Boende i Schweiz del 9
Välkommen till del 9 i Schweiztråden!
Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackra alpland!
Välkommen till del 9 i Schweiztråden!
Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackra alpland!
Ja, här är det verkligen vackert!! Igår var vi och bada vid Baby Plage som ligger ca 3min från oss och idag var vi på marknad utanför Hall de Rive. Här händer det ju en massa skoj även om inte vädret är det bästa..
Matheus blev livrädd när det åska och dundra som det gjorde tidigare idag.... Tyckte faktiskt själv att det var lite obehagligt...
ain:
om du inte är med kan du ju gå med i svenska mammor o ta över "jobbet" som kontaktmamma i franska delen av schweiz...
Joo, det kunde jag ju. Fast jag är nog egentligen inte sa bra pa att organisera... eller sa är jag det kanske
Det är ju värt en tanke. Tyvärr var det inte sa bra respons pa manga av dessa träffar, sa fragan är ju om det kanske är bättre att satsa pa en miniklubb och inte tva (svea+ svenska mammor).... Fördelen med svenska mammor var att vi träffades pa eftermiddagen och inte förmiddagen som svea. Da kunde även endel som jobbar pa dagen vara med.
Tack för alla tips och hej alla nya i trâden! Ja, vi fâr väl se vad det blir, vet ju inte om jag fâr behâlla mitt nuvarande jobb pâ deltid ens och heltid blir himla mafffigt (tycker det varit mycket bara med en plutt). Först ska liten komma frisk och glad till världen sâ tar vi tag i det andra sen, puh.
Helena: Jo, det är lite tidigt med sd. Jag fick ju ligga pâ sjukan i 5 veckor med Ingrid i magen och värkhemmande mediccin intravenöst i armen 24 timmar om dygnet, kul. Inget jag önskar nâgon, man jäklarns var min tyska blev bra
Regn och sol pâ samma gâng, och ett hejdundrande nattâskväder över Zürich inatt... Hela familjen sov, bara lilla mamma lâg klarvaken och lyssnade pâ oljudet.
Hej alla nya i tråden!!
Mamba:
Jag tror de sa på tv häromdagen att det skall finnas vaccin till alla, men det var väl inte helt klart hur det skulle delas ut.
Räkmamman:
Jo det var väl det jag kände var bra med att ligga på sjukhuset, dvs att min schweizertyska blev bättre! Tittade tom på "bonde söker fru" schweiziska versionen (visste inte ens att det fanns utanför sverige) på tv och förstod det mesta av vad dom sa...
Hade en tjej brevid mig som hade legat 2 v och skulle ligga minst 2-3 till (som du gjorde då).... tyckte så synd om henne! Hon stickade saker till bebisen som tidsfördriv, men sedan kom en läkare och sa att det framkallar sammandragningar så då visste hon inte om hon ville fortsätta med det (hon hade ju redan gjort det i 2 veckor), stackarn!
Som tur är funkar iaf tabletterna på mig (än så länge) så jag kan ju knapra på dom hemma.
Läaste pâ Aftonbladet i morse:
Barn under tre år bör inte vaccineras mot svininfluensan, enligt Läkemedelsverkets nya rekommendationer. Undantaget är barn i riskgruppen mellan sex månader och tre år.
Barn yngre än sex månader bör inte influensavaccineras alls, enligt verket som vägt samman nyttan och riskerna med vaccinet.
VA? Kan sticka vara sâ farligt? Tror jag gjorde "farligare" saker som att plugga tysk grammatik....
Sista kommentaren var till Helena och ahde inget med vaccinet att göra
Snurr snurr snurr...
Räkmamman - ja, märkligt, fram tills nu har man ju sagt at barn från 6 månader till 2 år absolut SKA vaccineras eftersom dessa löper större risk att bli allvarligt sjuka och kräva sjukhusvård. Undrar vad de är de har upptäckt som gör att de plötsligt tvärvänt....
Grisflunsenojjig som jag är kan jag dela med mig av lite länkar:
www.pandemia.ch/en-us/vorbeugen.html
www.bag.admin.ch/pandemie/wissen/index.html
www.krisinformation.se/web/StartPage____31105.aspx
pergobruden:
jag tror man är lite orolig för alla biverkningar o sen har dom inte hunnit testa vaccinet särskilt noggrant på barn.
har hört att barn kan få personlighetsstörningar bla.