• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • FruGöransson

Caran: det är väldigt irriterande när man försöker förändra något och den andra gör precis tvärtom. Det bästa är att prata igenom det innan man genomför det tycker jag. Typiskt att han somnade i hans famn idag då ;) som sagt det är nog bra att männen får vara hemma med barnet, då fattar de mer.

• FruGöransson

caran: kul! jag ska bara kolla med Björn så det funkar får man ta med sig barn? men tror nog att jag ska lämna alice hemma med pappsen ;)

• jeaxx77

Cara: Jobbigt att ni har fått problem med nattningen. Hoppas det går bättre snart. Säger som M2B att det är nog väldigt bra att man pratar igenom alla förändringar innan man genomför dem så att man är överrens.

Annizsj: Saknar du lite egentid månne? Inte mycket av den vara nuförtiden. Det är nog nyttigt för alla att vara hemma själv med barnen ibland. Det är svårt att förstå annars.

Jag vet inte om det beror på att Jonas var pappaledig med Vilja (eller om jag har haft väldig tur i val av pappa till mina barn ) men Jonas har verkligen full koll på det här med barn, rutiner och uppfostran och det är faktiskt han som genomfört alla stora rutinförändringar med våra barn. Jag har väl helt enkelt inte tålamod nog för det

Mattilda: Vad bra att hon gillar morotspuré.

Idag har jag sålt vår röda vagn och köpt en ny sittvagn till visan, det blev en EL Scooter och jag är så nöjd

• Caranlachiel

Moder2B: Jo jag har tänkt ta med mig Erik, Offa har träning på tisdagkvällar.

Jo vi brukar prata igenom hur vi ska göra med diverse problem men Offa hade varit på airsoftspel hela dagen efter att bara ha sovit i 2 timmar så jag kunde aldrig drömma om att han kunde tänkas hjälpa mig med nattningen. Men men. Man ska aldrig anta saker.

jeaxx: Ja sist vi hade problem med Eriks sovrutiner så var det Offa som genomförde rutinförändringen också. Han är sällan så kass som han var igår. Nä usch jag ska inte klaga, han är jättebra med Erik. Igår var helt och hållet mitt fel eftersom jag skulle kommunicerat bättre med honom!

• mrsjoy

Hej!

Iförrgår vände Emilia på sig från rygg till mage för första gången, det var så mysigt! Nu gör hon det flera gånger. Så roligt! Nu gäller det att inte lämna henne obevakad!
    Hon har också börjat tycka om hundar väldigt mycket. Hon skrattar o myser

Igår var vi i Sthockholm på körslaget. Det var jätteroligt! Men jag körde hem på natten så man är lite trött idag!

Kram

• Caranlachiel

maria89: Åh vad kul att vara med på körslaget! Hejade ni ordentligt på Amy?

• Annizsj

Jeaxx-- Egentid, vad är det? Sedan är jag väl lite hönsmamma också. Viggo är så mammig så jag får svårt att koppla av när han gnäller eller skriker när han är hos någon annan. Men just nu är det knäpptyst där nere, farfar sitter i soffan med honom, han har en förmåga att göra honom lugn. Helt fantastisk med barn är han! farmor är också här, ute med Milo. maten står i ugnen, som jag endast satt in, inte lagat ngt själv Det doftar vitlök o hela huset
    Du har tur som har en sådan karl, tror det är svårt för många män att ta samma ansvar som vi mammor ofta gör. Det går verkligen framåt här. Saken är den att han var likadan när M var bebis. Nu är det helt annorlunda.Vet t ex inte hur jag skulle fixa nätterna utan honom? M är i en stor utvecklingsfas oh vaknar om nätterna å skriker å har sig. DÅ är det så tryggt att veta att pappa är där hos honom. Inte så lätt för mig att rusa upp när man t ex ligger å ammar. Bebistiden tycker han är jobbig säger han. Tur att den inte varar för evigt fast jag försöker njuta så mkt det bara går.

maria89-- Kul med framsteg!

Mattilda-- Man ska lyssna på sig själv, inte ta allt som BVC säger på så stort allvar. Smakisar först, bara det kan ta tid.

Moder-- jag är med på fika. Lite trött på IKEA bara

Fika torsdag kl. 10 (?) , förslag på plats: Nyfiket, Malmborgs, Åhléns, Waynes eller Ikea?

Sabah och Alice
    Annelie och Erik
    Anna o Viggo

• Thullan

Hej!
    Sitter på jobbet o ha det lite lugnt. Försöker ta bort 3 arbetspass så jag får vara helt föräldraledig november-december eftersom jag kanske börjar jobba i januari då min chef ringt o frågat mig om ett jobb. Jag sa att jag gärna börja jobba i januari men inga dagpass utan kväll, sovande natt o helger så löser det sig mcyket hemma.
    Blev en omställning men en positiv sådan då jag kommer byta jobb och vara på ett av mina "gamla" jobb som jag trivdes kanon på =)

Angående pappor så har jag en sambo som ger mig egentid men ändå kan jag gnälla =) Vi har hittat ett bra sätt med våra barn som funkar för oss, när han jobbar går jag upp nätterna o när jag jobbar tar han nätterna o på helgerna har vi varsin sovmorgon och när sambo har sin vecka när han börjar 8 och om Axel vaknar tidigt ta han Axel så jag för sova kvar nån timme till. =)

Fikar gärna på torsdag, om barnen är friska, föreslår Åhléns då det finns ganska bra plats där med alla vagnar =) Waynes har jag inte varit på men finns det gott om plats för många vagnar så går jag gärna dit.

Fika torsdag kl. 10,00 Åhléns?? Waynes???

Sabah och Alice
    Annelie och Erik
    Anna o Viggo'
    Madde o Axel

• Ohanna

Hej allihop! Vår dator har pajat!!! Så jag kommer inte kunna vara inne så ofta som jag brukar *suck* Lämnade den på SIBA i em och det skulle ta minst 15 arbetsdagar att fixa den! Usch- haatar datastrul! Och utan dator blir man så handikappad! Ev kunde min bror låna ut sin stenålderslaptop till oss när han kommer ned från skövde senare i veckan. Håller tummarna för det- inte så kulatt vara utan dator i flera veckor!

Jag vill ev följa med på fikat på torsdag, har ej planerat veckan ännu. Mne jag får väl använda telefonen (stenålderstekniken ) för att hålla kontakten med er andra. Har ju Sabahs, annelies och Annsofies nummer så jag ringer väl till dem för att uppdatera mig om läget på fikafronten framöver

• jeaxx77

Jag följer gärna med, föredrar Åhléns framför Waynes, waynes har så ruskigt tråkig mat. Åhlens har väl kanske sveriges äckligaste toalett men jag kan väl hålla mig Annars funkar IKEA bra för mig också.

Fika torsdag kl. 10,00 Åhléns?? Waynes???

Sabah och Alice
    Annelie och Erik
    Anna o Viggo'
    Madde o Axel
    Jenny o Visa

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09