• Amazina

Boende i Schweiz del 9

Välkommen till del 9 i Schweiztråden!
    Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackra alpland!

• Svar på tråden Boende i Schweiz del 9
  • Pistou

En liten fråga till er som bor i Schweiz:

Har alla Schweiziska bostäder vägguttag som ser ut såhär: www.levoyageur.net/prises.php

Om ja, finns det i så fall adaptrar att köpa så att man kan använda sina elektriska apparater från Sverige? Spänningen är ju densamma förstås, många stickproppar på större apparater är ju runda i Sverige, så det krävs väl någon slags adapter?

Jättebra om någon här i tråden har lite upplysningar.

People don't care how much you know until they know how much you care.
  • pergobruden

Japp, så ser mina ut. Och adaptrar hittar man lätt, finns i alla "teknik-affärer" här. Vi har nästan bara svenska hushållsmaskiner.

• Pistou
    pergobruden skrev 2009-08-24 16:21:52 följande:
    Japp, så ser mina ut. Och adaptrar hittar man lätt, finns i alla "teknik-affärer" här. Vi har nästan bara svenska hushållsmaskiner.
    Å, vad bra! Tack för hjälpen!

Vi bodde nyligen i USA, och då var vi tvungna att köpa det mesta nytt dels pga. den lägre spänningen i vägguttagen, dels pga. de annorlunda stickpropparna. Nu har vi bott i Sverige i ett år och köpt mycket nytt (vattenkokare, mikrovågsugn, kaffeapparat, etc) i Sverige, och det hade ju varit retligt att inte kunna använda dessa grejer när vi flyttar.
    People don't care how much you know until they know how much you care.
  • Castellino

Hej på er alla!

Vilken trevlig "tråd"

På Söndag flyttar jag, min man och vår lille son till Geneve. Är det någon av er som bor där?

HannaS83
    Hur långt är det mellan Nyon och Geneve...?

• Amazina
    Castellino skrev 2009-08-27 23:17:48 följande:
    Hej på er alla! Vilken trevlig "tråd" På Söndag flyttar jag, min man och vår lille son till Geneve. Är det någon av er som bor där? HannaS83 Hur långt är det mellan Nyon och Geneve...?
    Halloj! Välkommen till tråden! Hmm... Geneve. Jo, det finns/har funnits folk därifrån! Om du absolut vill ha tag i någon kan du söka i gamla Schweiztrådar. jag kan ej i huvudet vem som kommer varifrån. Själv bor jag i Zürich.
  • kaj04

jag kommer bara på Ain som är i franska schweiz... apple pie drog ju till london igen, men jag ber om ursäkt om jag har glömt någon

• Mamba

Hej på er!

Jag har hört att det ska finnas en svensk/nordisk möbelaffär i Zurich någonstans.
    Vad heter den och adress?
    Vi vill köpa lite nytt men har typ lessnat på IKEA

• Amazina
    Mamba skrev 2009-08-28 19:48:35 följande:
    Hej på er! Jag har hört att det ska finnas en svensk/nordisk möbelaffär i Zurich någonstans. Vad heter den och adress? Vi vill köpa lite nytt men har typ lessnat på IKEA
    Ja, precis... Den i Enge... Som heter heter heter... Hmm... Måste fundera lite.
  • slma

japp Holm, jättetrevlig! Toppen tjej som har den affären

Svar på tråden Boende i Schweiz del 9