pilliss skrev 2009-10-05 10:10:05 följande:
Jag hade mjölk i kaffet under tiden jag körde helfart. Påverkade inte mkt av min viktminskning... Men det beror på. Dricker man 1-2 koppar per dag eller 10 st...
Rekommendationen är ju max 3-4 koppar om dagen. Dricker man mer än så måste man kompensera med mer vatten och jag dricker redan 3-4 liter om dagen så för mig gäller max 4 koppar. Och vad gäller mjölk i kaffet kan för en göra varken från eller till medans det för någon annan kan rubba ketonfasen.
gumman grön skrev 2009-10-05 11:40:29 följande:
Under helfarten så blir det tyvärr en hel del kaffe här.... Både för att få i mig något varmt och för att stilla suget I dag började vi med en morgonpromenad i regn, men nu skiner ju solen så funderar på ytterligare en promenad och skippa gåbandet i kväll istället. Det är ju så skönt att komma ut i naturen. Det är så lustigt, jag är bara på första dagen och har bara ätit 1 soppa hittills men ändå känns det som att kroppen förbränner, och jag fryser som en tok. Jag bor i ett litet samhälle utanför Borås, verkar inte vara någon mer härifrån här.
Tänk på att fylla på med extra vätska om du dricker mycket kaffe o strongt av dig att skippa mjölken