Ohanna skrev 2009-08-26 18:21:18 följande:
Anniszj; Ska vi buta bebis? Min är SÅ kvällspigg! Hon vill va uppe till 23-00 nånstans och sover till över 10 på morgonen! Å jag är INTE kvällsmännsika! Hade hellre kunnat somna 21 å gå upp kl 5.... Vad Viggo växer bra! Moa vägde ju bara 5400 på 4 mån kontrollen och var nästan 62cm lång. Är ju verkligen i underkant. Så jag försöker ge henne mat så fort hon verkar hungrig och har även börjat med "lunch"- smakisar, och eftermiddagsgröt. Jag hoppas hon går upp nu! Ska på viktkoll nästa vecka. Stackars Milo som är sjuk! Synd att ni inte kan komma imon!
Vet inte om jag vill byta, eller klart jag inte vill

Men i å med att Viggo inte är det enda barnet så är det faktiskt bara bra att han måste sova tidigare. Ikväll har vi ändrat stragegi, för det går bara inte att ha det som vi har haft det. Bvc-tanten gav mig tipset att han måste lära sig somna i egen säng, Viggo alltså. JU äldre han blir ju svårare blir det. Så ikväll efter kanske 20 min skrik somnade han själv, kort därefter sov även Milo. Sitter nu på helspänn med babyvakten i soffan. Ska snart kila upp jag med, i hopp om lite sömn Viggo behöver verkligen inte äta så ofta som han gör. Jag har blivit hans napp helt enkelt.
Moa är liten, men hon tar säkert igen det snart. Ni har ju kommit en bra bit på vägen, verkar ju som om hon redan äter endel vanlig mat. Du ska se att hon spurtar i vikt snart

Viggo fick sin första gröt idag, inget vidare tyckte han

Tuttpojke!!! Mitt mål är nog att sluta amma till jul, börjar ju plugga sen.
Nej, nu måste jag sova! ha så trevligt imorgon, hoppas verkligen att det blir nåt nästa vecka. Tisdag kanske???