• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Mammiztill2

hemma på permiss från sjukhuset.
    fick åka ambulans akut in till sjukhuset i Måndags

• Prisssan

Vad hände Mammiz?

I think I´m paranoid and complicated....
  • Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-11-14 16:14:43 följande:
    Vad hände Mammiz?
    talet förändrades, svårt att prata, domna hela höger sida hand fingrar arm ben ansiktet var domnat, jevla huvudvärk. såg konstigt, Yr
    gjort flera olika röntgen på nacke o huvud, sista mr kunde tyda på blödning på ovanför ena hjärnan så då gjorde man ryggmärgs vätska stack 3ggr och 2 ggr fö att lägga bedövning de träffade fel de första 2 ggrna.
    fick tillb talt på tisdag, onsdag. stammar lite emellan åt, kan inte använda höger arm hand som ja vill. höger ben haltar ja på. huvudvärk varjedag.
    ryggmärgsvätskan sa att ja ingen blödning har i huvudet som ena röntgen kunde tyda på.
    men problem o handikapp kvar så ja klrar mig inte själv, kan inte laga mat själv, inte ta hand om mitt barn, hund
    anv fel hand dvs vänster bara de är svårt & de tar tid

har mkt o lång rehab träning kvar.
    min man fått vara hemma fr jobb för tösen får ej vara på dagis mer än 15h per vecka.om hon är där de dagar hon har tid så 1.min man kommer 2timmar o 15 min försent till jobbet. hinner arbeta 2 timmar o 45 min för sen köra dessa milen hem igen 3dagar/vecka.
    känns pissigt

på sjukhuset får jag hjälp 1-3 ggr/dag fr arbets terapeut o sjukgymnast.
    det har blivit en total låsning i musklerna nu.
    denna text har ja suttit o skrivit på sen ca 16.30 idag. kl är nu 19.23
    är ute en liten stund med min hund för att röra mig, röra benet så ja inte behöver använda rullstolen.
    men hjälp att böja strecka ut fingrarna beh ja hjälp med. kan idag inte ens hålla bestick.. försöker sträcka ut min arm o använda den gör ont o sen se misslyckandet att inte kunna allt ja innan kunnat göra gör mig arg o ledsen.
    de finns så mkt ja behöver skriva, så mkt minnen upplevelser som ja bär sen de hände är jobbiga o tunga. men ska nog våga berätta lite för kuratorn på måndag. har fått en sån med att prata o ha med då tex besked o sticken i ryggen skulle tas. bla.
    upptäckte igår då ja badade att jag har blåmärke på båda fötterna på samma ställe, så som läkarna har tryckt på mina ben/fötter. höger foten reagerade inte ens då dem tog den "vassa" sidan av den saken de kollar med reflexerna ingen respons.
    o fy fan vad illa betett sig emot mig på akuten bla genom säga ja ska sluta löja mig o vart otrevliga komentarer. blev så lesen inom mig jakunde inte alltid svara, många ggr tog de lååång tid att försöka berätta, besvara frågor de ställde, många som avbröt, la orden i mun, eller bara lämnade mig innan ja hann svara klart för de tog tid. att ja inte mndes när ja va född, kunde inte säga mitt namn. lite räddnin blev då min man o tös kom till akuten där hn hjlpte mg o prata vad som har hänt. ngn kom med bisarra frågan om ja tagit överdos..

men men..

sen på onsdag ska ja till kirurgen & få beked om de kommer sätta upp mig på op lista för min biinjure.

CELLISEN: hoppas ni får besked snart kramar
  • Prisssan

Mammiz: Men för fan... om det är en blödning så hade de aldrig skickat hem dig, det hade blivit akutop. Blödning i hjärnan dör du av! Blödning i hjärnan betyder att ett kärl är sönder och då forts det blöda...

Vad sa de mer egentligen?

I think I´m paranoid and complicated....
  • Mammiztill2
    Trollmor skrev 2009-11-13 15:48:30 följande:
    EGO: Jag är så himla lessen nu.... Var hos gyn idag, vanliga kolla överstimulering, och tog mod till mig med min lista med prover som jag vill ta. Hon hade massa dumma bortförklaringar om varför jag inte får ta dessa prover. När hon sen säger "ta massa ONÖDIGA prover" så brast det o jag började gråta. Sen samlar jag mig och försöker förklara olika teorier som jag har, o då får jag höra att det beror på kromosomfel Hur fan kan hon veta det?? När hon ringer i nästa vecka vecka ska jag fråga hur vi kan ta reda på det innan IVF. Jag vill ju bara ta reda på om det är lönt för oss att ge oss in i IVF svängen... Fick i alla fall ta nytt TSH, T4 o TPOa och jag har redan tjuv höjt mitt Levaxin. Jag är nästan säker på att jag har en pågående inflammation och måste höja lite allt eftersom. Det försökte hon förklara bort också. TSH låg ju för högt förra gången utan att hon brydde sig. I alla fall så hade jag en blåsa på 2 mm sprickfärdig Fin slemhinna på 8 mm. Vi fick till ett snabbt Bolibompanupp här på em oxå så.... Tur att Barnkanalen kör hela dan Cellisen: Tänker på er
    så kan hon väl ej vräkar ur sig om kromoson...suck
    de är nog lite snåla med b prover då de kostar, o sen på de om man själv som pat. kommer in med egna funderingar o tankar,, men stå på dig!!
    Inte var väl ägget 2 MM? 20 menar du väl? 2 cm
    kör på
  • Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-11-14 19:42:22 följande:
    Mammiz: Men för fan... om det är en blödning så hade de aldrig skickat hem dig, det hade blivit akutop. Blödning i hjärnan dör du av! Blödning i hjärnan betyder att ett kärl är sönder och då forts det blöda...Vad sa de mer egentligen?
    ryggmärgs vätskan sa att de intte var en blödning, blodsamling där. man hade svag misstanke om blödning därför tog man 4 rör med vätska fr rygg som sa ja ej har ngn blödnin där. de behandlade mig fram till onsdagen med 2st trombyl tabetter varje dag.
  • Cybele

Herregud mammiz - hoppas verkligen att du får tag på en läkare som kan ta hand om hela dig istället för att du skall skickas mellan olika avdelningar utan att någon har överblick! *kram*

• Mammiztill2

fick 2 st runda trombyl tabletter

• Mammiztill2
    Cybele skrev 2009-11-14 19:52:32 följande:
    Herregud mammiz - hoppas verkligen att du får tag på en läkare som kan ta hand om hela dig istället för att du skall skickas mellan olika avdelningar utan att någon har överblick! *kram*
    finns inte 1 läkare som bara skulle kunna sköta mig tyvärr
  • Cybele

Det finns inga möjliga samband? De kan ju inte operera på dig om de inte vet vad som var fel på dig denna veckan, eller?!

Svar på tråden Syskonlängtan 4