• Amazina

Boende i Schweiz del 9

Välkommen till del 9 i Schweiztråden!
    Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackra alpland!

• Svar på tråden Boende i Schweiz del 9
  • 07barn

Hej Semush!

Kul att du också hittat hit. Ja visst kommer jag ihåg dig. Då bor du ju inte så långt bort. Roligt :) En Zug date låter toppen. Hör av dig när det passar dig bäst. Torsdag och fredag är Oliver på dagis men annars har vi inget speciellt.

• HannaS83

Hej pa er! Tänkte höra om det är nagon som vet om man maste bli medlem i Swea för att vara med pa deras miniklubben möten?

• Amazina
    HannaS83 skrev 2009-10-21 21:32:48 följande:
    Hej pa er! Tänkte höra om det är nagon som vet om man maste bli medlem i Swea för att vara med pa deras miniklubben möten?
    Vet ej... Annars har ju svenska kyrkan en väldig massa aktiviteter för barn...
  • Ain

Hanna: jag tror att man egentligen ska vara det, men jag var pa miniklubbens möte här i Geneve för nagra veckor sedan och jag är inte medlem i Swea. Och inte var det nagon som fragade om det heller. En annan kompis jag har som ocksa var där, är inte heller medlem.
    Här har tyvärr inte svenska kyrkan aktiviteter för barnen. I Lausanne däremot.

• HannaS83
    Ain skrev 2009-10-22 15:12:20 följande:
    [citat]
    Hanna: jag tror att man egentligen ska vara det, men jag var pa miniklubbens....

Ok da kanske man kan testa en gang först pa swea och se om det passar! Men hur far man tag i dem? Mobilnummret pa sajten har för lite siffror och har inte fatt natt svar pa mail..

www.swea.org/barngrupp___2668.aspx
  • HannaS83
    Amazina skrev 2009-10-22 00:19:41 följande:
    Vet ej... Annars har ju svenska kyrkan en väldig massa aktiviteter för barn...
    Ja jag ska kanske prova Svenska kyrkans barngrupp, men är dock inte riktigt kyrklig av mig...

Synd att det bara finns i Lausanne, jag bor ju mitt emellan men är mer bekant med geneve...
  • Amazina
    HannaS83 skrev 2009-10-23 22:57:25 följande:
    Ja jag ska kanske prova Svenska kyrkans barngrupp, men är dock inte riktigt kyrklig av mig... Synd att det bara finns i Lausanne, jag bor ju mitt emellan men är mer bekant med geneve...
    Hur gammalt är ditt barn? Mamba vet jag pysslar och grejar med barn runt 2-4 om jag minns rätt.
  • Amazina
    HannaS83 skrev 2009-10-23 22:57:25 följande:
    Ja jag ska kanske prova Svenska kyrkans barngrupp, men är dock inte riktigt kyrklig av mig... Synd att det bara finns i Lausanne, jag bor ju mitt emellan men är mer bekant med geneve...
    Oj såg nu att du bor i franska delen...
  • Ain

Hanna: Camilla verkar inte svara pa mail just nu. Ingen jag vet har fatt svar, sa du kan säkert bara vänta och se. Vi har inte fatt nagot mail ang. nästa möte ännu, ska meddela om vi far det. En jag känner har mailat henne om att ha nästa möte hos sig och hon har heller inte fatt svar.

• Mamba

Man behöver inte vara kyrklig för att gå till svenska kyrkan. Men däremot sjunger de ju vissa sånger som är förknippade med kyrkan. Fast mest är det vanliga hederliga svenska barnsånger...

Svar på tråden Boende i Schweiz del 9