• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Lalie

Det är mycket vuxna kollegor jag har, som hade fått en del innanför västen, och hade laddat upp innan för detta. En riktigt soppa, som jag har ältat dag och natt och har knappt sovit. Lilla jag, som är rätt tråkig person och inte gör så mycket väsen av mig, tänk att jag kan väcka såna känslor. Ja, ja, ibland känner man flyt i livet och nu är inte en sån period.

Men när jag tänker på dig Mammiz, och på din man, Cellisen, så känns det ändå helt ok. Man sätter saker i perspektiv. Hellre utskälld på en fest än att någon i min familj skulle bli sjuk.

Imorgon ska sonen sövas och operera sin allra intimaste kroppsdel p g a lite problem, det känns lite läskigt faktiskt.

• pej

Lalie, jag kan ändå inte riktigt släppa det... Alltså var det något som var relevant för ert arbete, alltså att de upplever att du inte gör det du ska på jobbet, arbetar på fel sätt, motarbetar andra... typ... eller var det rent personliga påhopp? Har de något som helst fog för sina synpunkter (om det har med arbetet att göra, om det var rent personligt tycker jag att det är helt ointressant vilket)? Jag är helt förstummad, oavsett anledning, eller om det var befogad kritik eller ej, är det ju ett fruktansvärt osympatiskt sätt att ta upp problemet på! En bamsekram till dig, jag är säker på att du gör ditt allra bästa! Och lycka till till sonens operation!

• Åttan

Men så mycket otrevligheter i tråden... en STOR VARM KRAM till er alla!!{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

När ska jag få bli mamma??
  • Lalie

Tack gulliga ni!
    Pej, nej det var personliga påhopp om min personlighet, fast ganska luddigt, så jag är inte riktigt säker på exakt vad som är felet med mig. De poängterade att jag var ju JÄTTEduktig i min profession...

• Mammiztill2

Positivt: Ingen blödning i huvudet, stroke ingen Ms Och kan prata bra, och använda båda händerna

Var/är tänkt att ja skulle in på Utskrivningssamtal i morgon, men orkar bara in med det (som de känns nu´+ att de kostar en hel del att köra dessa sträckor)
    Så jag ska ringa i morgon bitti om det är Ok om ja& tösen kommer in på avdelningen, Innan eller Efter att jag har vart hos Kirurgen på Onsdag.

Har idag vart & vaccinerat mig, på väg hem från sjukhuset.

Lalie: Men vilka kollegor du har hur jävla fega kan de andra vara som sitter där som idioter & håller tyst. Fy vilken falskhet!
    Hoppas att de kommer att gå bra för er son i morgon! *kramar*

• pej

Lalie, jag finner inga ord... Hur kan man bara komma på något sådant, varför liksom? Bara för att man har möjlighet att tillintetgöra en annan människa och därför känna sig bättre till mods själv, eller? *skakar på huvudet*

Mammiz, härligt! Men hoppas nu att du kan få må BRA någon gång också!!

• Trollmor

Mammiz: Jösses! Stackare... När ska detta sluta? Fy bubblan KRAM

Lalie: Äh vilka puckon till kolleger du har... Ta inte åt dig! KRAM Lycka till med sonen idag.

Dottern är sjuk, febern toppade 40,8 i lördags *ryser* men är numer feberfri men hostig o snorig så vi blir hemma i veckan. Eller hon blir hemma, jag jobbar kväll, o på fredag får hon hänga med maken på jobbet. Om hon inte blir sjukare igen. Verkar vara på bättringsvägen nu... Blir inte så mkt plugga av, hon vill att jag ligger bredvid henne i soffan när hon kollar på TV. Det kan man ju inte neka henne när hon är så ynklig..

• Lalie

Nämen usch vad läskigt med så hög feber! Hoppas att hon snart mår bättre igen, Trollmor!

Operationen gick bra för sonen, jobbigt att se honom sövas och ha ont. Han har jätteont i sin ädlaste del när han ska kissa, inte så konstigt kanske.

• Prisssan

Lalie: Fy bilka kollegor, har man sådana människor omkring sig så behöver man inga fiender mer ju...

Mammiz: Ojsan, kunde de kolla upp ms så fort? Wow..vad var det vita på mr bilderna då, sa de det?

I think I´m paranoid and complicated....
  • Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-11-17 17:18:31 följande:
    Lalie: Fy bilka kollegor, har man sådana människor omkring sig så behöver man inga fiender mer ju...Mammiz: Ojsan, kunde de kolla upp ms så fort? Wow..vad var det vita på mr bilderna då, sa de det?
    Japps de gick jätte fort att få svar.
    Hade jag haft MS hade de sett "plack" på röntgen bilderna.
    De "gråa"/ skuggan som han berättade om, skulle då kanske kunna vara en blödning. Men i och med de tog ryggmärgs prov på mig, så kunde de ute sluta
    blödning. Så MS behövde vi inte alls oroa oss för.
    De man såg var en åder/kärl i huvudet som var lite vidgat, men den var ingen fara för mig, då den var på "neder vägen" eller hur han förklarade för oss, så den skulle inte kunna brista.

Tog de ryggmärgs prov på din man?
    Tog de både CT och magnetröntgen på honom?

Har ni fått höra något överhuvudtaget om de syntes ngt där?!
Svar på tråden Syskonlängtan 4