• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • FruGöransson

Caran: Skriver här med, jag kan inte följa med imorn, men gärna en annan gång :)

• Caranlachiel

Moder2B: Aha vad synd.

Okej, nån annan som har lust att följa med imorrn? 18:30 i Bankeryd så är det ett homeparty med me&i-kläder (www.meandi.se).

• Annizsj

Maria89- ja det här med sömn och bebisar/småbarn är helt klart det jobbigaste med denna tid. Hade jag fått sova hade bi väl haft lika många barn som o familjen annorlunda:). Nej men jag tror att bi bara kan få små söta pojkar med Stort närhetsbehov. Just nu vet jag inte hur vi ska hå tillväga. Nu somnar Viggo när jag ligger jämte. Ikväll gick det väldigt smidigt med båda killarna. Va kul med gröt, massa kladd blir det;)

• Annizsj

Får skriva mer när jag får tid, så jobbigt att skriva på sin iphone! Ha en bra kväll alla!

• Thullan

Ta bort mig o Axel från fikat då Axel har feber idag, Wilma fick feber i lördags så hon blir hemma denna veckan så hon blir ordentligt frisk. Hoppas det blir en fika snart igen. Ha det bra.

Fika torsdag kl. 10,00 Åhléns?? Waynes?¨

Sabah och Alice
    Annelie och Erik
    Anna o Viggo'
    Jenny o Visa
    Sofia & Tindra
    Camilla & Leah
    Annsofi och Minerva
    Lina & Leja

• fru Ingeborg

Cara ja de är inte lite fräcka en del folk !! Farmor o farfar hade inbrott i sin sommarstuga en vår och de hade inte tagit något vilket de tyckte var konstigt. Fanns både gevär och sprit. Men sen framåt hösten när kantarellerna kom o farmor åker till sitt vanliga ställe vid en å så hittar hon sin gamla 70-tals bikini hänga på ett sträck. (de var hennes!! brun med vita prickar på i rätt storlek och den fattades hemma ) VARFÖR gör man inbrott för att stjäla en bikini???

Sitter här o funderar på om jag ska ringa hem mannen. Min rygg håller på att ta knäcken på mig.. Fixar knappt att lyfta Leah. Var hos doktorn i fredags för min axel och i dag är det ryggen ska ringa sjukgymnasten nu på morgonen o se om han kan trolla lite.

Promenad ja,Vi kan ju träffas utanför åhlens de som vill promenera vid 9 o sen möts vi på Åhlens vid 10 för fika?

• Elof och Dagny

hejsan alla!

Hade gärna hängt på på torsdag men har bvc-tid kvart över elva, så det blir lite mitt i lixom..

Nu är det länge sen igen som jag var här! Har varit fullt upp! Isolde döptes i lördags, gick kanon! Den som krånglade var Kira, haha! Pastorn är en barndomskompis till mig så det var extra skoj... hennes första dop dessutom. Sen var vi här hemma å käkade, blev riktigt lyckat faktiskt.

Sen har hon fått sin första tand, min lilla mini. Faster Thullan som såg det på dopet i lördags, så den hade väl kommit fram under natten. Och hon håller på å börja krya nu med, upp i krypställning, gunga lite å kommer nästan framåt... När det inte funkar så bra så lägger hon sig ner och drar sig framåt istället, men händerna typ.. Så gulligt så.

• FruGöransson

Då ses vi imorn då på Åhléns :)

Fika torsdag kl. 10,00 Åhléns

Sabah och Alice
    Annelie och Erik
    Anna o Viggo'
    Jenny o Visa
    Sofia & Tindra
    Camilla & Leah
    Annsofi och Minerva
    Lina & Leja

EoD: Kul att dopet gick bra, vi ses nästa gång istället!

• jeaxx77

Jag kom på att vi har möte med HTH på torsdag.
    Vi ska sätta köket till huset då så det kan ju vara bra om jag är med
    Vi kommer inte o fikar alltså...

Fika torsdag kl. 10,00 Åhléns

Sabah och Alice
    Annelie och Erik
    Anna o Viggo'
    Sofia & Tindra
    Camilla & Leah
    Annsofi och Minerva
    Lina & Leja

• Caranlachiel

fru Ingeborg: Haha oj, vad konstigt!

Ursäkta, men helvete vad trött jag är! Såhär har min dag sett ut:
    05:00 - Erik vakna
    08:15 - Erik somnar om, jag sover också
    09:00 - Erik vaknar, jag får honom att somna om, jag fortsätter sova
    09:50 - Erik vaknar, jag packar vad jag behöver till mammagympa
    10:30 - träffar LillaTD för att mammagympa
    11:45 - mammagympa färdig, åker hem och duschar
    12:30 - åker ner till Huskvarna och går med Erik tills han somnar i vagnen
    13:00 - öppna förskolan
    13:20 - Erik vaknar
    15:00 - öppna förskolan slut, Erik somnar i vagnen, jag går hem till en kompis för att slippa störa Erik i sömnen
    16:15 - Erik vaknar
    17:00 - går tillbaka ner till Huskvarna för att hämta bilen, åker hem
    18:00 - hämtar LillaTD
    18:30 - homeparty i Bankeryd
    20:00 - Erik somnar
    21:00 - kommer hem, Erik vaknar
    21:30 - Erik somnar om

Puh. Erik har bara sovit drygt 11 timmar idag och jag har bara ätit frukost och en banan! :-O Har precis beställt en pizza - ska bli sååå gott! Sen ska jag sova och hoppas på att Erik tar igen förlorad sömn ordentligt inatt.

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09