• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • pej

hella 25 skrev 2009-11-10 12:48:06 följande:

Är lite upprörd eftersom alla verkar få syskon runt om kring om som ingenting.
    Välkommen hella!
    Känner igen det där med att alla runt omkring verkar få syskon som ingenting. I vår föräldragrupp, 9 familjer, är vi de enda som inte redan har eller väntar syskon. Och då vet jag att åtminstone 2 av dem (som nu har syskon som är över halvåret) började sina försök efter oss, då de berättat att det tog sig på första eller andra försöket. En annan familj började långt efter oss, blev snabbt gravida, fick missfall, och är nu gravida igen. Självklart är det kul för dem att de lyckas, men jag kan inte rå för att jag går och surar över att det är så j-a orättvist!!
  • Prisssan

*Dricker kaffe*

Glömde pergo dag två, men jag körde bara på dagen efter... det är väl ok?

I think I´m paranoid and complicated....
  • Prisssan
    Lalie skrev 2009-11-12 17:47:17 följande:
    Det måste väl vara ok!
    Tänkte det med

Idag mådde mannen riktigt dåligt medan jag var på jobb. Fyra veckor nu med bla huvudvärk...
  • svischan

Cellisen: Får han någon smärtlindring i väntan på diagnos??

Idag råkade jag klicka mig fram här på FL och fick se att OM jag skulle vara gravid nu, så har jag BF på min födelsedag, beräknat på min förra mens. Det är nästan så att jag MÅSTE vara gravid, eller hur??? Det vore ju världens bästa födelsedagspresent!!!

• Prisssan

Svisch: Jo, han fick först ett par som inte hjälpte och sen fick han nya nu i söndags som hjälper nästan men idag hjälpte de inte alls.

Låter som ett bra tecken för dig, förresten!

• svischan
    Prisssan skrev 2009-11-12 18:40:14 följande:
    Svisch: Jo, han fick först ett par som inte hjälpte och sen fick han nya nu i söndags som hjälper nästan men idag hjälpte de inte alls. Låter som ett bra tecken för dig, förresten!
    Fruktansvärt med sån värk ju. Har de någon misstanke om vad det är???

Jag ser det som ett tecken ja. Dessutom har jag baloooooner som heter duga, men det blir ju likdant före varje mens, så det är inget jag håller andan för precis. Men visst vore det härligt att få en liten där i mitten av juli... *drömmer mig bort*
  • Prisssan

Svisch: De misstänker ms men inte pga huvudvärken utan pga de små inflammationer som han har på olika område i hjärnan. Upttäcktes vid mr röntgen då de letade efter tumör eller blödning pga huvudvärken.

Svar på tråden Syskonlängtan 4