Prisssan skrev 2009-11-14 16:14:43 följande:
Vad hände Mammiz?
talet förändrades, svårt att prata, domna hela höger sida hand fingrar arm ben ansiktet var domnat, jevla huvudvärk. såg konstigt, Yr
gjort flera olika röntgen på nacke o huvud, sista mr kunde tyda på blödning på ovanför ena hjärnan så då gjorde man ryggmärgs vätska stack 3ggr och 2 ggr fö att lägga bedövning de träffade fel de första 2 ggrna.
fick tillb talt på tisdag, onsdag. stammar lite emellan åt, kan inte använda höger arm hand som ja vill. höger ben haltar ja på. huvudvärk varjedag.
ryggmärgsvätskan sa att ja ingen blödning har i huvudet som ena röntgen kunde tyda på.
men problem o handikapp kvar så ja klrar mig inte själv, kan inte laga mat själv, inte ta hand om mitt barn, hund
anv fel hand dvs vänster bara de är svårt & de tar tid
har mkt o lång rehab träning kvar.
min man fått vara hemma fr jobb för tösen får ej vara på dagis mer än 15h per
vecka.om hon är där de dagar hon har tid så 1.min man kommer 2timmar o 15 min försent till jobbet. hinner arbeta 2 timmar o 45 min för sen köra dessa milen hem igen 3dagar/vecka.
känns pissigt
på sjukhuset får jag hjälp 1-3 ggr/dag fr arbets terapeut o sjukgymnast.
det har blivit en total låsning i musklerna nu.
denna text har ja suttit o skrivit på sen ca 16.30 idag. kl är nu 19.23
är ute en liten stund med min hund för att röra mig, röra benet så ja inte behöver använda rullstolen.
men hjälp att böja strecka ut fingrarna beh ja hjälp med. kan idag inte ens hålla bestick.. försöker sträcka ut min arm o använda den gör ont o sen se misslyckandet att inte kunna allt ja innan kunnat göra gör mig arg o ledsen.
de finns så mkt ja behöver skriva, så mkt minnen upplevelser som ja bär sen de hände är jobbiga o tunga. men ska nog våga berätta lite för kuratorn på måndag. har fått en sån med att prata o ha med då tex besked o sticken i ryggen skulle tas. bla.
upptäckte igår då ja badade att jag har blåmärke på båda fötterna på samma ställe, så som läkarna har tryckt på mina ben/fötter. höger foten reagerade inte ens då dem tog den "vassa" sidan av den saken de kollar med reflexerna ingen respons.
o fy fan vad illa betett sig emot mig på akuten bla genom säga ja ska sluta löja mig o vart otrevliga komentarer. blev så lesen inom mig jakunde inte alltid svara, många ggr tog de lååång tid att försöka berätta, besvara frågor de ställde, många som avbröt, la orden i mun, eller bara lämnade mig innan ja hann svara klart för de tog tid. att ja inte mndes när ja va född, kunde inte säga mitt namn. lite räddnin blev då min man o tös kom till akuten där hn hjlpte mg o prata vad som har hänt. ngn kom med bisarra frågan om ja tagit överdos..
men men..
sen på onsdag ska ja till kirurgen & få beked om de kommer sätta upp mig på op lista för min biinjure.
CELLISEN: hoppas ni får besked snart kramar