• Amazina

Boende i Schweiz del 9

Välkommen till del 9 i Schweiztråden!
    Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackra alpland!

• Svar på tråden Boende i Schweiz del 9
  • NorthernStar
    Ain skrev 2009-11-04 14:21:18 följande:
    Jag ska nog pa miniklubben. Min kompis Malin ska troligast ocksa dit.Appropa träff i Geneve sa kommer jag gärna om jag kan. är det fint väder kan man säkert vara ute, men chansen kanske inte är sa stor som det ser ut nu Leklandet (om du menar Yatouland, fast det ligger väl inte i nagon hamn? Har Geneve överhuvudtaget en hamn? ) är roligt, men da blir man nog ganska utspridda beroende pa hur ungarna springer. Det är lättare att kunna prata om man typ är hemma hos nagon.
    Okej, Vi har nog för liten lägenhet för det, men det kanske blir hos någon annan här i närheten..?
  • Ain

Nog kan vi vara hos mig nagon gang, men jag bor relativt langt ut (30 min fran Geneves centrum) och man kan inte ta sig hit med buss (eller jo man kan men med 3 byten och det tar säkert över 2 timmar...), sa jag vet inte om det är det bästa alternativet? Men om alla har bil är det ju inte saa langt.

Och sa tänkte jag informera om att om det finns nagon i Geneve som tycker om att sjunga (behöver inte alls vara speciellt bra) sa finns det en "adventskör" som träffas 19:e och 26:e november (torsdagar) kl. 20:00 i svenska skolan. Brukar vara roligt. Kören sjunger sedan pa första adventsfirandet 29 november. Jag har länkar till noterna om nagon är intresserad.

• HannaS83
    NorthernStar skrev 2009-11-04 11:31:39 följande:
    Vilka fler har tänkt gå på miniklubben den 11:e ?
    Jag ska ocksa pa miniklubbsmötet den 11de! Kul
  • toca

Hej!
    Jag har varit inne på den här tråden tidigare och berättat att vi letar hus i Schweiz. Nu har vi just skrivit på köpeavtal för ett hus i Lugano och flyttar dit till sommaren. Så nu hoppas jag att jag får vara med här?

• Amazina
    toca skrev 2009-11-07 13:45:47 följande:
    Hej! Jag har varit inne på den här tråden tidigare och berättat att vi letar hus i Schweiz. Nu har vi just skrivit på köpeavtal för ett hus i Lugano och flyttar dit till sommaren. Så nu hoppas jag att jag får vara med här?
    Vad kul!!!
    Välkommen hit!
  • toca

Tack!
    Vi håller på att vänja oss vid att vi faktiskt fattat beslutet att flytta nu efter många års funderande. Nu är det naturligtvis många tankar kring dagis, språk, sysselsättning osv. Min make är italienare och pratar italienska med barnen så de kommer ju inte ha några problem. Vi bor i Bayern sedan närmare sju år och jag tycker det verkar som att jag kommer klara mig rätt bra på min tyska i Lugano. Dessutom kommer vi behålla tyska som familjespråk, så att hålla liv i tyskan verkar inte bli några problem. Däremot verkar det inte finnas så gott om svenskar i området, så där får vi nog jobba lite hårdare.

• NorthernStar
    HannaS83 skrev 2009-11-06 23:44:25 följande:
    Jag ska ocksa pa miniklubbsmötet den 11de! Kul
    ja, det blir trevligt att ses! Vi har ju barn i ungefär samma ålder också.
  • Ain

Toca: välkommen hit! Vi kan ju behöva lite tillskott pa Tessinsidan tycker jag

• Castellino

NorthernStar: Välkommen hit! Jag har inboxat dig ;) Vi bor också i Geneve!

Ain: Låter kul med en adventskör. Går man bara dit eller ska man anmäla sig till någon? Skicka gärna länkar till noterna.

Hoppas ni som ska på miniklubben imorgon får det trevligt! Jag hänger med på nästa tillfälle ist och hoppas få träffa er då....

Svar på tråden Boende i Schweiz del 9