• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • jeaxx77

Hej tjejer, Nu är vi hemma i jkpg igen. Sitter o väntar på att Jonas ska komma hem från Tyskland.

Katarina: Känner ni av dagisbaskeluskerna ni också? Jag har ont i halsen ikväll så jag misstänker att det är de små ilskna som attackerar igen.

Ohanna: Moa sticker nog i väg i vikt snart. Visa är inte så kaxig hon heller. 5,8 och 63cm på 4mån. Men hon äter som en häst, båda puré o gröt så jag tror hon tjockar till sig snart.
    Jag räknar med att Visa vill både krypa (ev gå i slutet av vintern) och åka pulka så här investerar vi i full vintermundering

Jag hittade faktiskt vinteroveraller till båda barnen i POP-hörnan på outleten när jag var hemma så nu är jag lugn. Fick tag på både overaller o vantar o mösser till båda töserna. SKa bara köpa skidställ till Vilja också och vinterskor till Visaflisan.

Annizsj: Förstår att du är trött. Våra tjejer har sagt gomorron klockan 04.45 flera dagar i rad nu så jag misstänker att det är en ny trend. Vilja kommer in i sina perioder då hon inte somnar om efter att hon vaknat till lite grann. Tur att båda gillar att titta på film så mamman o pappan kan turas om att ligga på soffan o halvsova lite

Nu ska jag krypa ner under täcket, natti natti

• fru Ingeborg

nu har jag varit i skolan i 3 hela dagar och de var skitskoj.. och gick jättefort. Har funkat super att Leah varit med Pappa o de har kommit till skolan vid mattider. En gång har jag fått gå från lektionen.
    Men hon har väl fått dagisbaciller näsan rinner o hon hostar...

så nu är de dags att åka dagis igen... Sen ska vi till skolan o kopiera artiklar...

Katarina hur går de med ditt företag??

• Ohanna

Anniszj; Låter som en bra idé från BVC tanten! Jag å Daniel måste också ta tag i att få Moa att somna själv. Så viggo gillade inte gröten? Det gjorde inte Moa heller i början, nu är det nååågot bättre. Vi bytte från havregröt till banangröt igår och det funkar lite bättre. Nej Moa föredrar potatis eller morot framför gröt verkar det som. Vad ska du börja plugga i vår? Jag ska också läsa i vår-en termin här i stan. Så mitt mål är väl också att slita amma kring jultid.

Fru I; Kul att det går bra! Jag jobbar för ett konsultföretag lite då och då. Så för ett par veckor sen gjorde jag ett uppdrag på Elgiganten.

Caran; Verkar bara bli du och jag då! Ses snart!

• jeaxx77

Annizsj: Det tipset fick också från bvc-tanten när Visa tuttade hela tiden på nätterna. Numera somnar hon själv på några minuter utan skrik och sover mycket bättre på natten. Det blev en totalförändring när hon började sova själv.

Här är jag hemma med snorig o febrig liten dagistjej. Dessa dagisbaciller

• Caranlachiel

Åh jag blir galen snart! Fattar inte vad det är med Erik. Han är JÄTTEtrött men när jag lägger ner honom gallskriker han bara. Vet inte om han kanske har ont nånstans men han är ju lugn när han inte ligger ner. Han har bara sovit två gånger idag på dagen, han brukar ha sovit 3-4 ggr vid den här tiden. Får prova att lägga honom med jämna mellanrum tills han somnar förhoppningsvis. Han är ju inte nöjd med att vara uppe just nu utan vill ju verkligen sova!

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • Mattilda

Cara : låter som han är övertrött! så blir Minerva när hon sovit för lite..och brukar sluta med att hon skriker och skriker tills hon somnar även fast jag gör allt för att trösta.. har nu äntligen lyckats tyda hennes trött signaler så brukar kunna få henne att sova innan dessa utbrott nu.

jag brukade vagga henne i famnen framför en spegel tills hon somnade när det var som värst. ( alltid spännande se sig själv i spegel ;p)

Det är ju som du säger bara uppe som gäller för dom men då kan dom inte direkt somna och så blir det bara ännu värre!

• Caranlachiel

Mattilda: Jo han är ju övertrött. Han var visst hungrig med, bälgade i sig 200 ml ersättning nu. Min man hjälpte mig att distrahera honom lite när han skrek som värst, då lugnade han sig och kunde äta upp det sista och sen somnade han som en sten. Skönt! Var lite dålig tajming här idag annars, Erik har sovit 2 ggr på hela dagen och varit jättejobbig, sov dåligt i natt med. Och min man har haft en jättejobbig dag så ingen av oss var särskilt sugen på att ha en jobbig unge... Skönt att han somnade.

Han är väldigt tydlig med sina signaler så jag vet när han är trött, men jag försökte lägga honom redan för 1,5 timma sen när han började visa sig trött men han har skrikit varje gång. Och vad gör man då liksom? Får börja försöka förutspå när han kommer bli trött så jag får lägga honom innan han visar signaler...

Nu har jag beställt pizza, har inte blivit nån lunch idag för vid lunch lyckades jag få Erik att sova så jag passade på att göra det också. Vila före mat ibland, men nu är jag hungrig!

• Mattilda

vad skönt att han sover !..själv har jag ett trött energi knippe här som själv inte vill sova så hoppas det inte blir utbrott snart :)

Allt är ju så intressant så det är klart man inte vill slösa tid med att sova ;)

• Caranlachiel

Mattilda: Nej precis, varför sova när man kan upptäcka världen?

Nu är han för övrigt vaken igen och har precis satt i sig 2,5 dl gröt!

• Annizsj

jag går snart under här! Efter två dagar hemma med två barn å nästan igen sömn kommer nu detta. Viggo vaknar innan kl 4 å tror att nu är det dags att gå upp. Det är ju fasiken mörkt ute!!!! Hoppas hoppas han lyckas somna om innan de andra vaknar och att inte Milo får för sig att v akna tidigt å rusa in i sovrummet. Annars vet jag inte hur jag ska fixa denna dag??? Inte nog med det, Milo är förkyld men pigg. Eftersom han spydde 3 ggr i förrgår är det ju strängt förbjudet att skicka iväg honom till dagis idag. Sedan vill jag inte var en dålig förälder som skickar iväg ett halvsjukt barn till dagis, så han får stanna hemma idag igen. Igår kväll hade han så mkt energi så han flög runt som en galning här hemma. Jag sade till min sambo att NU går du ut med honom så han får leka av sig. SUCK!!!!!! Lyckades iaf söva båda två utan problem. Viggo skrek inte alls lika länga denna kväll. Hade övat två ggr innan på dagen, så det är ett stort plus. Och när Milo vet att lillebror ligger i sin säng å sover verkar han kunna somna väldigt fort.

Får kommenterna er sedan....ska luta mig tillbaka i soffan nu....i gymmet ligger en liten pojke medan mamma väntar på att han ska bli trött! Det ÄR tufft att vara mamma!

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09