• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Prisssan

Mammiz: Ja jag vet inte vad jag ska säga. Du har ju rätt liknande symptom som min man- fast värre. Verkar som du fick typ samma undersökningar. C fick ju också blodförtunnande fast han fick det efter de konstaterat att där inte fanns någon blödning såklart.
    Fick du kärlrötgen med? För då ser de ju verkligen allt som  har med kärlen att göra.

Hoppas det löser sig iaf... hoppas på det bästa för dig.

I think I´m paranoid and complicated....
  • svischan
    Mammiztill2 skrev 2009-11-14 19:57:31 följande:
    finns inte 1 läkare som bara skulle kunna sköta mig tyvärr
    Krya på dig! Hoppas de tar bra hand om dig!

Ang. pergon. Hur gör man????
    Jag fick mens fredag kväll. Det är ju dag 1. Dag 3, som jag ska ta första tabletten på är ju söndag. Ska jag ta tablaetten på kvällen då? Eller redan på morgonen? Med mat i magen eller utan???
  • Prisssan

Svisch: Förra månaden fick jag min tors kväll och då tror jag att jag räknade fred som dag 1. Så jag började på tisdagen.

Godmorgon, idag ska vi ha besök... om det går. C ligger helt utslagen i sängen och kan inte röra sig En av de sämre dagarna för honom idag

• Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-11-14 22:37:06 följande:
    Mammiz: Ja jag vet inte vad jag ska säga. Du har ju rätt liknande symptom som min man- fast värre. Verkar som du fick typ samma undersökningar. C fick ju också blodförtunnande fast han fick det efter de konstaterat att där inte fanns någon blödning såklart.Fick du kärlrötgen med? För då ser de ju verkligen allt som  har med kärlen att göra.Hoppas det löser sig iaf... hoppas på det bästa för dig.
    ct huvud. angiografi av nacken tror ja deheter. sen magnetröntgen av huvudet. magnetröntgen av nacken. och 4 rör ryggmärgs vätska.

har ni läst om symptomen på ms?! stämmer de in på honom? min man gjorde de läste o han ville fråga dr i morgon.
    Och höra även vad de "vita" på huvudet var som de såg iom de inte var en blödning.

Sänderöver mina varmaste tankar till er, o ställ in om han inte är på topp
  • Prisssan
    Mammiztill2 skrev 2009-11-15 15:22:37 följande:
    ct huvud. angiografi av nacken tror ja deheter. sen magnetröntgen av huvudet. magnetröntgen av nacken. och 4 rör ryggmärgs vätska. har ni läst om symptomen på ms?! stämmer de in på honom? min man gjorde de läste o han ville fråga dr i morgon. Och höra även vad de "vita" på huvudet var som de såg iom de inte var en blödning. Sänderöver mina varmaste tankar till er, o ställ in om han inte är på topp
    Han har inte de typiska symptomerna på ms men det är fruktansvärt individuellt! Plus att domningar och stickningar är vanliga ms symptom- förlora synen, yrsel och balansprobl. Han fick samma undersökningar som du då, jag räknade inte rören men det var flera.
    Kanske var det inflammationer du har? Vet inte om det ser vitt ut?
  • pej

Jösses vad mycket skit som händer för flera i den här tråden just nu.
    Mammiz, vet inte vad jag ska säga, men det låter fruktansvärt, och hemskt att du får så dåligt bemötande från läkarna. Krya på dig och kram!
    Cellisen, håller fortfarande tummarna för din man. Även om det inte är någon rolig diagnos ni ev väntar på förmodar jag att det kommer kännas skönt med en diagnos? Jag menar, om det inte är MS så måste det ju vara något annat när han mår så dåligt, och då är ni ju på något vis tillbaka på ruta ett med nya undersökningar.
    Trollmor, morr för okänsliga läkare (igen!). Inget kul att bli otrevligt bemött, och jag undrar också hur de kan vräka ur sig att det är kromosomfel utan någon undersökning alls?
    Svisch, beklagar menshelv...
    För mig är tillvaron ganska lugn i jämförelse med er andra. Sonen blev magsjuk i torsdags kväll, så vi har ägnat helgen åt att tvätta och vara hypokondriska. Börjar närma sig ÄL, så förhoppningsvis kan vi trotsa illamående och trötthet och få till det någon gång i alla fall. Vad nu det ska tjäna till i och för sig, men spelar man inte kan man ju definitivt inte vinna!

• Prisssan

Pej: Så tänker jag med... hoppas på diagnos och att få börja med bromsmed så fort som möjligt.

• Lalie

För er som inte vill läsa om elände sluta läsa här, här kommer lite ego-elände från mig.

Fick mens ifredags (jippi!) men gladde mig åt att mitt arbetslag skulle ut och käka och dricka gott tillsammans. Efter middag och mat och dryck valde två av mina arbetskamrater att ta till orda och inför hela gänget berätta vad de -och enligt dem "alla" tyckte om mig och en tjej till. De gick på och på och till slut tog vi två en taxi hem. Helgen har varit helt fruktansvärd för min del. Mensen känns som en bisak. Jag har alltså gått och trott i flera år att alla tycker om mig lika mycket som jag tycker om dem. Sen var det ju bara två av alla som sa nåt, men ingen sa emot och ingen höll med. Vad de andra tycker vet jag inte. Dagen har varit fruktansvärd på jobbet. Och det är väl bara att inse att det inte kommer att bli några roliga veckor framöver...

• Cybele

Lalie - va?!? Gud så jobbigt att behöva arbeta med dem! Var de fulla eller?

• pej

Lalie, jag säger som Cybele: Va?!? Var i hela friden jobbar du och hur gamla är dina kollegor? Låter tämligen omoget och vansinnigt oförskämt i mina öron!

Svar på tråden Syskonlängtan 4