• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Annizsj

Katarina o jeaxx- Kan inte vi träffas på tisdag då? Tror den dagen passar mig bäst också.

Nu behöver jag hjälp av er andra med syskon. Vi vet verkligen inte hur vi ska göra för att få kvällarna att fungera. Just nu känns det som om jag aldrig kommer fixa att lägga båda pojkarna själv på kvällen och hur sjutton ska min sambo fixa det när inte ens jag kan???
    Såhär ligger det till. Milo är väldigt svår att söva på kvällen. Tar oftast MINSt 1 h, ibland 2 h. Vi måste ligga jämte honom annars går det inte alls.
    Viggo blir alltid övertrött och jääääääääätttemammig om kvällen. Pappa duger knappt en minut. Nu de två senaste mån har pappa lagt Milo vilket har tagit mkt på krafterna plus att jag VILL kunna lägga honom jag med. Men då ska antagligen Viggo äta eller så är han trött så vi får alltid byta å då blir M helt knäckt. Igår försökte jag lägga dem samtidigt. Tänkte att vi kör en variant av 5min-metoden. Men just igår var han extra mammig, så han gallskrek och mitt hjärta gick nästan sönder. jag gick ju in och pussade på honom, drog upp speldosar, klappade med jämna mellanrum. Sprang fram å tillbaka mellan rummen. Till sist somnade Viggo i min famn och det ända som gick var att lägga honom i våran säng. Sedan när jag väl fått M att somna vaknade han såklart efter 2 min...suck! Jag testade även att lägga Viggo mellan mig å M, men det var inte populärt alls.
    HUR gör ni andra? Verkar som om alla bara kan lägga ner sina bebisar så somnar de av sig själva? ELler att syskonen somnar själva?? Har förhoppningsvis helt fel. Behöver tips av er tjejer!!!!!!!!!

• Annizsj

E o D-- Fika hos er låter gött Med tanke på att vi båda "bara" går hemma till Jan får vi se till att ta tillvara på denna höst/vinter. Vi får försöka att inte tänka på nästa år, o än är det ju långt kvar

• Thullan

Kan onsdag oxå, då behöver jag bara ta med 1 barn.

• Thullan

Annizsj: Såhär gör vi med nattning. Söver Axel först (han somnar mellan 19-20 oftast) o då ligger Wilma i vår säng sen när Axel sover så myser vi med Wilma tills hon somnar. Ibland har jag fått ha båda barnen i vår säng men det var längesen nu. Vår nattning måste oxå funka så jag jobbar kvällar emellanåt redan nu o kommer göra det sen när jag börja jobba. Förstår det är jobbigt när det inte funkar med nattningen. Det funkar inte om M få lyssna på nån cd-saga eller titta på nån film o sen nattar ni honom när V ätit o somnat? Eller att M slutar sova på dagtid (om han gör det) så kanske han somnar tidigare på kvällen?

FruI: Fy fan för falska människor men "Comes around goes around" kan du säga till din syrras ex för snart faller alla lögner o hon kommer stå där ensam. Sanningen kommer fram tillslut trots det inte känns så nu.

Idag vid 7 fick min jobbarkompis o granne en liten pojk efter 30 timmars värkarbete som slutade i akut kejsasnitt. Han var helt underbart söt, fick mms innan.

Nu ska jag göra mig klar så vi kan åka till kompisar ikväll.

• fru Ingeborg

Annizsj: har ingen aning om hur jag själv ska lösa det så tyvärr.... Sen tror jag i o för sig på att man får ha en tuff period med mycket skrik. Men de lockar inte. Försöker tänka på det när det är som jävligast när jag sagt nej till något att det är bättre att härda ut än att han ska ha skrikits "förgäves", alltså bättre att säga ja direkt än att säga ja efter 30min skrik. Om du hänger med vad jag menar

Jag kan på tisdag med, men då med 2 barn.

Idag har är det exakt 1år sen vi fick vårt hus så i morron ska vi ha lite tårtkalas för våra föräldrar. och lillan har jätteont i sina tänder idag skrikit jättemycket och började kl04 *trött mamma*. Inget verkar hjälpa av alla knep... Vet att ipren hjälpte bäst på sonen men de får de ju inte ta före 6mån.

• Annizsj

thullan-- tack för tipset. Kanske ska testa lägga M i våran säng, annars ligger han bara å ropar mamma å då blir V störd. Inte lätt detta, sömnen är väl alla föräldrars stora fasa?

Fru I-- Förstår inte riktigt vad du menar Jag vet iaf att jag inte fixar 5min-metoden, så den skippar vi helt. Usch å fy säger jag bara!
    Oj nu kom M hem.......dags för mys
    natti

• Thullan

Gomorron!
    Igår var vi inbjudna till inflyttningsfest/trädgårdsfest hos våra vänner för de firade 1 år i sitt hus, jag sa när inbjudan kom att "de ska gifta sig" o mycket riktigt va det det de gjorde i sin trädgård =) De hade först haft dop för sin son så hela deras familjer var oxå där o deras vänner som var på inflyttningsfest/trädgårdsfest. Så i ösregnet under ett partytält gifte de sig efter 13 år ihop med varandra. Var så fint. Vill oxå gifta mig o kan gifta mig imorgon om jag tar sambons efternamn o det har jag inte tänkt göra för jag vill föra mitt efternamn vidare, både jag o sambon har ovanliga efternamn så det är ett evigt samtalsämne här =) Har lovat min pappa när han levde att behålla mitt efternamn så det förs vidare men vi får se om sambon kan tänka sig heta båda efternamnen o barnen o jag heter mitt =)

Blev nog lite svamligt men men.

• Thullan

Ska tillägga att våra vänner som gifte sig hade inte sagt detta till någon utom 4 st som hjälpt dem med olika saker, 2 av dem sjöng o 2 åkte långvägars.

• Lyckie

Lilla L: Så kul att ni får flytta in redan i janari, tiden kommer gå jättefort dit känns det som. Det är så spännande att se vad som händer. Jag längtar verkligen till att vi skall börja gräva nu.

Jeaxx: Vad bra att ni har kommit igång så snabbt, så ni kan flytta in redan i vår. Vilket hus blev det?

Just nu håller vi på och grejar med ritningen fram och tillbaka till arkitekten. Vi tycker det är svårt att få in allt på 20% av tomten, men det löser sig nog snart :)

När Ludde fick testa smakportioner tyckte han inte att det var kul att amma längre. Jag ammade bara på kvällarna och nätterna. Vi (jag) tyckte han vaknade lite väl ofta så för någon vecka sedan gav vi honom välling på kvällen. Vällingen gjorde susen, han blev mätt coh sover nu bra.

Jag kan på onsdag. Jag tycker Jeaxx idé var bra. Man kanske kan skriva upp två träffar.

• Caranlachiel

Igår började vi äntligen bygga vårt garage! Känns så himla skönt att ha kommit igång. Det bästa är att min man har ritat det, ska bygga det och är även kvalitetsansvarig själv. Smidigt!

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09