• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Ohanna

Mattilda; De verkar ju följas åt lite viktmässigt våra tjejer! Redan petiga med maten Jo jag ska till öppna fsk på onsdag! Vore kul att ses där, var ett tag sen vi sågs!

• fru Ingeborg

Ohanna vad kul (inte för att jag tycker tänder är roligt på mina barn.. men på alla andras som inte lider av det ) Båda två där nere på tjejjen har kommit upp. o hon är mycket lugnare nu. Men hon följer inte Leahs vikt 7400 sist

Var o hälsa på Dagis idag... gick sådär.. jättemammig och vågade inte något. Så vi ska dit i morron med och så får vi se hur länge jag behöver vara med. Ny avdelning o sååå.. NÄr vi gick därifrån så frågade han när vi skulle till Gul (hans gamla avd). Han vet ju (rent ordmässigt) att han ska börja på grön men när det väl gällde så hade han nog inte insett det. Han är mer som vanligt idag så avvaktar nog till i morgon och ringa barnmott.

• Annizsj

Katarina-- Kan tyvärr inte följa med på fika imorgon. Hade på känn att dagis inte börjar förrens på onsdag och mkt rikigt så hade jag rätt. Ringde imorse, tur att vi inte drog dit Milo, inte så kul att få vända i dörren såhär första dagen efter sommaruppehållet. Vi får ta fikat en annan dag.....

• Caranlachiel

Katarina: Jaså finns det smak på krokarna? Det såg jag inte.

Ohanna: Roligt att hennes hår bara blir längre! Hur går det med skorven? Eriks hår har börjat växa ut så smått igen, han verkar bli blond pojken. Det första håret var ju lite rödaktigt, men nu är det jätteljust.

fru Ingeborg: Hur var det, skulle ni på S och M's kräftfest? Vi hade visst fått en inbjudan såg jag... Den hade kommit bort i brevlådan.

Igår åt han 225 ml ersättning! Och nu precis åt han 1,5 burk pure och sedan 110 ml ersättning. Har han inget stopp?!

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • fru Ingeborg

Cara... nä vi tror vi stannar hemma.. har ju dopet dagen efter skäms så när de kollade med oss för datum innan de bokade och så hade vi kollat fel på datum till dopet MEn vi äter ju i o för sig inte kräftor och snapsa gör vi ju inte heller så det är ju bara sällskapet vi går miste om

• Katarina m Leon o Matteo

Hallo i tråden!
    Jag hade visst också barn här hemma imorgon så då passar inte IKEA fika mig så bra heller... Satsar på badhuset i stället . Kanske kunde funka på onsdag kl. 9 nästa vecka istället eftersom det inte var så många som kunde i morgon i alla fall??

Gör en liten fika-lista så får vi se:

Ikea onsdagen 26:e kl 9.00
    Katarina och Elise

• Thullan

Ikea onsdagen 26:e kl 9.00
    Katarina och Elise
    Madde o Axel?

• Caranlachiel

fru Ingeborg: Jag är inte heller nåt fan av kräftor. Smaken är god, men jag bara avskyr att sitta och stirra en kräfta/räka i ögonen och sedan äta den... Vill inte veta att det varit ett levande djur! En snaps eller två kan dock slinka ner.

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • Ohanna

Fru I; Kul att Leah oxå fått tänder! Såg att Moa fått ytterligare en tand idag så nu har båda därnere dykt upp. Syns väl inte så jättetydligt än men det KÄNNS när hon biter på mitt finger Nej på vikten följs de ju inte åt direkt! Men så vägde ju Leah nästan kilot mer vid födslen än Moa (3500g)- så det är ju inte så konstigt!

Caran; Kul att han börjar få lite hår! De ser ju lite större ut helt plötsligt om de har lite hår!

Nu har vi just gett Moa sin första smakportion- sempers havregröt blev det. Fast det mesta åkte ut igen, frågan är ju om NÅGOT alls åkte ned?? Tyckte mest hon grimaserade och petade ut allt med tungen Hur gör man nu förresten nu när man ger smakisar och hon fått tänder? Ska vi börja borsta redan nu? Tänderna har ju just gått igenom tandköttet så det känns ju som om att det skulle göra ont på henne om vi började borsta nu. Nån som vet??

• Lyckie

Annizsj: Ludde är 6 månader idag. Jag har slutade amma helt när Ludde var 5,5 mån. Jag började med att bara amma på kvällar och nätter. Sedan slutade jag helt. I slutet blev han inte mätt på nätterna, det kändes bara jobbigt att fortsätta.

När vi började med smakisar fanns det ingen återvändå kändes det som. Han ville bli matad med sked efter det ;)

Katarina: Vi har Talavid arkitekt. Vi är mycket nöjda. Ja i de 20 procenten måste allt ingå som är på plattan, tom. altan under tak. Jag har hört att det är 25 procent i vissa områden, då är det nog mycket lättare att få in allt. Hoppas ni får er drömtomt snart! Tråkigt att de flyttar fram hela tiden.

Ohanna: Så kul med dop. Hoppas det går jättebra!

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09