• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Katarina m Leon o Matteo

Vilken tur att det verkar bli inställt imorgon för på tordag kan ju jag . Ska vara på simmet kvart över elva men då har vi ju promenerat en stund i alla fall . Räkna med mig. Nordea som i nordea på banktorget (hoppetstorg) inne i stan förresten?

• Caranlachiel

Redberry: Följ med på promenad på torsdag istället!

Katarina: Just det Nordea. Har jag fått förklarat för mig iaf.

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • Annizsj

VARFÖR har jag lyckats få en morgonpigg bebis???? Jag lider med de som alltid blir väckta vid fem. Men denna gång vaknade han redan vid 4...men har krånglat sedan runt tre. Först en låååång kväll igår, läggningen av båda tog två timmar....jag var heeeeelt slut. Men satt för första gången uppe och pratade med min sambo i över 1 timme....brukar alltid gå å lägga mig samtidigt som Viggo. Men igår somnade han helt övertrött vid åtta. Känns som om han får somna senare så man får sova lite längre.
    Klaga klaga......men är sååå trött!!!!!!

• Caranlachiel

Annizsj: Usch vad jobbigt det låter! Jag som tycker Erik är morgonpigg som vill vakna för dagen vid 6... Fast han har sovit jäkligt dåligt i natt! Han behöver bajsa, igår kom det jättehårt bajs vid tre tillfällen och likadant nu imorse. Så han har skrikit till ibland under natten, vaknat många gånger och bökat runt. Jobbigt för honom, stackarn. Ska köpa katrinplommonpuré sen när jag ger mig ut, jag hade visst ingen hemma så kan inte hjälpa honom så mycket tyvärr.

• Annizsj

Måste tyvärr hoppa av imorgon Milo är sjuk! Spytt 3 ggr idag plus hostig å sorig, så vi blir hemma imorgon. Hoppas ni ser detta, ni som ska med.
    Lyckades iaf komma iväg till BVC med Viggo. 4 mån-kontrollen. Han väger nu 7500 gram o är 65 cm lång. Känns bra att han hittat sin kurva nu, bara ökat 460 gram sedan sist, lagom mkt....

• Ohanna

Anniszj; Ska vi buta bebis? Min är SÅ kvällspigg! Hon vill va uppe till 23-00 nånstans och sover till över 10 på morgonen! Å jag är INTE kvällsmännsika! Hade hellre kunnat somna 21 å gå upp kl 5.... Vad Viggo växer bra! Moa vägde ju bara 5400 på 4 mån kontrollen och var nästan 62cm lång. Är ju verkligen i underkant. Så jag försöker ge henne mat så fort hon verkar hungrig och har även börjat med "lunch"- smakisar, och eftermiddagsgröt. Jag hoppas hon går upp nu! Ska på viktkoll nästa vecka. Stackars Milo som är sjuk! Synd att ni inte kan komma imon!

• Ohanna

Caran; Ska vi promenera imon då? Katarina kanske kommer oxå??

Promenad och glass, torsdag 9:30 utanför Nordea på banktorget

Annelie och Erik
    Johanna å Moa
    Ev. Katarina å Elise??

Någon mer som vill promenera imon??

• Caranlachiel

Ohanna: Ja jag går gärna ändå. Hoppas det inte regnar bara för jag har ingen regnjacka... Får låna Kristofers isf.

• Annizsj
    Ohanna skrev 2009-08-26 18:21:18 följande:
    Anniszj; Ska vi buta bebis? Min är SÅ kvällspigg! Hon vill va uppe till 23-00 nånstans och sover till över 10 på morgonen! Å jag är INTE kvällsmännsika! Hade hellre kunnat somna 21 å gå upp kl 5.... Vad Viggo växer bra! Moa vägde ju bara 5400 på 4 mån kontrollen och var nästan 62cm lång. Är ju verkligen i underkant. Så jag försöker ge henne mat så fort hon verkar hungrig och har även börjat med "lunch"- smakisar, och eftermiddagsgröt. Jag hoppas hon går upp nu! Ska på viktkoll nästa vecka. Stackars Milo som är sjuk! Synd att ni inte kan komma imon!
    Vet inte om jag vill byta, eller klart jag inte vill Men i å med att Viggo inte är det enda barnet så är det faktiskt bara bra att han måste sova tidigare. Ikväll har vi ändrat stragegi, för det går bara inte att ha det som vi har haft det. Bvc-tanten gav mig tipset att han måste lära sig somna i egen säng, Viggo alltså. JU äldre han blir ju svårare blir det. Så ikväll efter kanske 20 min skrik somnade han själv, kort därefter sov även Milo. Sitter nu på helspänn med babyvakten i soffan. Ska snart kila upp jag med, i hopp om lite sömn Viggo behöver verkligen inte äta så ofta som han gör. Jag har blivit hans napp helt enkelt.

Moa är liten, men hon tar säkert igen det snart. Ni har ju kommit en bra bit på vägen, verkar ju som om hon redan äter endel vanlig mat. Du ska se att hon spurtar i vikt snart Viggo fick sin första gröt idag, inget vidare tyckte han Tuttpojke!!! Mitt mål är nog att sluta amma till jul, börjar ju plugga sen.

Nej, nu måste jag sova! ha så trevligt imorgon, hoppas verkligen att det blir nåt nästa vecka. Tisdag kanske???
  • Katarina m Leon o Matteo

Annizsj, hoppas kvällen fortsatte bra, det där lät ju lovande.

Tror att flisanlisan börjar bli förkyld och räknar med en bökig natt (till!) så vi tar det lilla lugna på fm och ser om vi vågar babysimma vid lunch i stället (å så riskar vi inte att dra med några ilskna dagisbaciller till era små också..). Jag börjar helt enkelt bli en inställare . Nästa gång LOVAR jag att komma med om jag säger det! Basta!!

Hoppas ni har det bra annars. Själv har jag klämt mig i en alldeles för liten badräkt (tänk kassler) och tagit mig till terminens första crawllektion och överlevt! Kändes underbart att sträcka ut sig i vattnetslugn igen (baddräkten till trots).

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09