• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • mrsjoy
    Thullan skrev 2009-09-04 06:55:24 följande:
    Maria: Välkommen hit.
    Tack:)
  • mrsjoy

fru Ingeborg skrev 2009-09-04 09:08:44 följande:

April19 vi har en duoflex till sonen o är nöjda Kolla bara så den går att montera i er bil (brukar ju funka i de flesta men har hört folk som köpt o sen går stolen inte in, är ju inget öppet köp )Har nog inte sagt välkommen till Maria här har jag 2 febriga snoriga barn... o vi har dop på söndag men däcken kom igår
    Tack, vad goa o trevliga ni är allihopa:D
  • Caranlachiel

Godmorgon! Nu ska jag iväg till Bankeryd och kolla på några vänners nya hus. De flyttar idag och jag och Erik ska inte hjälpa till, däremot är min man där så jag tycker det berättigar mig att få kika lite. Ikväll blir det kräftskiva. Den börjar redan kl 17 så det känns bra, då hinner jag vara där några timmar och sen kan jag åka hem med Erik så han (och jag!) får sova.

Trevlig helg på er!

• Redberry

Hej på er alla.

Det var ett tag sedan nu, tvillingarna har vari förkylda och är fortfarande så det har varit lite stökit här hemma. Vad synd att jag missade fikat på Ikea hade varit trevlig att träffa er alla och se vem ni är och träffa era sötnosar =)

Mannen har satt igång gräsklipparen nu, barnen sover så jag ska passa på att putsa lite fönster...usch vad trist!

Maria. Välkommen hit =)

• mrsjoy
    Redberry skrev 2009-09-05 12:22:55 följande:
    Hej på er alla.Det var ett tag sedan nu, tvillingarna har vari förkylda och är fortfarande så det har varit lite stökit här hemma. Vad synd att jag missade fikat på Ikea hade varit trevlig att träffa er alla och se vem ni är och träffa era sötnosar =)Mannen har satt igång gräsklipparen nu, barnen sover så jag ska passa på att putsa lite fönster...usch vad trist!Maria. Välkommen hit =)
    Tackar!
  • Caranlachiel

Redberry: Usch vad tråkigt att de är förkylda! Hoppas det inte blir långvarigt, fast låter som om det redan är det?

• Ohanna

Börjar känna mig lite piggare nu- min syster var hos oss hela fredagen och lördagen så att jag kunde ta det lite lugnt. Man måste ju ändå hinna laga mat och i alla fall diska även om man är krasslig men hur tusan ska det gå till med en bebis som illvrålar så fort man lägger ned henne? Fattar inte vad som hänt- Moa har alltid varit tillfreds med att liggasjälv under babygymmet eller sängen i kanske upp till 45min innan hon blir ledsen och nu kan jag inte lägga ifrån mej henne! Är det mammighet eller har verkligheten kommit ikapp oss??

Ikväll orkar vi inte laga mat så Daniel och Moa är ute och köper nåt- å jag får lite välbehövlig egentid- som tillbringas framför datorn

Vi ska oxå köpa nytt babyskydd nu vårt börjar bli för smått. Är det alltså acta graco, besafe eller Britax som gäller som Jeaxx nämner? Nån som sett nåt test eller har nån länk?

• jeaxx77

Såg just detta test och kommer således inte att köpa en acta{#lang_emotions_embarassed}

• Ohanna
    jeaxx77 skrev 2009-09-06 20:14:58 följande:
    www.testfakta.se/img/2007/5/28/13864.pdf
    Tack Jeaxx! Som jag tolkar det är det alltså en Besafe eller Brio Zenta som gäller. Men usch vad alla barnstolar fick dåligt betyg!!! Var det krocksäkra vägde de bly och var supersvåra att montera eller så typ dödar de barnet vid kollision men är enkla att montera...
Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09