• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Ohanna

Jeaxx; Jaså så det är så det går till! En annan gång följer jag nog med men på onsdag är det tvätt +ÖF som gäller!

M2B; Länge sen sist! Spana på hus låter skoj! Hoppas ni hittar nåt snart!

Caran; Jätteöverraskning låter spännande! Du får rapportera efter helgen vad det var för överraskning!

Nu har jag varit på BVC med Moa å kollat längd och vikt- 6020g och 63cm vid 4 1/2 månad. Så hon har ökat 600g på två veckor vilket är janonbra- nu är hon bara ett streck under sin kurva istället för 2. Gröt och puréer verkar göra susen!

• Annizsj

Jeaxx-- Hoppas att det gick bra med lilla Visa idag. Inte roligt att se de ha ont, även om själva sticket går över fort. Men jobbigt när de får feber. Jag fikar gärna i veckan, tisdag????? Några fler som kan????

Har varit inne lite å läst, men inte hunnit skriva ngt. Vi har flyttat upp datorn till övervåningen, där är jag sällan, mer än när man ska sova. Sedan har sömnbristen haft övertaget här, men idag å igår har det varit bättre. Viggo vaknar hela tiden ,det är sååå jobbigt. Orkar snart inte mer, men man har ju inget val? Har försökte ge honom gröt, men det ratar han helt. Har även testat ersättning, det var verkligen inget för honom. Milo var likadan, tutte tutte tutte.....hela natten. Har nu tappat alla kilon å känner att jag kommer tappa för mkt om han ska äta såhär på mig hela tiden. Mindre på dagen, men då kan man ju underhålla honom på annat sätt, på natten blir man desperat å slänger fram tutten.
    Milo har nu börjat bestämma själv. Förra veckan skulle han inte gå till dagis, det var gråt i flera dagar. Men i slutet av veckan lättade det äntligen, usch det gör verkligen ont i hjärtat när de blir sådär ledsna. Sedan har han börjat vakna på nätterna igen, skriker å skriker. Tror det kan vara att han drömmer plus att han klagar på ont i benen, växtverk??? HElt klart är iaf att det händer mkt med honom nu, han är ju snart 2,5 år. Han kan t ex säga- Milo är jätterädd för monstret i Lalahfilmen (Labanfilmen). Så nu känner jag inte för att visa honom den filmen mer.

Ska passa på att ta en kopp kaffe nu när pojkarna sover alt. tittar på Nalle Puh!

Några som vill fika imorgon fm????????

• Ohanna

Anniszj; Jag ska ev träffa min syster imon men om det inte blir så så fikar jag gärna! Är lite förkyld fortfarande så håller promisarna på ett minmum. Vi kan väl höras här på sidan senare ikväll? Jag bör väl veta hur det blir efter 19 tiden...

• Annizsj

Vi har också ÖF här på onsdagar, eller här heter det ju SMå o Stora Men bio en annan gång låter bra!

• FruGöransson

Vi kan fika på tisdag (imorn) men helst inte tidigare än 11 :)

Ohanna: Ja det va verkligen sen! Men vi ses ju på ÖF på onsdag om inte annat :)

• Caranlachiel

Vi skulle möjligtvis också kunna fika imorrn om vi inte känner att det blir för mycket. Ska till ÖF kl 13, BVC med vaccination kl 14 och tillbaka till ÖF, sen efter kl 15 när det är klart åker vi till mamma.

Nu har Erik och jag precis sovit 2,5 timma tillsammans. Jätteskönt! Han gjorde sig illa för första gången förut, tror det var därför han sov lite längre nu. Han knallade omkring i köket i gåstolen och köksstolarna stod inte på plats. Därför lyckades han ta sig in under bordet och slog i huvudet flera gånger i underredet. Jätteledsen blev han stackarn! Inte mycket att göra mer än trösta, kände mig rätt hjälplös.

• Katarina m Leon o Matteo

Anniz och Moder, vi kan luncha imorgon vid 11.30 om det funkar för er? Sedan måste vi dra igen strax efter 1 för att hinna till dagis.

Jeaxx, hade gärna hängt på, vad kul att det dragit igång nu igen! M fyller ju dock år så jag tror att han ska få vara hemma och bara busa den dagen. Om jag tänker om kommer vi och bioar oss med er! Vill gärna se den. Sång förresten? Vart går ni? Ekhagskyrkan?
    När går nästa bio? Hoppas sprutan i dag gick bra.

• Caranlachiel

Nu får ni erfarna mammor hjälpa mig! Om en vecka ska jag till Ullared och tänkte passa på att köpa vinterkläder till Erik. Men hur gör jag med storlekar? Just nu är han strl 68, börjar närma sig 74. Så vilka storlekar ska jag köpa på overaller, tänker mig att kanske köpa två stycken till att börja med. Eller ska jag köpa fler, i flera storlekar? Det kan ju vara kallt från oktober till mars liksom. Hjälp!

• Katarina m Leon o Matteo

Caran, jag skulle satsat på en mjukare fleecevariant i strl 74 och en mer vattentät i strl 80. Större än så tror jag inte du behöver denna vinter. Min 2-åring kan ff ha 86:an från pop i alla fall. Kanske tom 74:an skulle räcka? Strl 80 motsvarar ju ett år men just overaller brukar vara ganska stora och när de just börjar gå är det inte jättekul med tält i snöblasket. Man klarar sig också ganska långt med stickad tröja, tossor, mössa och vantar + filt eller åkpåse om man inte ska upp och ur bilstol eller vagn tycker jag. Det är framförallt första halvåret som de växer så där explosionartat, i alla fall mina. Här har man kunnat ha strl 74 från halvåret till året och från 2 år räcker varje strl åtminstonde ett år.

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09