• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • pilliss
    gumman grön skrev 2009-10-05 06:32:24 följande:
    kmh nu när jag gått på halvfart, så började jag med 3 mål mat och en soppa, för jag var konstant mätt, och när jag frågade min coach om det så sa hon att jag fick känna efter själv, och är jag inte hungrig ska jag inte äta.Vet ni vad det värsta med att bara äta soppor är?Jo att man inte kan ha mjölk i kaffet, sitter här med en kopp svart kaffe och försöker tvinga i mig den '
    Jag hade mjölk i kaffet under tiden jag körde helfart.
    Påverkade inte mkt av min viktminskning...
    Men det beror på.
    Dricker man 1-2 koppar per dag eller 10 st...
    elbi.blogg.se uppdat. 3/10-09
  • gumman grön

Under helfarten så blir det tyvärr en hel del kaffe här.... Både för att få i mig något varmt och för att stilla suget

I dag började vi med en morgonpromenad i regn, men nu skiner ju solen så funderar på ytterligare en promenad och skippa gåbandet i kväll istället. Det är ju så skönt att komma ut i naturen.

Det är så lustigt, jag är bara på första dagen och har bara ätit 1 soppa hittills men ändå känns det som att kroppen förbränner, och jag fryser som en tok.

Jag bor i ett litet samhälle utanför Borås, verkar inte vara någon mer härifrån här.

• misslindis

Gumman grön - passa på att ta promenaden ute i solen...vem vet när du kan det igen, nu när hösten o vintern kommer...

Snart blir det promenad i solen för min del oxå...påväg till ÖF =)

• BHJE
    pilliss skrev 2009-10-05 10:10:05 följande:
    Jag hade mjölk i kaffet under tiden jag körde helfart. Påverkade inte mkt av min viktminskning... Men det beror på. Dricker man 1-2 koppar per dag eller 10 st...
    Rekommendationen är ju max 3-4 koppar om dagen. Dricker man mer än så måste man kompensera med mer vatten och jag dricker redan 3-4 liter om dagen så för mig gäller max 4 koppar. Och vad gäller mjölk i kaffet kan för en göra varken från eller till medans det för någon annan kan rubba ketonfasen.

gumman grön skrev 2009-10-05 11:40:29 följande:
    Under helfarten så blir det tyvärr en hel del kaffe här.... Både för att få i mig något varmt och för att stilla suget I dag började vi med en morgonpromenad i regn, men nu skiner ju solen så funderar på ytterligare en promenad och skippa gåbandet i kväll istället. Det är ju så skönt att komma ut i naturen. Det är så lustigt, jag är bara på första dagen och har bara ätit 1 soppa hittills men ändå känns det som att kroppen förbränner, och jag fryser som en tok. Jag bor i ett litet samhälle utanför Borås, verkar inte vara någon mer härifrån här.
    Tänk på att fylla på med extra vätska om du dricker mycket kaffe o strongt av dig att skippa mjölken
  • BHJE

Ikväll, kl.17, har vi gruppmöte och innan dess är det vägningsdags - är SÅ nyfiken
    Efter mötet blir det snudd på 1,5 timme i gymmet innan det är dags att duscha för att sen ta bussen mot veckans första nattpass. Har inte tränat på gymmet på två veckor pga sjukdom så det ska bli najs att äntligen komma igång igen!

Var på promenix igår i stormen...kändes som om man skulle blåsa bort...haha. Blev en promenad på 5,54km o snudd på 58 minuter samt 9084 steg - känns i benen idag
    runkeeper.com/pub/act/ygfFRHNM7ppKzyX8zl9E

www.viktresa.se/

• BHJE

Tänkte på en sak! Vi är väl en del som bloggar - skulle vi inte kunna lägga upp våra adresser i trådinfon?

• misslindis
    mozilla skrev 2009-10-05 12:00:40 följande:
    Tänkte på en sak! Vi är väl en del som bloggar - skulle vi inte kunna lägga upp våra adresser i trådinfon?
    Inte för att jag har en blogg men roligt att gå in o läsa era ibland...

Skriv era namn igen och lägg till länken i samma ruta fast med lite mellanrum från de namnen/resultat vi redan skrivit om ni förstår vad jag menar i vår resultat-lista
  • BHJE

Tjejer!
    Skriver både här o i recepttråden - jag mailade iväg brödreceptet till min viktcoach o hörde med henne om det var något som dom också rekommenderade på halvfart men hos oss är det ett bröd som passar när man nått sitt mål o går över på jämnvikt! Hon rekommenderar inte alls att man äter det på halvfarten.

• gumman grön
    misslindis skrev 2009-10-05 12:05:50 följande:
    Inte för att jag har en blogg men roligt att gå in o läsa era ibland...Skriv era namn igen och lägg till länken i samma ruta fast med lite mellanrum från de namnen/resultat vi redan skrivit om ni förstår vad jag menar i vår resultat-lista
    Hmm.. jag kanske är trög, men jag förstår inte hur du menar alls....
    Kanske någon annan som fattar som har en blogg så att jag kan se hur de gör
  • misslindis

gumman grön skrev 2009-10-05 15:03:21 följande:

Hmm.. jag kanske är trög, men jag förstår inte hur du menar alls.... Kanske någon annan som fattar som har en blogg så att jag kan se hur de gör
    La in dig i resultat-listan...alltså din blogglänk
    Så får vi se om fler följer...var nog lite konstigt förklarat av mig tidigare

Strax bär det av till veckans möte och träning
Svar på tråden xtravaganza