881.html

• Olsson22

Hej hej jag hänger kvar här till flyttlasset går...

• kaj04

har oxå hittat hit!
    bra jobbat amazonas! vem vet, snart kanske vi kan få till en träff! våra bebisar är ju rätt jämngamla eller hur?

• Amazina
    kaj04 skrev 2009-08-12 22:22:02 följande:
    har oxå hittat hit! bra jobbat amazonas! vem vet, snart kanske vi kan få till en träff! våra bebisar är ju rätt jämngamla eller hur?
    Självklart!!!
  • Räkmamman

Bra jobbat att starta upp en ny trâd, Amazonas! Var precis hos doktorn och kollade min lilla, lilla bäbis i magen, OCH belv framflyttade en hel vecka, sâ plötsligt är vi i v. 16 och inte v. 15!! Nice!

Det var länge sen vi fikade pâ den här trâden... Hmmm, kanske dags? Kramar!

• Amazina

Räkmamman- kan du fika även må-fre eller slutar du sent? Bättre med helgen?? Vilken dag är bäst för dig? Är du redan i v 16!? NICE! Ska bli kul att se din mage! Jag har ju Mutterschaftsurlaub så jag är rätt flexibel.

• Mamba

Jag hittade också hit

Vilket härligt väder vi har, hoppas det håller i sig så vi kan bada hela augusti och september typ
    Vi har tagit en promenad utanför vårt hus i dag, hamnar direkt bland böljande majsfält och härliga kullar.
    Och jag har bara 10 min med tåget till Stadelhofen. Ärligt talat, varför bor inte fler i Uster undrar jag

Stårschan

Jag bor i tysktalande delen jag med, straxt intill Zurich.

• Amazina
    Mamba skrev 2009-08-13 17:37:48 följande:
    Amazonas Hur länge ska du vara mammaledig?
    Egentligen skulle jag gå tillbaka först i december, men faktum är att jag saknar mitt jobb och utmaningen det innebär, så jag ska ta några pass i månaden fr o m september...
Svar på tråden Boende i Schweiz del 9