• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Caranlachiel

fru Ingeborg: Åh vad bra att du ska till Ullared! Kolla om det finns vinterkläder till bebisarna där. Jag och en kompis har tänkt åka dit den 14 september men var lite osäkra på om det finns vinterkläder då. Annars skjuter vi nog på det lite.

Jag är med på promenad! Men var ligger Nordea i stan?

Promenad och glass, torsdag 9:30 utanför Nordea
    Anna o Viggo
    Annelie och Erik

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • Caranlachiel

Jag hoppar IKEA imorrn.

Ikea onsdagen 26:e kl 9.00
    Lina o Leja (kanske)
    Sandra och Colin + Alex
    Johanna o Moa
  • Ohanna

Caran ; Nordea på stan ligger vid hoppetstorg vid alla andra banker- swedbank, handelsbanken etc...(även kallat banktorget). Annat som ligger nära är Wienerkonditoriet och bishop arms.

Fru I; Jag vet hur det är med skyttelamningstrafik; jobbade två 9 timmars dagar förförra veckan å Moa vägrade äta ersättning så Daniel fick åka ToR A6-Gräshagen ett antal gånger de dagarna... Kul att ni oxå ska döpa! Hoppas allt går bra!

ANniszj; Skönt att komma igång igen! Jag har oxå tappat alla min grav kilon och typ 8 utöver dem- så jag ska inte klaga Men så går jag säkert minst 5km per dag och ibland upp till 1 mil/dag. men ändå äter jag vad jag vill! (=Kakor å glass varje dag ) Men å andra sidan så är består nog kroppen av mer fett än tidigare. Mina muskilga armar är helt borta... Så jag ska också komma igång med träningen tänkte jag. Her ett magprogram jag kör nu varannan dag men nu funderar jag på att återvända till sportjujutsun eller BJJ, kanske ihop med friskis eller nåt sånt. Ska du börja med promisar eller även träning?

Jeaxx; Fru I; Jag har bara tänkt ha fleece overall till Moa i vinter- har ju inget syskon som vill till lekparken i vinter så det borde väl gå att hålla Moa i vagnen denna vinter? Eller hur tror ni? Jag menar hon kommer ju knappast att börja leka i sandlåda och så innan slutet av hösten så hon kommer ju knappast att sakna att leka i sandlådan eftersom hon aldrig gjort det... Hängde ni med? Vad tror ni?

• Ohanna

Shit- kollar på mitt inlägg nu och inser att jag stavar som en kratta- men man kan ju skylla på att man som småbarnsmamma inte har tid att läsa igenom sina inlägg innan man postar dem

Va synd att alla hoppar av fikat på IKEA! Hade varit kul att ses. Jag har ju öppna förskolan på onsdag kl13 så jag hoppar också av. Hade tänkt ta en dag helt i fikandets tecken annars om många skulle dyka upp. Men om många ändå ställer in så kanske vi kan ses en annan dag istället?

Ikea onsdagen 26:e kl 9.00
    Lina o Leja (kanske)
    Sandra och Colin + Alex

• Caranlachiel

Ohanna: Aha såklart! Tack. Du vill inte följa med på lite promenad istället då?

• Ohanna

Caran; Jo ev följer jag med på promis på torsdagen istället! Ska bara planera min vecka först

• Annizsj

Caranl-- Nordea ligger vid Hoppets torg. Där även Swedbank å Handelsbanken ligger.

Suck, skrev just ett långt inlägg, så hade jag visst loggats ut....

Ohanna- klart du ska med på promenad. Vore kul att träffa er igen, var ju evigheter sedan

Måste skynda mig ut i solen lite nu, passa på när lillen sover!
    Ha en fin dag!°

• fru Ingeborg

Cara hört rykten om att vinterkläderna ska ha kommit kolla in deras blogg.. fanns en del tips där

Ohanna.. ja.. min lärare (som är barnssk från början) började undra om hon verkligen åt så ofta.. o de gör hon ju inte bara orolig pappa som vill veta NÄR de finns möjlighet. Så han har varit där varje rast Vart jobbar du?? O de strular med min praktik nu!!! Jag frågade redan första veckan hur vi skulle göra med tanke på amning osv... o de skulle vi lösa när de kom och de var inga problem då med att jag skulle få göra den till våren.. Men nu så har de bytt programansvarig och helt plötsligt så är det mycket problem o jag kan inte skjuta på den fick jag reda på idag och den börjar på måndag!! Kul att fixa barnvakt o allt bara så här NU!! vilket inte är lättast.... hur många är lediga förmiddagar???

• Caranlachiel

fru Ingeborg: Kompisen jag ska åka med mailade dem igår och fick svar idag att vinterkläderna är här.

• Redberry

jaha verkar bara till att bli jag och kanske Lina och leja, så jag antar att det inte blir något =(

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09