• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Prisssan

Trollis: Jag var ledig idag och då var det hemmet som behövde fixas. Imorgon har jag möte kl 10 i tre timmar och sen jobbar jag till 21.
    Men så slipper jag ju denna helg eftersom jag hoppade in förra

Vi ringde mottagningen idag och fick höra att läkaren skulle prata med neurologen innan han ringde oss. Han har inte ringt än...

I think I´m paranoid and complicated....
  • Mammiztill2

Jeskan Vilken resa!! ojoj. De med sorgen kan vara lurigt, trode inte de skulle kännas, betyda något spec då min "morfar" dog, men då han väl gjorde de, kom de få men betydelsefulla minnerna upp. snart 2 år sen han dog.

Trollis: Hoppas du får tag på gyn nu. så irriterande.. Jag har mailat till gyn, de gånger de är omöjligt att komma fram. Hoppas mensvärken gett med sig

Höstflickan: grattis till liten i magen

Lalie: Välkommen hem hoppas ni har njutit, vädret vart bra och lika varmt o skönt som Varma sverige Var de god mat?!

Cellisen: ja hoppas av hela mitt hjärta ni får svar snart ifrån läkaren, var otroligt lång tid de skulle ta att få svar på ryggmärgsprov, om de är så att han har ms.
    har de sagt varför de ska ta, brukar ta så lång tid som 3 veckor för ett ryggmärgs prov?!

• Mammiztill2

Cellisen: en fråga o ta mig rätt:
    Har din man en Personlig Sjuk & olycksfalls försäkring?! OM de skulle vara ngt om där fanns något att få ut,
    + att han förlorar ju mycket nu i pengar av vara sjukskriven.

Tösa kommer bli opererad som hon sa till mig kir. att hon tror de är buk håls bråck. Innan trodde man de var navel bråck. Var någon som frågade i ett tidigare inlägg om varför hon ska bli opererad.

Har haft en förbenad ensidig huvudvärk och ont i ena ögat och nacken. men akuten vägrade ta emot mig, de sa ja troligvis hade svininfluensan. Pratade med VC idag och om jag vill undersöker de gärna om jag vill och behöver det. Men bad att få avakta och se hur de går. de har vart rätt bra under dagen idag iaf med huvudvärken

• Prisssan

Mammiz: Han har försäkring men vi har inte tecknat en större en grundförs. till honom.
    Det tar två veckor sa han och sen så måste han ha tid att träffa oss också.

• Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-11-05 20:19:45 följande:
    Mammiz: Han har försäkring men vi har inte tecknat en större en grundförs. till honom.Det tar två veckor sa han och sen så måste han ha tid att träffa oss också.
    Aha okej! hoppas den läkaren jobbar bättre än min kirurg.. han verkar bara jobba varannan vecka i sverige.

ja är så bitter över att ja inte har tänkt på att skaffa ngn försäkring på mig själv från början. Nu är de nog totalt Omöjligt att skaffa någon sjukförsäkring de som jag på rak arm kan få är en Olyckfalls försäkring.

Sitter o funderar på om jag vågar klippa upp håret lite, om jag är värd att få gå till frisören. vi försöka vara glad & poritiv och hade tid idag, men kände "vad är de för mening"..
    Är dottern inte för jobbig imorgon, och är ja inte för trött efter morgondagens morgon möte kl 09 hemma, så kanske ja vågar ringa frisören o boka.
    Börjar att få lite längre hår nu, var vad jag minns hos frisören i Oktober förra året. de minns jag iaf.

Ska ni fira farsdag?! vet inte vad ja & tösen ska köpa till min man, ska försöka kolla lite i byn i morgon.
  • Lalie

Jag orkar inte ränna runt i affärer innan söndag för att hitta nåt bra, så det blir sovmorgon och sen bacon- och äggfrukost med sedvanlig teckning från sonen.
    Det är värre med min egen far, vad ska jag göra för honom, tro? Ideer?

• Åttan

cellisen--> tänker på er.. {#lang_emotions_flower}

Lalie--> Välkommen hem till kalla sverige.. Jag har inte någon aning om vad jag ska köpa till far min.. lite lotter å choklad kanske..

När ska jag få bli mamma??
  • Prisssan

Mammiz: Haha nej, denna läkare jobbar här på medicin, överläkare och han har kontakt med neurologen och därför ont om tid.
    Men han är på sjukhuset.

• Höst flickan

tack nej, jag har inte skrivit om det tidigare..så du är inte förvirrad el glömsk

fars dag kommer vi nog fira med att han får byta vinterdäken på min bil.. ..en liten blomma kanske han får oxå.

Kram till alla ingen nämd ingen glömd

8 återföringen gav ett +!!!♥
  • Trollmor

Morrn morrn!

Vi firade lite idag, vi jobbar imorgon båda två, maken på fm o jag em så vi kommer inte att träffas. Mysfrukost och så fick han Persbrandt kallingar Imorgon så gör vi en present o kort som E får ge honom när de kommer hem... Jag jobbar idag oxå, fick extra hela helgen. Perfekt, är sugen på en ny kamera på mellandagsrean sen

Svar på tråden Syskonlängtan 4