• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Caranlachiel

Lunch imon Tisdag kl 11.30. Plats?

Johanna och Moa
    Sabha och Alice
    Katarina och Elise
    Annsofi och Minerva
    Jenny o Visa
    Maria & Emilia
    Annelie och Erik

Får se om jag går på ÖF, det börjar som sagt kl 13 men det är ju skönt om Erik sover innan vi ska till bvc kl 14 också... Är nog med på lunchen och åker hem och vilar honom sen.

Jag är jättedålig på matställen så hitta på nåt ni. Det bör ju vara stort som sagt, alla andra går ju på lunch vid den tiden också - och vi har ju barnvagnar dessutom...

• april19

Hej alla fina mammor!

Är väldigt sugen att följa med på fikat imorgon, men Aston fick sin spruta idag, så ska avvakta och se hur han mår inatt. Han skrek lite när han fick tre-månaders, men han skrek med stora bokstäver vid 5-månaders.. jädrans pneumokock-vaccin, det svider som attan i deras stackars knubbiga lår.. =(

Min lilla pojke klarade kontrollen ganska så bra, 100 gram till och bvc-tanten hade varit nöjd. Fick veta av henne att det är Ok att börja ge kött vid 5 månaders ålder, så jag slängde ihop en laxlåda till honom och det blev succè! mammahjärtat slog lite extra över lax, potatis, persilja, smör och en gräddskvätt =)

Annizsj; Du är himla duktig som pallar två små som har svårt att sova på nätterna, all cred till dig!

Caran; Tycker det är jättsvårt med storlekar och overaller, funderar på en lite tunnare fleece/winderstopper till Aston.. lite lager på lager för att han inte skall överhettat i den s k "vintern" här i småland ;) och så en riktigt overall till när han skall upp till tornedalen och uppleva 25 minus. tänkte då en modell michelin. Hur mår lilla Erik efter mötet med köksbordet?

Vart blir det ni träffas förresten?

• FruGöransson

8 glas är väl ok eller? eller Ikea? gärna något annat ställe än kaffe paus (och Ikea?) !

• Ohanna

När i höst kommer ni andra börja med overall? Jag tänker liksom att nu i början av hösten när det kryper under typ 12 grader kör man jeans, body, kofta, strunpor +tossor å mössa och sen när det blir under 8 tar man fram fleeceoverallen. Är det så man gör liksom? :-S

• Caranlachiel

april19: Jo han mår bra. Efter sovstunden verkar han inte komma ihåg att det hänt. Men han har några breda rispor över skallen. Förstår att du inte tycker vi har nån ordentlig vinter härnere! Vintern här är bättre än i Göteborg iaf, där regnar det ju bara på vintern!

Trist att A mådde dåligt av sprutan. Erik ska få sin imorrn. Han klarade sig rätt bra sist, fick lite alvedon på kvällen bara så sov han bra sen. Vi åker ju till mina föräldrar imorrn efter sprutan så vi får se hur han pallar bilturen. Kanske kan vara skönt iofs, han somnar ju alltid i bilen så då kanske han sover sig igenom pärsen.

• Ohanna

M2B; är rätt mkt folk på 8glas vid 1130 tiden, isf bör man nog vara där efter 13 för det är så himla slamrigt och högljutt oxå så man ör ju knappt vad man tänker. Men kaffe P är ju å andra sidan rena bastun... så jag vet tusan inte vart vi ska gå...

• FruGöransson

Ha ha ha! Älskar din noggrannhet Ohanna!!

• Caranlachiel

Håller med moder2b - gärna nåt annat än kaffe paus och ikea.

• FruGöransson

Åhléns?? Fast då finns inget skötbord...

April: Åh hoppas att lille Aston mår bra ikväll. Jobbigt när de blir febriga, inte för att de gnäller så mycket (inte Alice iaf) men det känns alltid jobbigt ändå. Och vilken god mat han får, mästerkocken där ;) tänkte faktiskt ringa Bvc o fråga när man kan börja med kött men då vet jag ju nu.

• Katarina m Leon o Matteo

Någon som testat det där thaistället brevid bion? Det brukar ju se tämligen tomt ut, men det kanske finns en anledning till det?
    O'learys är ju stort och brukar ju vara trevligt, i alla fall kvällstid, någon som vet hur lunchen är? Det kanske kan funka??

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09