• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Ohanna

Jeaxx; Kul att Visa gillar simmet! Vi går på lördagar, men första gången somnade Moa i vattnet och vaknade ett par sekunder senare med full panik SÅ vi fick gå upp ur bassänge Får se hur det funkar på lördag! Låter jobbigt för dig att få så dåligt med sömn! Man sover ju suerpdålgt själv om de ska ligga och tutta hela natten.... du kan inte byta tutten mot nappen lite snabbt och diskret, fast ligga kvar med kroppen jättenära bebben. Det funkar med Moa iaf- fast hon är kanske lättlurad!

ANniszj; Mjölkstockning igen! Din stackare! Jag har peppa peppa ta i trä inte fått det en ändå gång ännu! Du får försöka bädda ned dig och skämma bort dig bäst det går! Krya på dej!!

Mattilda; Ha så skoj i sthlm! Minerva är så duktig! Redan upp och härja på armar och ben! Hon kommer krypa snabbare än kvickt den tjejen!

Nu har vi gett Moa potatis och gröt 3 dagar och det går bättre och bättre för varje dag- igår tror jag minsann att i alla fall 1 tsk hamnade i magen istället för kring munnen Jag försöker amma Moa så mycket och ofta som möjligt nu, kombinerat med smakisarna, och hoppas att hon ökar på lite mer i vikt. Och tandborstningen har hon tagit till sej total lilla skrutten! Hon ÄLSKAR att bortsa tänderna Köpte 2 st likadna tandborstar, en att bortsa med och en hon får leka med. Hon har tandborsten överallt- gnager på den, borstar med den, suger på den osv...

Idag ska jag och Moa bara mysa inomhus eftersom det ska regna. Kanske en liten promis nu på fm, men sen blir det gos inomhus och kanske baka nån god kaka?

• jeaxx77

Hej tjejer,

Mattilda, ni får öva massor med krypställningen så kan Minerva krypa fram o tillbaka i gången om hon får tråkigt på bussen Det kommer säkert gå bra, de brukar vara ganska så smidiga när de är så pass små.

Annizsj: Jobbigt med mjölkstockning, Hoppas det går över fort

Ohanna: Vad gulligt att hon somnade i vattnet. Förstår att hon blev nog lite rädd när hon vaknade. Men jag tror hon tyckte det var skönt o det var därför hon somnade   Det funkar ibland att msyga in nappen istället men oftast så vaknar hon nändå efter bara en liten stund. I natt har jag iaf fått sovit två st tvåtimmarspass så jag känner mig riktigt utvilad

Idag har jag varit med tjejerna på A6 och fyndat vinterkängor o gummistövlar till vIlja. Nu är det bara vinteroverall kvar men det hoppas jag hitta uppe på outleten hos mina föräldrar på måndag.

Hur gör ni med overall till småfisarna i vinter? VIsa kommer ju vara i kryp o klätterstadiet så hon lär väl behöva en riktig overall. Vart hittar man vinteroveraller i så små storlekar? De flesta börjar väl på stl 80 eller?

• Katarina m Leon o Matteo

Kiar in en snabbis mitt i fredagsmyset och önskar er trevlig helg och återkommer när det inte är film och barn och myspys precis intill .

Redberry, välkommen hit till tråden! Har missat att säga det tror jag .

Jenny,  vad är det för outlet *nice*?

• Redberry

usch, vad trist det är att flytta, det känns som om vi bara packar och packar men det tar aldrig slut...Vad mycket saker man hinner samla på sig..Men nu är det förhoppningsvis färdig flyttat varje fall för flera år fram..Är helt slut och ska snart krypa till kojs..
    Är nog bortskämd med ungar som sover bra (peppar peppar ta i trä :) ) sen de var ca 2 månader har de sovit hela nätter el fram till o5, fått mat sen somnat om till 10. I dag nattar vi dom mellan 20.00 - 21:00 sen sover de till ca 05-06 får mat och sover vidare till 8. Men de har börjat vakna för de tappar nappen *suck* man skulle uppfinna en hållare för napp så den stannade i mun =)
    Liam var helt omöjlig när han var liten, sov aldrig längre än 20 minuter på dagen och natten sov han 1 tim, mat osv 30 min, nattning 1 tim, sen fick jag sova en 1 tim sen var det dags igen...Dessa hemska nätter fram och tillbaka time efter time i hallen...fantastiskt att man orkar..

• Caranlachiel

Redberry: Vart ska ni flytta?

Erik tappar också nappen. Eller snarare - han plockar ut den. Och det kan man ju inte göra så mycket åt. Får ofta sitta och hålla i nappen / hans händer tills han somnar. Irriterande...

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • jeaxx77

Katarina: Det är en av sveriges största märkes-outlets. De har inte jättemycket för barn men en del pop, L&B etc . http://vingakersfactoryoutlet.se/. Sist hade de mycket POP skalset men då orkade jag inte köa bland alla turister, nu är det säkert slut.
    Webshopen har ingenting så kolla inte i den. men mina föräldrar bor bara 5km ifrån butiksområdet så jag brukar åka in en sväng när jag är hemma. Oftast hittar jag jeans. Det finns även en ittala outlet och en scorettoutlet samt nån sportaffär (som jag aldrig varit inne i Som med alla outlets så hittar man massor ibland men oftast ingenting

Redberry: Skönt med sovande barn, Vilja har alltid varit ett drömbarn när det gäller nattning o sova nätter (förutom att hon är morgonpigg). Från första början sov hon hela nätter med sängdags vid 18-19. Visa är precis tvärtemot och jag avr inte alls beredd på att barn kan vara så besvärliga

• Caranlachiel

jeaxx: Hur är det med kostymer på den där outleten? Makens båda kostymer sitter inte längre lika bra som när han köpte dem så jag funderar på om man skulle åka dit nån gång.

Annars bor mina föräldrar 2 km från Gällstad så vi har också tillgång till en massa outlets. Där finns inte heller mycket för bebisar, men desto mer för barn. Blir bra om några år!

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • jeaxx77

Cara: Det är ju först och främst en kostymoutlet. De har i huvudsak Tiger och Sir. Outleten ligger i den fd kostymfabriken men nu har produktionen flyttat till Ungern och i fabrikslokalerna har man numera försäljning. De har även skräddare på plats som justerar direkt om så behövs.

• Annizsj

Sådär ja, då var man bra igen. Fick en mildare variant denna gång, tackar för det Men nu får man vara rädd om tuttarna, för nu är det ju inte så varmt längre.

Jeaxx-- Overall till Viggo har vi sedan Milo. Först har vi en fleece som vi använder från kanske okt. Den är ganska stor men det är ju Viggo med. Sen har vi en jättefin tjock vinteroverall från PoP, den är i storlek 80, stor men den kan han ha hela vintern. Milo drunkande i den först, hihi!

Orkar inte kommentera mera idag.....är såååå hungrig å fick just Viggo till att somna...så får passa på att vila lite när alla andra sover.....

• jeaxx77

Anniszj: Ja vi har overaller från vilja i stl 80 men de hade VIlja förra Vintern när hon var 1½år. Visa kommer ju bara knappa året så hon kan aldrig ha de overallerna. JAg vill hitta en "riktig" vinteroverall i stl74. Men tycker det är jättesvårt att hitta.
    Skönt att du mår bättre igen.

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09