• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Mattilda

Moder : se andra tråden om ÖF..denna onsdag är det stängt för planering så du inte går dit!

caran : ok ska kolla runt lite! :)

• jeaxx77

Men om ÖF är stängt nu på onsdag, kan vi inte köra en ikeafrukost då?

Frukost på ikea onsdag 2/9 kl 9.30

Jenny o Visa

• jeaxx77

Mattilda, det har gjorts flera tester på gåstolar där det diskuterades huruvida de var farliga eller ej på grund av risken att de välter. Du kan säkert googla på det. Själv bryr jag mig sällan om dessa tester utan förutsätter att man har koll på barn i de flesta lägen Jag vet att babyproffsen har erbjudande just nu på några gåstolar, erbjudandet gäller tom den 7/9.

• Mattilda

tack Jeaxx..kollade in deras hemsida! blir nog att köpa en sån..bra pris!

jo, hade med hört dom var farliga men trodde det var för ryggen eller nått så då känns det ok iom jag inte lämnar henne själv :)

kan inte fika på onsdag då vi har BVC + 5 månaders spruta då.

• Caranlachiel

Mattilda: En annan grej jag kom på med gåstolen är att det är bra med många hjul. Fast det kanske alla har nu för tiden... Då måste de inte kämpa så mycket utan minsta rörelse med benen styr dem åt något håll, inte bara fram-bak-sida.

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • Caranlachiel

Jenny o Visa
    Annelie och Erik

• fru Ingeborg

Mattilda o jeaxx jag fick bannor av vår föreläsare häromdagen (barnhälsovårdens överläkare) för att jag sa att jag hade Leah i gåstolen, för att deras ryggar inte var stabila nog. Hon sa att man skulle inte sätta dem där förräns vid 6mån. Men jag har henne där så länge hon är nöjd o gnäller hon de minsta så tar jag upp henne... hon sa att man skulle ha dem på golvet istället.. Men Leah blir så irreterad när hon inte kommer någonstans, Hon försöker komma upp i krypställning men kommer inte mer än upp med benen eller upp på armarna

Jag får se hur mycket pluggat jag får i morgon o kanske jag dyker upp på frukosten

• Caranlachiel

fru Ingeborg: Äh. Erik är inte så stabil i ryggen att han sitter själv t.ex., men han går allt i gåstolen. Väldigt sällan han sitter ner i den, han använder den bara som stöd på sidorna av kroppen och sen knallar han omkring själv. Han vill ju stå upp hela tiden, så hans rygg orkar nog det!

• fru Ingeborg

Cara.. jag kör på att hon säger ifrån när hon inte orkar längre de gör ju vi...

• FruGöransson

Jenny o Visa
    Annelie och Erik
    Sabah o Alice

Caran: tack! En av väldigt få bilder där BÅDE jag och Alice ser något normala ut

Jeaxx: bra tips om gåstol! Ska genast kolla det :)

Jag skriver upp oss men måste erkänna att 9.30 känns något för tidigt för oss, men ska göra mitt bästa för att komma iväg i tid!

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09