• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • FruGöransson

Caran: Näääh!!! Stackars din syrra! Usch usch usch va hemskt Det var ju tur i oturen att de inte var hemma!

• LillaTD

Caran: Fy vad hemskt! Stackars din syster, jag kommer ju ihåg vad du berättade om hennes liv sedan innan och detta var väl det sista hon behövde!
    Hoppas de tar fast de hemska människorna!

• Mattilda

caran : fyfaan ..stackars din syster..jvla idioter det finns..hoppas hon har bra försäkring även om det inte täcker minnen etc!

jag följer med på fika med

Fika torsdag kl. 10,00 Åhléns?? Waynes???

Sabah och Alice
    Annelie och Erik
    Anna o Viggo'
    Madde o Axel
    Jenny o Visa
    Sofia & Tindra
    Camilla & Leah
    Annsofi och Minerva

• Caranlachiel

Moder2B: Ja på sätt och vis var det väl tur att hon inte var hemma. Man vet ju inte. Hade hon varit hemma kanske de inte hade gjort inbrott. Men hade de gjort inbrott ändå så hade hon ju inte velat vara hemma...

Det är tydligen en liga som gjort flera liknande inbrott i Ängelholm på sistone så polisen hoppas få fast dem snart.

• mrsjoy
    Caranlachiel skrev 2009-10-18 16:30:02 följande:
    maria89: Åh vad kul att vara med på körslaget! Hejade ni ordentligt på Amy?
    Ja vi hejade för fullt:) Men jag måste säga att det mäktigaste uppträdandet var Roger Pontares.. wow vilken röst!
    Annizsj skrev 2009-10-18 16:36:06 följande:
    [citat]maria89-- Kul med framsteg!

Ja verkligen! Nu ska vi nog snart börja med gröt, så det blir nästa spännande projekt... :)
  • mrsjoy
    Annizsj skrev 2009-10-18 20:29:34 följande:
    Jag blir snart galen!! Spelar ingen roll. Ligger brevid Viggo när han ska sova. Vi har sängarna jämte varandra, ena långsidan är borttagen på hans säng. Men han skriker lik förbannat! Blir snart galen om jag inte redan blivit det. Alla metoder, INGET funkar!! Så vi har lagt ner det! Men jag försöker att inte ta upp honom, inte vagga. jag kan inte förstå att det finns bebisar som somnar bara man lägger ner dem....Får nog gå in till honom nu iaf......sov snälla barn...SOV!!!!!!!!!
    Usch, vad jobbigt för er. Jag känner igen det där väldigt väl. Vi kämpar också med Emilias sömn, nu har det ändå varit bättre. Men hon hade en period då hon absolut inte ville sova o skrek och inget tröstade, inte ens bröstet.. nu har hon börjat äta lite på nätterna igen o sover rätt oroligt. Vaknar o blundar o gråter, precis som att hon drömmer något otäckt:S usch, det är så jobbigt när man inte får sin sömn. Så jag förstår dig precis! Det har som sagt varit väldigt upp o ner med det för oss, i perioder.. men överlag får man verkligen inte mkt sömn alltså! Lider med er o HÅLLER TUMMARNA för att det ska bli många bra nätter från o med nu!
  • Caranlachiel

maria89: Ja Pontare har alltid varit en favorit hos mig.

• Lilla l83

Vi hänger nog oxå på!

Fika torsdag kl. 10,00 Åhléns?? Waynes???

Sabah och Alice
    Annelie och Erik
    Anna o Viggo'
    Madde o Axel
    Jenny o Visa
    Sofia & Tindra
    Camilla & Leah
    Annsofi och Minerva
    Lina & Leja

• fru Ingeborg

Annizsj ja de är jobbigt.. Vet precis hur de är när de säger jaaa.. men de är bara att lägga ner, de skriker bara för att de är trötta... Wilmer kunde man inte "bara" lägga ner... Men Leah är lättare.. Dock så håller jag på att skämma bort henne har jag märkt, somnar inte lika lätt själv längre.

Cara usch vad tråkigt med din syster. Här var de ju någon som var o rykte i källardörren på nyårsdagen när jag var ensam hemma!! De var läbbigt. Gick o hämta brödkaveln och ringde hem mannen!!

jag föredrar nog oxå Åhlens... Funderar bara på vad jag ska göra mellan 9-10 någon som vill ta en promenad? är ju så surt att åka hem för att klä av allt o sen klä på allt igen efter ca 30min...

• Caranlachiel

fru Ingeborg: Men shit vad läskigt att vara med om nåt sånt när man är hemma! Fast jag var med om nåt liknande utan att veta om det nyligen. Vår splitter nya, dyra högtryckstvätt stod på baksidan av huset där vi bara har skog. En morgon hade Offa precis åkt till jobbet när jag hörde att det började spola vatten, typ som att tvättmaskinen var på. Men det var den ju inte. Jag ringde Offa samtidigt som jag gick ut och kollade och såg att trädgårdskranen stod och spolade, men han hade inte satt på den. Men så sa han att högtryckstvätten varit inkopplad så den hade förmodligen släppt. Så jag stängde av kranen och tänkte inte mer på det förrän 3 dagar senare när Offa behövde högtryckstvätten igen och den inte låg kvar där bak. Jag hade inte reagerat över att den inte låg där. Någon hade alltså tagit den precis innan jag gick ut, det var ju därför det började spola. Hade jag bara höjt blicken hade jag förmodligen sett personen. Och de måste ju ha sett den innan de tog den för vem är ute och går och får syn på en högtryckstvätt med massa tillbehör och bestämmer sig för att plocka med den? Inte så smidigt...

Och så för 2 år sedan hade vi inbrottsförsök här också. De hade krossat fönsterrutan i sovrummet precis där handtaget är, men sen har vi barnsäkrade fönster så de fick inte upp fönstret. Och en massa grejer stod på altanen, cyklar, en motorcykel, öl. Ingenting blev stulet.

Jag tar gärna en promenad innan, Erik brukar vilja sova vid 9 så det hade varit bra om han somnar i vagnen så gör det inget att gå på fika sen.

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09