• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • jeaxx77

Katarina: Jag kan
    Hoppas verkligen att vår fsk inte inför 3timmars dagar. Då kan det lika gärna kvitta. Jag får helt enkelt starta egen förskola i så fall

• fru Ingeborg

Katarina onsdag kan vi.. (tror jag ) Sonen börjar på onsdag...

Är så ledsen idag... Förutom att sonen börjar bli förkyld o damen har tandgnissel och kaffet är slut. Så har min systers exfru (jobbig skilsmässa) bloggat om deras skilsmässa och det mesta är lögner!! ex som att min syster är alkoholist och misshandlare. Jag känner henne sen tidigare (exxet) så jag vet att hon bara ljuger och att hon brukar göra det för att de ska låta bättre... i själva verket så har hon varit otrogen i ett halvår. Jag blir så klart förbannad när jag hittar bloggen av en slump (hon kom på 2a plats i årets miss gay) o skriver en ilsk kommentar. (var några veckor sen) Nu har hennes "vänner" börjat försöka adda mig på fb m.m. Så låg nivå och sååå *"?###* grrrr..... Förstår inte hur man kan utmåla någon annan så illa till och med när de fortfarande bodde tillsammans och HON var otrogen!! Sen säger hon till min syster att de kan försöka igen osv... (innan vi hittade bloggen, min syster hittade den i samma veva...) o de värsta av allt är att hon tjänar pengar på bloggen!!!

Var bara tvungen att spy ur mig lite galla.....

• FruGöransson

Har också hittat hit!

Nu sitter jag ute i solen och värmen och passar på att surfa lite medan sötnosen sover. Hon fyller fem månader idag, stora tjejen!! Tiden går såå fort, känns som hon snart kommer att fylla ett år utan att man har hängt med =) Hon är nu 70 cm lång och väger 7.5 kg Tyvärr så har Alice börjat vakna flera gånger på nätterna (minst tre gånger) och jag känner mig sååå trött på dagarna, har god lust att sluta amma men håller ut för hennes skull. Vi har iaf börjat med smakportioner av potatis och det gillar hon! Tänkte också vänta med gluten tills hon åtminstone är sex månader.

Vi har fortfarande "sommarlov", maken har sin sista semester nu så vi är på sommarstället i två veckor till och njuter av sommarens sista dagar, nice! Hoppas att ni har det bra alla! Hänger gärna med på fika när vi är hemma igen.

Fru Ingeborg: Usch va surt med folk som ljuger! stackars din syster.

• Annizsj

Katarina-- Ja, vårt dagis är privat. Det heter PAndan och ligger bara ett stenkast från hemmet, så perfekt. Idag är jag verkligen glad att vi hittade denna fsk. Yes Milo får gå kvar sina 20 h/v, så han hinner äta och leka innan vi hämtar. Eran fsk var väl också privat?

• Annizsj

Glömde! Ja, vi kan nog tisdag, men onsdag funkar också. Men vi kommer först vid halvtio, lämnar M på dagis kl 9.

Fru I-- Helt sjukt ju. Att det finns sådana hemska människor. Usch!! Stackars syrran!!!!!!

• Elof och Dagny

Katarina: jag tar oxå gärna onsdag. kira börjar inte dagis förrän då nämligen... men kl9 passar oss annars, kira lämnas 08.30.

och ang dagis, vi har fått gå ner till 15/v nu och vi fick välja på två alt. 3h/dag mån-fre eller 5h/dag tis-tor... inte så svårt att välja och det känns himla bra faktiskt, hade ändå tänkt ha henne hemma nån dag i veckan framöver.

och nån måndag eller fredag framöver får ni gärna komma hem hit på knytis-fika!. vår altan är nu färdigbyggd och alla gigantiska hål i trädgården är igentäppta så det är nu inget farligt område för storasyskon att springa och leka här... kanske ska försöka hinna med innan hösten kommer isf.

fru I: usc, stackars din syster. hoppas det ordnar sig till det bästa och att ingen tror på exets lögner!

annizsj: här är en tll som börjar jobba i januari! snacka om ångest allan! hatar tidiga morgonar, särskilt om det är mörkt (vilket det brukar vara i januari, hihi).

m2b: låter som om ni har det härligt!

*Kira 070516 & Isolde 090421*
  • Caranlachiel

Hej på er!
    Hänger gärna med på fika men nästa vecka blir nog svårt för mig tyvärr. Bvc, promenader m.m. inbokade redan så vi får se om jag hinner dyka upp oavsett dag!

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • Katarina m Leon o Matteo

Hej igen, onsdag kan såklart inte vi och på torsdag fm har vi babysim. Om ni helst vill köra på onsdag så hänger jag på nästa gng i stället..
    Har precis landat i soffan efter en twin pizza. Har varit hela familjen och tagit ett låååångbad på Rosenlund. Elise premiärbadade i dag också och verkade gilla det! Nu ska jag ta mig ett litet glas portvin och avnjuta en tryffel tror jag bestämt. Är det fredagsmys så är det!!

Fru I, usch så jobbigt! Är hon omnämnd vid namn din syster? Kanske  en förtalanmälan vore möjlig i så fall??

Annizsj, japp vår är också privat men vi vet inte hur de kommer ändra tiderna än. Eftersom de får minskade anslag från kommunen måste de minska kostnaderna på ngt sätt de också. Jag tvivlar dock på att vi kommer få 3 h dagar på vår fsk också .

• fru Ingeborg

tack alla Katarina.. Har oxå nämt de för min syster om förtal.. Exxet är ju inte anonym med vem hon är och när hon och hon skriver ju så att alla vet att det är min syster, när jag nämnde de med förtal för henne i en arg kommentar så ändrade hon hur hon talade om henne. Hon kallade min syster för "drinken" och tog bort alla inlägg som skulle kunna anmälas. Sen sa hon att det inte gick att anmäla henne för hon har pratat med "juridiska personer" I dag har jag då haft en diskussion med en av hennes bloggvänner som tror på henne (exxet) om att jag inte är intresserad av att ha henne som vän på fb och då börjar hon ifrågasätta om jag verkligen känner alla som jag har som vänner där och de trodde hon inte så varför kunde inte hon!!! blir bara så trött och arg!! Jag har inga vänner på fb som jag inte skulle heja på i verkligheten om jag stötte på dem!

• jeaxx77

För mig passar tisdag också bäst.
    Även vi har babysim på torsdag fm och på onsdag har jag lovat bort mig till svärmor. Katarina, var o vilken tid går ni? Vi går på rosenlund kl 11.10

Vi kan väl köra fika både ti o on så kommer man helt enkelt på den dagen som passar bäst?

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09