• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • jeaxx77

Once: Vi har inte heller några problem att sitta fem i bilen. Stolen är stor o klumpig men inte speciellt bred så det går jättebra. Det är klart att om vi skulle ha båda stolarna bak så skulle det bli lite jobbigt för den som skall klättra in i mitten och sätta sig

Usch, idag har vi 5månaders vaccinet för lilla  Visa. Hon skrek i 30minuter efter förra sprutorna så jag ser inte fram emot dessa Tur att hon är lyckligt ovetandes än så länge.

Nån som vill träffas för en fika i veckan?

• jeaxx77

Ingen som är sugen på att gå på barnvagnsbion på onsdag fm? Det är Sommaren med Göran som visas. Jag har bokat plats längst fram till vänster. Vore roligt om någon ville hänga på!

• Ohanna

Vi verkar inet få problem att sätta barnstol bak i alla fall eftersom vi är pygmeer båda två! Äntligen en fördel med att vara kort! haha- nej skämmt å sido ska vi försöka köpa en barnstol snart å det är bra att höra er erfarna diskutera lite så vi andra vet vad vi ska tänka på Stödben etc hade jag ingen susning om...

Jeaxx; Jag visste inte ens att det fanns barnvagnsbio! När, var, vad kostar det hur bokar man? Jag är gärna på en fika i veckan om det inte blir bio för vår del- har tvätt och ÖF på onsdagar. Men vore kul att veta hur det går till!

Vad sägs om fika på torsdag?? Och promenad?

• jeaxx77

Ohanna: Jo men visst finns det barnvagnsbio Det är någon onsdag i månaden på filmstaden. Priset är som en vanlig film 95kr och du bokar som vanligt på sf.se.
    Salongen är mer upplyst än på ordinarie visningar och ljudnivån är mycket lägre. Dessutom gör de en paus under filmen för mat o blöjbyte. Förut fick man puréer och blöjor men jag vet inte om man får det fortfarande.
    Barnvagnen parkeras i entrén under uppsikt av personal.

• jeaxx77

Jag kan inte fika på torsdag, visa o jag tänkte gå på babysången

• Caranlachiel

Jag hade gärna följt med på barnvagnsbio, har funderat länge på det! Men åker till mina föräldrar imorrn och stannar över natten så jag kommer inte hem förrän på onsdag kväll. Tror jag hoppar alla aktiviteter denna veckan faktiskt. På söndag fyller min man 30 och jag har en jätteöverraskning på lördag åt honom, så det återstår lite pyssel inför det.

• Mattilda

jeaxx : lycka till med sprutan! gör så ont i mamma hjärtat att se dom små liven ha ont!
    Minerva hade feber i 2 dagar efter 5 månaders sprutan hoppas det går bättre för Visa!

• Once

Jeaxx: Följer gärna med på barnvagns bio när ngt annat än Sommar med Göran spelas har sett den och gillade inte den.. men alla har vi olika smak på film

För Kommun anställda kan man få tag på biobiljetter för 70kr även när man är föräldraledig. Sen kan man få tag på biobiljetter från hyresgästföreningen för 75kr st. Lite tips om hur man får tag på billiga biljetter som verkligen lönar sig. Vi går ofta på bio i stora salen och väljer plusstolarna en biljett ska ju då kosta lite över 120kr men har man företagsbiljetterna kostar de bara 70-75kr

• mrsjoy
    Once skrev 2009-09-07 11:32:35 följande:
    Jeaxx: Följer gärna med på barnvagns bio när ngt annat än Sommar med Göran spelas har sett den och gillade inte den.. men alla har vi olika smak på film För Kommun anställda kan man få tag på biobiljetter för 70kr även när man är föräldraledig. Sen kan man få tag på biobiljetter från hyresgästföreningen för 75kr st. Lite tips om hur man får tag på billiga biljetter som verkligen lönar sig. Vi går ofta på bio i stora salen och väljer plusstolarna en biljett ska ju då kosta lite över 120kr men har man företagsbiljetterna kostar de bara 70-75kr
    Jag håller med, följer gärna med när någon annan film visas:)
    Dock vore det trevligt med en fikaträff!
  • FruGöransson

Hej på er brudar!
    Tack för senast! Det var väldigt trevligt som vanligt, och lagom många var vi den här gången så man hann prata med alla
    Hoppas alla mår bra! Här är läget under kontroll. Vi håller på att leta hus för fullt och spanar på lite olika alternativ...spännande! Så det är det som upptar min lediga tid just nu...och Alice förstås!

Jeaxx: Hur går det med byggandet? Tänkte fråga lite, hur stor är er tomt? och vilka ska bygga ert hus? Hur stort blir huset? Det verkar vara väldigt tidskrävande o bygga eget men också väldigt kul :)

På onsdag tänkte jag testa mammafriskis och sedan är det ÖF. Men går gärna på bio någon annan gång.

Ohanna: Va jobbigt o välja bilstol. Vi har en Acta som hon kan ha ett tag till och är väldigt nöjda med den. Det fick väldigt bra betyg i något test, men den vi har är ju inte den som står med i testet som Jeaxx länkar.

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09