• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • jeaxx77

Ohanna: Ja, efter att ha läst testet så inser jag ju att det blir en besafe till i vår familj. Sen hoppas jag bara att Visa inte blir lika åksjuk som storasyster. Men hellre att jag får krångla när jag torkar spyor än att något händer vid en eventuell krock.

• fru Ingeborg
    jeaxx77 skrev 2009-09-06 20:14:58 följande:
    www.testfakta.se/img/2007/5/28/13864.pdf
    OJ! man blir lite mörkrädd över att de får säljas!! Men sen står det ju i o för sig i kommentarerna att de var monterade med stödbenen. Vi monterar alltid både med stödben och med sätet framför som stöd. O lätt är det inte att bestämma stol.. men blir ju tveksam om vi ska ha en likadan till efter de.. Sen var de ju någon som skrivit en kommentar om att den cosmic (?? tror jag de var ) hon köpte för ett halvår sen då var bäst i test på råd& rön och nu bland de sämre...

I dag har vi haft dop i alla fall de gick bra och hon var glad under hela gudstjänsten Väldigt social med gästerna oxå och sov bara en liten stund under hela "kalaset". Många fina paket!!
  • jeaxx77

Fru I: Vi har också monterat med stödben och instrumentbrädan alt. passagerarsätet när vi monterat men det blri ju problem nu när vi ska ha två stolar. För att Viljas stol skall sitta bra lutad mot passagerarsätet så måste vi ha det sätet så långt bak som möjligt. Om stolen skall monteras fram och lutas mot instrumentbrädan så måste vi istället ha sätet längre fram. Nu när vi ska ha två stolar så kan vi alltså inte ha båda vilandes mot passagerarsätet/instrumentbrädan, en av stolarna blir tvungen att vila enbart på stödbenet.

• jeaxx77

Fru I: Skönt att dopet gick bra!

• Once

jeaxx: Vi har båda våra stolar vilandes på stödben samt instrumentbräda samt stol.... men vi har ju britax high-way M sitter fram och H bakom henne...

• fru Ingeborg

Jeaxx.. förstår problemet Vet inte riktigt hur vi ska göra.. Egentligen vill jag ha båda bak men då blir det ju problem om vi ska ha en passagerar till med oss (5 i bilen), vilket vi har ganska ofta. Sen är det ju samma sak för oss tror jag med stödbenet och framsätet. Om vi ska ha stolen bakom förarsätet blir det oxå problem då det skiljer ganska mycket i benlängd på mig och mannen så vi måste justera stolen ganska ofta. Så vi hamnar nog i samma dilemma som er

• jeaxx77

Fru I: Precis som här. Jag vill gärna ha båda bak men Jonas är så lång så jag tror inte vi skulle få rum med bilstolen bakom honom Vi kommer ha en fram och en bak tills Vilja börjar åka framåtvänd om ca två år.

• jeaxx77

Once: Ja vad bra att de funkar för er! Det är ju kalas om man kan ha det så! Med våra stolar funkar det inte tyvärr

• fru Ingeborg

Vi får nog köpa minibuss istället Vanlig Buss är ju inte säkrare i den här staden

• Once

Jeaxx: Vi kommer inte heller kunna ha båda bak förrens H sitter framåt eftersom jag är så lång så behöver jag benutrymmet när jag kör och det går inte få in en stol bekvämt bakom mig då... Fördelen doch med H's stol är att den inte tar så pass mkt plats att vi inte kan åka 5 i bilen utan vi har fortfarande möjlighet att åka 5 i bilen. Har gjort så nu vid ett flertal tillfällen då vi åkt upp till morföräldrarna. Men minibuss är nog vårt nästa inköp av bil

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09