• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • mrsjoy
    jeaxx77 skrev 2009-09-02 21:56:54 följande:
    Maria: välkommen till tråden!Mattilda: Hon kommer säkert stormtrivas i gåstolen! Jag testade våran på Visa häromdagen men hon är fortf för liten så trots att jag hade stolen på lägsta så når hon inte ner med fötterna. Men hon gillar hoppgungan Frul I: Tycker det är fruktansvärt dåligt av dem! Är det BP eller 1klass?Tack för idag tjejer! Jätteroligt att träffas! Hoppas vi ses snart igen!
    Tack så mkt:)
  • mrsjoy
    Caranlachiel skrev 2009-09-03 07:33:18 följande:
    Maria: Vi bor i Huskvarna.
    Ok, vad trevligt! :)
  • mrsjoy
    Ohanna skrev 2009-09-03 13:41:21 följande:
    FruI; Nej- bara ett mammapass varje onsdag är det. Tror det börjar k 1030 eller nåt sånt. Synd att de inte har fler!! Caran: Japp det är det berömda tandborsten Kul att med utflykt till Shila och lillen! Å 30 års fest låter oxå mysigt! Uschuschusch- jag är lite krasslig...har huvudvärk å näsan rinner i ett. Har typ snorat upp en hel hushållsrulle igår å idag! Å så har Moa varit jättemammig idag- ja har knappt kunnat lägga ned henne utan att hon börjat gnälla... Men jag har ändå varit duktig; tvättat, burit saker till vinden, tömt alla sopor å nu ska jag diska innan Moa vaknar igen. Ikväll ska jag bädda ned mig framför en film å bara mysa! (Ihop med hushållsrullen å te med honung )
    Usch vad tråkigt! Det var våran verklighet för två veckor sen. Så jobbigt!
    Krya på dig så mycket!! Och se många bra filmer nu.... ;)
  • Caranlachiel

Ohanna: Men din stackare! Lugna ner dig och håll inte på och fixa hemma när du är så dålig. Bättre att vila upp dig så du orkar bättre! Har ni fått ordning på Moas sömnvanor än?

Mattilda: Aha gunghäst alltså... Funkar den när de är små också eller får det bli när hon blir större?

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • Mattilda
    Caranlachiel skrev 2009-09-03 15:23:52 följande:
    Ohanna: Men din stackare! Lugna ner dig och håll inte på och fixa hemma när du är så dålig. Bättre att vila upp dig så du orkar bättre! Har ni fått ordning på Moas sömnvanor än? Mattilda: Aha gunghäst alltså... Funkar den när de är små också eller får det bli när hon blir större?
    det är fortfarande stolen men den byggs om under till medar istället..svårt att förklara hehe men istället för att gå runt i den står den still och gungar fram och tillbaka så det ska gå att använda redan nu.
  • Caranlachiel

Mattilda: Aha men då förstår jag! Låter ju skitbra.

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • Thullan

Hej tråden.
    Var längesen man skrev, har varit massa annat. Dagarna går alldeles för fort.
    Tråkigt för er att barnen sover dåligt, men säger som jeaxx, man får ta vara på tiden med de små o se det positivit trots man har sömnbrist. Jag kan inte skylla min sömnbrist på barnen utan på mig själv att jag aldrig kommer i säng när jag vet att mina barn vaknar mellan 6-7 varje dag.
    Jag jobbar lite nu så därför skriver jag inte ofta men läser här iaf.  Kommer inte ihåg allt jag läst så jag kommenterar inte en massa.

Tycker det låter bra med en fikaträff snart igen, kanske torsdag nästa vecka??
    Ha det bra nu alla.

Maria: Välkommen hit.

• april19

Hej tjejer!

Jag måste få tacka för Ikea-frukosten, mycket trevligt, precis som vanligt!

Har inte hunnit skriva så mycket, har haft fullt upp på nya extajobbet (och med vaccinet kommer det inte direkt lugna ned sig..) och skolan.. men nu börjar jag landa i denna nya verklighet.

Tänkte passa på att fråga er erfarna mödrar om bilbarnstolar. Står och väger mellan en acta graco duoflex och en brio z-nånting (vet att det började på z.. men har tappat resten =) ). Är egentligen inte intresserad av en stol som kan vändas framåt eller att den ska ha så många andra egenskaper, utan vill ha en bra stol om barnet sitter bra i (Aston har hittils haft ett britax-babyskydd och den är som att sitta i en gammal cyckelhjälm tycker jag, hård och oergonomisk..)

Några synpunkter?

• fru Ingeborg

April19 vi har en duoflex till sonen o är nöjda Kolla bara så den går att montera i er bil (brukar ju funka i de flesta men har hört folk som köpt o sen går stolen inte in, är ju inget öppet köp )

Har nog inte sagt välkommen till Maria

här har jag 2 febriga snoriga barn... o vi har dop på söndag men däcken kom igår

• Caranlachiel

april19: Vi har en Emmaljunga, men den börjar bli för liten för Erik så funderar på en Brio Zento. Mina svärföräldrar har en sån och den kan man ju ha länge för ett bra pris. Dessutom får man plats med flera i baksätet, Emmaljungan vi har nu är så klumpig så då får man bara plats med en om man ska sitta en där bak också.

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09