• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Lilla l83

Lyckie: Vi har 25 % där vi bygger men det var jätte svårt ändå! Vi har ett grönområde bakom oss och då måste huset ligga 10 m ifrån tomtgränsen på den sidan tomten. Så det var jätte svårt men nu är det klart! Byggarna står redo de väntar på kommunen...ovanligt?!! NOT!!!

Ikea onsdagen 26:e kl 9.00
    Katarina och Elise
    Madde o Axel?
    Lina o Leja (kanske)

• Redberry

Hej alla!

Såg denna tråden och är gärna med om det är ok! =)

Jag heter Sandra är 27år, sambo Per på 36 år. Har tre barn. Liam som blir 3år i december och tvillingarna Colin och Alex som blir 7 månader nu i augusti.
    Går på Bvc i huskvarna. Håller på att flytta från Huskvarna till lekeryd, Torvida Udde.

Tycker att det har varit svårt att hitta andra mammalediga med barn i samma ålder så jag blev så glad när jag såg denna tråden =) Tycker om att göra allt möjligt och tackar aldrig nej till Kaffelatte land....hihii

Nåja det var lite om mig, kändes som om ni andra hade bra koll på vilka ni var =)

Kram

• Caranlachiel

Ohanna: Deras instinkt är ju att spotta ut sånt som kommer in i munnen för att skydda kroppen mot gifter, så det behöver ju inte betyda att hon tyckte det var äckligt. Erik har ju fått smakportioner i ett par veckor och det är först nu han börjat få in tekniken med att tugga och svälja.

Idag blir det föräldragrupp/ÖF, sortergården, A6, Coop och sedan två kompisar på middag ikväll. Ska hinna duscha först också...

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • Jenniemamman

Redberry: Välkommen!

och om fika.. jag har ju sonen henmma på obestämd tid så om jag följer med så följer han också med! :-P

inatt fick Mollie en sjätte tand. så natten har inte varit rolig. För det första hade jag svårt att somna för jag har sån hosta. Och när jag väl somnade så började hon.s en vaknade hon typ hela tiden, sov inte mer än någon minut. Till sist gick sambon och la sig i vardagsrummet med öronproppar.. så då fick jag ta henne, han hade gjort det tills dess! Jag hade henne på magen och hon somnade väl en kvart men sen var det igång igen, hon skrek och slängde sig omkring i sängen, bet på händerna osv.. Efter ett tag tänkte jag att lite välling kanske skulle hjälpa, hon åt 50 ml sen somnade hon till men bara i 10 minuter igen.. S U C K ! Då hade klockan hunnit bli 5.

Efter en stund somnade hon sittandes mot min mage och sen fick hon ligga med huvudet mot min mage och så sov vi till kl 6.. sen vaknade hon till men lyckades söva henne lite till och vid kl 7 vaknade vi och klev upp.

åt frukost och sådär och nu har hon sovit en stund i vagnen!

Att jag vet säkert att det var tanden är för igår kväll hade hon ingen där och inatt när jag kände hade den spruckit igenom.. 2 till är på G så vi får nog skaffa oss lite alvedon (ligger nerpackat hos farfar i våra kartonger)

jag är såå trött nu! usch.. känns som man kanppt sovit nått inatt. är barnvakt åt barnens farbror också (han är 9 år) men de får se på teve en stund medans jag vilar i soffan..^^

• Ohanna

Jennie; Jobbigt med tänder! Moa fick sina 2 första nu i helgen men var inte gnällig alls- mer blöjor än vanligt bara Men det är såklart olika för olika barn- jobbigt att hon blir så kinkig! Men se det såhär; Ni är 1 tand mindre från full uppsättninegn!

Caran; Jo så är det väl- de spottar ju ut allt nu i början. Men förhoppningsvis så vänjer hon sig vid smaken och konsistensen lite iaf och kanske hajar om ett par veckor hur man sväljer etc..

• fru Ingeborg

Välkommen Redberry

Jennie usch stackarn.. vet precis hur det är.. Wilmer var superjobbig med tänder och Leah hade sina skrikperioder med.. men inte lika illa.. är ju så synd om dem. Ipren funkade bättre än alvedon här.

Har haft ett gammalt mammagäng här ikväll och vi har scrappat så skönt att få tänka på annat en stund ibland!! vi ska försöka planera in en kväll i veckan nu...

• Redberry

Vaknade denna ljuva morgon av att min son, Liam 2 1/2 år kom in med hörselskydd och motorsåg i vårt sovrum och började såga, och inte låter den tyst...Men han såg så söt ut där han stod så trots detta oväsen vaknade jag med ett leende på läpparna..hihi..

Vad många av era beibsar som fått tänder =) här är det fortfarande tandalöst i båda munnar..men de kommer väl så småningom...

Caran: Colin har mumsat i sig maten ända från början, älskar både kalops och gryta men Alex där emot bara spottar. I bland kan man lura in en sked om han leker med en leksak och ska stoppa den i munnen då är man där med skeden i stället och konstigt nog så behåller han den då =)
    Sen fick jag tipset att morotspure var jätte bra att ge då den är söt som bröst mjölk / ersättning så den köpte jag (semper) och gav och till min förvåning så åt han den! =) Men som sagt han e strulig att ge mat de första gångerna fick det bli badet direkt efter...

Kram..

Hänger gärna med på fikat onsdag om inget oväntat inträffar =)

• Caranlachiel

Redberry: Ja morotspuré gillar han, men favoriten verkar vara majs-potatis. Idag fick han lite slottspuré som innehåller griskött, det gick bra. Och samma här - fick bada honom de första gångerna efter han ätit. Men nu har han lärt sig och sitter faktiskt still och suger inte på händerna. Jätteskönt!

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • Annizsj

Redberry-- Välkommen hit!

Passar på att skriva lite nu när barnen sover och jag är lite piggare. gar haft många dåliga nätter nu, knappt varit människa..USCH!!!!!

Verkar som om de flesta bebisar fått sin första tand nu. Här hoppas jag det dröjer länge innan den ploppar fram. Viggo dregglad å äter på sina händer hela tiden, så det kanske är pg? TYcker det är skönt när de inte har tänder. Slipper man bli biten eller borsta. M var ju som sagt var 14 mån när första kom fram

Här började dagis idag. Tror M tyckte det var kul. Han var lite extra kramig när jag skulle lämna. Det var fullt med mammor och bebisar m syskon imorse. Tror det har kommit 7 nya syskon sedan jan på vårat dagis. När jag hämta M sade han med en gång -GÅ hem mamma! Sprang till grinden och var så glad. Han hade såklart inte sovit bara vilat..... Det här är det största problemet med hans tider. De sover nämligen innan mat, då är M sällan tillräckligt trött för att sova. Tänkte skippa sovningen helt idag, men det var helt omöjligt. Han ramlade å gnällde om vart annat stackarns. Så nu får man räkna med en sen kväll igen......

Hur har det gått för de andra som börjat dagis idag???

Skriver upp mig på listen.....

Ikea onsdagen 26:e kl 9.00
    Katarina och Elise
    Madde o Axel?
    Lina o Leja (kanske)
    Anna o Viggo (kommer ca 9:30)

• Redberry

Annizsj: lite sent att fråga nu kanske, men hur går det med nattningen? Läste lite bak i tråden =) Min son tycker inte alls det är kul att lyssna på saga så om kvällen gör vi honom klar för natt sen får han sin välling flaska och får titta en stund på film medans vi nattar tvillingarna.. Är jag själv är det lite bökit men jag kör samma sak. Colin somnar oftast själv i sin säng så då är det bara Alex jag måste natta. Har dragit ner så han, Liam (stora killen) bara sover 30 minuter. Sen bär vi in honom i sin säng....

Vilket kanon väder vi har i dag....byxorna åkte av och kjolen fick plockas fram igen =) gööttt =)

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09