• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Annizsj

Jeaxx-- ja, kom på sen att Vilja är lite yngre än Milo. Å Visa är ju ganska liten vad jag har förstått (tittar på min klumps som ligger på golvet å tränar sitt hull, hihi). Sen skiljer sig många plagg i storlekar. Endel 80 är jättestora å endel mkt mindre etc. Om man ska hitta en riktigt varm å gå overall är PoP bra hur som. Men de kostar också, fast vi fick våran på rea, men det var efter jul. Fleeceoveraller tycker jag de har överallt. Jag tycker att det är så skönt denna gång, alla dyra plagg får ju Viggo ärva efter brorsan. Det enda dyra nu är när vi måste köpa en ny bilbarnstol, blir väl runt november. Sedan har jag mormor å farmor som hela tiden frågar vad barnen behöver nu, främst Milo eftersom Viggo får ärva det mesta. Igår satte jag på Milo ett par nya jeans som farmor köpt. Jisses va snyggt de satt, han såg så snygg ut (om man nu får säga att sin snart 2,5 åring är snygg å inte bara söt). Ska jag vara ärlig så har jag inte behövt köpa många plagg själv.
    Kan tipsa dig om att BOMBOM har 60 % på ALLT just nu. Det är ganska många plagg som liknar varandra, men du kan hitta riktigt fina saker. Men du får skynda dig, vet inte exakt när de slår igen.

• Redberry

Jag köpte mina overaller på Kapphal i julas på rea =) Iom att jag har två små pojkar så ärver de "bara" kläderna från Liam. Blir så dumt tycker jag att ge den ena en ärvd jacka och den andra en ny...

• jeaxx77

Tack för alla tips: Fleeceoveraller finns ju i de flesta barnbutiker så det oroar jag mig inte för utan vad jag behöver är en "krypa i blötsnö-overall" i typ 74. Men finns de på kappahl i så små stl så är det ju inga problem  POP tänkte ajg inte på men de har ju såklart i alla stl. Kasnke ska ta en tur till stan i morgon fm o kolla.

anniszj: Jag köper de flesta plagg själv, jag är shoppar nog gärna lite för mycket o lite för onödigt Ja min mamam köper iof en hel del hon också, det finns ju så mycket fint så det är svårt att låta bli. Vi har så mycket som Visa skulle kunna ärva men jag tycker inte att barnen riktigt ligger i fas med varandra när det gäller kläder för årstider.

Ha det så gott i veckan allesammans! Jag fikar gärna någon dag när vi är tillbaka i stan!

• Caranlachiel

Kommer hem något irriterad... Tog med mig Erik för att handla mat och sånt. Tänkte mig åka till Willys för att snåla med de sista pengarna innan föräldrapenningen kommer på tisdag. Kom på att jag aldrig sett kundvagnar med babysits på Willys i Huskvarna så jag tänkte att de kanske har det på Österängen, där är det ju större. Åker dit. Ser inga såna kundvagnar utanför men tänker att de kanske har dem därinne, typ som Coop och Ica Maxi. Går in, frågar. Inte då. VARFÖR INTE DÅ?!

Bestämmer mig för att åka till Ica i Huskvarna istället, tänker att jag får väl låta bli att köpa allt på listan då med tanke på att Ica är dyrare. Kommer fram. Där finns vagnar med babysits, det visste jag sen innan. Men då har några jävla nötter börjat fylla på utanför de vagnarna, så det står ca 25 vagnar utanför babysitsarna! Man kommer alltså inte åt dem! Morr...

Tänker att om jag ändå måste ställa bilbarnstolen i kundvagnen så kan jag ju likaväl åka till Willys i Huskvarna då, så blir det lite billigare i alla fall. Slutar med att jag gör det, men kan ändå inte köpa allt på listan därför att kundvagnen är full av bilbarnstol och barn. Så jävla irriterande...

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • Annizsj

Caranl-- Förstår du blir lack. Helt sjukt dåligt att de inte har kundvagnar med babysits. Efter detta tror jag att jag har bojkottat Willys helt Nej, men det var riktigt dåligt. Handlar själv ytterst lite på Willys, även fast det är den närmsta affären för oss. Är inte så nöjd med varorna helt enkelt plus att RÅslätt är så hysterisk med folk å långt in till själva affären från Park. Vi är rikiga Ica maxi-fan här Tycker det är så skönt att kunna scanna in alla varor så det bara är att lasta på direkt. Sedan är det så klart surt när man råkar ut för en avstämning, men det brukar gå rätt fort då med.

Har haft egentid hr i över en timme. Vad tror ni jag gör??? Viker tvätt, hänger tvätt, irrar runt å städar.....varför kan man aldrig bara blunda för all röra å sitta ner å ta det lugnt??

Hur har helgen varit för er andra?

• Mattilda

kommit hem från Stockholm nu och bussen gick över all förväntan! :)..ditvägen sov hon dock bara 2st 25 mins pass på 4timmars resan och resten av tiden skulle hon stå i mitt knä och hoppa till min rygg och armars förtvivlan!. men idag på hemresan sov hon dom första 2,5 timmarna så gick toppenbra så nu vågar jag åka dit flera ggr :)

Måste försöka få min sambo att börja målningen av hennes rum snart så vi kan vänja henne vid sin egen säng..hos min kompis nu i helgen sov hon från halv 8 till 03 utan att behöva äta så verkar som hon sover bättre utan en orolig mamma som ligger bredvid :)

Caran : jo är med irriterad för willys kundvagnar! tack och lov storhandlar jag alltid med min svärmor och hon vill ju självklart gulla med sitt barnbarn så hon har Minerva + bilstol i en egen vagn eftersom hon inte handlar utan bara leker chaufför :)

• Caranlachiel

Annizsj: Coop Forum är egentligen vår favoritaffär, men jag har försökt bli lite mer sparsam vad gäller matinköpen. Det är väl den utgiften vi har som skulle kunna dras ner på ganska rejält om vi börjar kolla på prislappen. Inte för att vi egentligen behöver det kanske, men hade nog velat ha lite mer pengar över varje månad så man kan lägga undan till resor, möbler osv.

Känner igen det där med egentiden! En annan sak som slår mig varje kväll är att jag hela dagen går och lääängtar efter lite sömn, och när ungen väl sover så jag har möjlighet att göra det också - då prioriterat jag plötsligt egentid framför sömn! Försöker hinna med tvätt, disk m.m. när Erik är vaken, så på kvällen blir det tv och dator.

Ikväll har jag varit huslig! Har gjort potatis/morotspuré och ärtpuré. Erik fick smaka lite bananmos för första gången också. En hel banan åt han upp! Får se vad han gillar matpuréerna imorrn. Är det nån av er som har några bra recept på puréer?

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • jeaxx77

Cara: Jag hade en jättebra länk med barnmatsrecept nät jag var huslig och lagade puréer till Vilja. Jag ska se om jag hittar den och lägga ut den här. Misstänker tyvärr att Visa kommer bli ett burkbarn{#lang_emotions_embarassed}

• Ohanna

Nu är Moa döpt! Allt gick jättebra och hon gnällde inte en enda gång på hela cermonin eller festen efteråt. Vi hade en egen dopgudtjänst i gräshagskyrkan och festen i församlingshemmet och vi var 30 personer. Det var precis lagom och jättemysigt att bara ha vi och vår släkt och vänner i kyrkan. Massa fina presenter fick hon oxå även om hon mest gillade dem som det gick att bita i För hon har blivit en riktig gnagare vår lilla tjej! De två små tänderna som tittat ut använder hon så mycket hon kan och idag bet hon mig i fingret så hårt att jag fick ett märke somsatt kvar flera minuter! -Hoppas hon inte kommer på att man kan göra det när man suger på tutten oxå...

Jeaxx; Du har nog rätt i att man kommer behöva en riktigt overall i strl 74. Lär ju kanske bli så att hon kommer krypa en del i bötsnö och så. Jag ska kolla med min moster och svägerska om vi kanske kan ärva av dem. Annars får man väl kika på alla de vanliga ställena; Lindex, Kappahl etc... men de har väl knappast kommit in ännu? Borde väl dröja till Oktober i alla fall. är visa "besvärligare" än Vilja var? Jag anar att vi kommer få likadant med vårt nästa barn (OBS- Ja, vi ska ha fler barn, men det är INTE på planeringen ännu vi vill ha 3-4 år mellan dem) för Moa är ju en rikig ängel.

Mattilda; Härligt att det gick bra med resan och tiden i sthlm!

Anniszj; Bra tips om BOMBOM! Ska bege mig dit redan imon kanske! Fast egentligen behöver vi inte mer kläder... har fått så mycket att jag numera måste handla strl 86 om jag ska köpa nåt...å dit är det ju ett bra tag....

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09