• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Mammiztill2

Måste bara få ur mig diverse känslor.. (och om du berörda person skulle hitta mig, och mitt inlägg så orkar jag inte bry mig)
    Har en bekant till mig, som har ett barn i nästan samma ålder som min egna.
    Sen har hon en på 17 månader och på 5 månader och nu gravid i vecka 9.
    Så inte på ens 4år så (väntar?!) hon 4:e ungen. Hon pratade åter igen om kondomen som sprack, och gubben som hotat att lämna om hon behöll. o Ab. skulle nog vara i morg, Hennes hjärta vill, huvudet säger annat. Och som jag skrev så är här i detta inlägget den första meningen, så är här otroligt mycket känslor i ett stort nystan av känslor.
    Efter beskedet tog jag hunden ut, mobilen lyssnade på musik och bara grät och grät.
    Sen hem och lägga mig för huvudvärken gjorde så ont.
    Så har jag vart så dumsnäll som ställde upp o passa de 2 äldsta idag i ett par timmar, fast jag mår skit på många sätt. Men ville så gärna få vara nära en liten och tog steget och ställde upp. Barnens pappa kunde visst inte ta ledigt då den minste var sjuk och inte åt/drack.

Imorgon är de dags att få besked i från Kirurgen, efter de är det utskrivnigns samtal ifrån neurolog.

• Cybele

Mammiz - får jag fråga vad du reagerar på? Att din kompis har så lätt för att bli gravid, att hon överväger abort, att du känner att du måste stötta henne när det egentligen är du som behöver det - eller är det en blandning av alla tre?

Får jag föreslå en sak till förresten - men vill inte att du skall missförstå, som du vet vill jag bara hjälpa dig, inte göra det jobbigare! Jag kom att tänka på en av mina jättenära kompisar som jag hade under universitetsåren. Hon och jag kom från liknande familjebakgrunder och kunde prata i timmar om våra (dåliga) erfarenheter. Saker var att det var skönt att kunna ösa ur sig allt man tänkt, men i slutändan tror jag vi båda kom på att vi mådde inte bättre för det, utan det blev lite för mycket att leva livet i backspegeln. Nu har vi flyttat på olika håll och det var länge sen vi sågs och pratade, hon har två barn så vi har inte så mycket tid, men jag känner absolut att hon är en av mina bästa kompisar fortfarande och trots att jag bryr mig jättemycket om henne är jag glad att jag inte träffar henne varje dag.

Det blev lite långt, men jag ville bara säga att jag haft vänskaper där vi fastnat i att prata om livets allvarligheter men missat att man också behöver stunder då man kan glömma dem, att bara ha roligt. Du har kanske för många kompisar där ni gemensamt fastnar i att prata om det ni funderar på och missar att ha roligt? Om du säger att det är så mycket som pågår i ditt liv just nu att du inte orkar, då tycker jag faktiskt att det blir ännu viktigare!

Jag undrar om du har någon kompis som efter att ni varit tillsammans känner att du fått mer energi, ett ljusare sinne - utan att ni behövt prata allvarligt? Anledningen till att jag inser att detta ämnet är lite känsligt för dig att du hade en kompis som sa att hon inte orkade med att stötta dig och nu föreslår jag i princip att du gör samma sak, prioritera de vänskaper som ger dig energi och för en tid dra ner på de relationer som gör dig trött,upprörd och ledsen. Det är många saker som du brottas med och du har inte oändligt med energi.

• Cybele

Cellisen - tänker mycket på dig och din man. Som du vet håller jag tummarna för er men som vanligt tråkigt att man inte kan göra mer!

Lalie - Hoppas du fått bra med distans till din "roliga" jobbmiddag. Visst är det så att det är bara chefen som har befogenhet kritisera ens arbetsprestationer och då bara på jobbet i chefens rum? Dina kollegor var "way out of line" som vi säger här :) Bra att operationen gick bra!

• Höst flickan

Mammzi fy vad jobbigt *kram*

Kram till alla andra som behöver det, tänker på er.{#lang_emotions_heart}

8 återföringen gav ett +!!!♥
  • Trollmor

Nu har jag fått för mig nåt nytt

www.familjeliv.se/Forum-7-128/m48757370-1.html

Boken är lånad, så nu ska jag lägga om kosten

Gyn ringde igår om mina sköldkörtel prover, massa antikroppar , TSH är enligt henne ok nu men enligt mig för högt, men det hänger ju ihop med T4 som var i övre spannet, men jag anser att det finns utrymme att höja Levaxinet på prov, men det tycker inte hon. Jag har ju smyg höjt själv, ska ändå inte ta mer prover där, går till VC nästa gång ist.

• Trollmor

Höst: TSH ligger nu på 1,6, vilket är under 2 o då är hon nöjd. Men iom att jag har TPO antikroppar så bör TSH ligga i nedre spannet, kring 0,2. För att jag ska må OK. Hur jag mår det skiter väl hon i huvudsaken det är enligt deras mall dom har. Finns inget utrymme för individuella avvikelser här inte... Jag berättade att min syster som har samma behövde ligga pressad under 0,2 för att bli gravid. Men det örat lyssnade hon inte på. Man vill ju ha de bästa förutsättningarna o om jag vet hur jag kan få det så är det väldigt frustrerande när dr inte lyssnar

• Prisssan

Trollis: Min mamma har en sådan bok, rätt intressant Lycka till

Cybele tack, håll tummarna imorgon.

I think I´m paranoid and complicated....
  • Lalie

Det låter spännande, tycker jag, med den dieten! Kanske vore nåt, om inte annat för att må toppen.

Cellisen, vi här håller allt vi har imorgon!

• Prisssan

Lalie: Jag vet, goa ni är. Hoppas iaf på att få en preliminär diagnos, det är väldigt svårt att diagnosera ms.
    Måste göra massa fler undersökningar, men då vet vi och kan få bromsmed så fort det går.

I think I´m paranoid and complicated....
Svar på tråden Syskonlängtan 4