Lalie, gud så hemskt det måste kännas att få höra hur ledsen er son är, och bara stå där och inte kunna göra något åt situationen, och dessutom vara minst lika ledsen över det hela själv!
Förstår om du går runt med en klump i magen nu, det skulle nog jag göra i alla fall. Hoppas verkligen att ni lyckas med ert IVF så att ni alla får ert efterlängtade syskon. Kram!
Min son har SOM TUR ÄR inte sagt ett enda ord om syskon hittills. Han hade en period, när vi inte hade hållt på så jättelänge med syskonförsöken, som han var helt fixerad vid bebisar. Vi frågade då om han ville ha en bebis hemma, och det sa han att han ville. Men sen har det gått över lite grann. Han kan fortfarande titta och peka, men nästan mer på bilder på bebisar än på riktiga bebisar, och han bryr sig inte så jättemycket om de bebisar han träffar. Lillasyster eller lillebror har han nog inte riktigt fattat vad det är ännu, men jag bävar för att det kommer. Han är ju trots allt bara 3 än så länge. Är i alla fall tacksam så länge han inte frågar efter syskon, för jag vet att det kommer kännas dubbelt så tungt att aldrig lyckas när det barn man redan har också börjar längta och tjata.