• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • svischan
    Prisssan skrev 2009-11-12 19:10:03 följande:
    Svisch: De misstänker ms men inte pga huvudvärken utan pga de små inflammationer som han har på olika område i hjärnan. Upttäcktes vid mr röntgen då de letade efter tumör eller blödning pga huvudvärken.
    Ajdå... Har han några symtom (stavas det med eller utan p i mitten?) av ms?
    Undrar vad huvudvärken beror på då. Kan det vara nån inflammation någonstans i nacken eller så som ger den?
  • Prisssan

Iom att han har inflammationer i hjärnan så tänker jag fråga läkaren om en av dem sitter i nacken på hö sida.
    Vi gissar ju att det är infl som gör ont, vad kan det annars vara? Han har förutom huvudvärk även yrsel och illamående och sen mkt stickningar och domningar i mest händer och halva ansiktet.
    Han hade också domningar i en fot när han vaknade en dag.

Jag hoppas att han får diagnos, för då är det lättare att leva och det finns bra bromsmediciner!
    Annars kommer de bara skicka honom till jobbet med värktabletter som knappt hjälper

• Prisssan

Lalie: På torsdag, förhoppningsvis...

• Trollmor

EGO: Jag är så himla lessen nu.... Var hos gyn idag, vanliga kolla överstimulering, och tog mod till mig med min lista med prover som jag vill ta. Hon hade massa dumma bortförklaringar om varför jag inte får ta dessa prover. När hon sen säger "ta massa ONÖDIGA prover" så brast det o jag började gråta. Sen samlar jag mig och försöker förklara olika teorier som jag har, o då får jag höra att det beror på kromosomfel Hur fan kan hon veta det?? När hon ringer i nästa vecka vecka ska jag fråga hur vi kan ta reda på det innan IVF. Jag vill ju bara ta reda på om det är lönt för oss att ge oss in i IVF svängen... Fick i alla fall ta nytt TSH, T4 o TPOa och jag har redan tjuv höjt mitt Levaxin. Jag är nästan säker på att jag har en pågående inflammation och måste höja lite allt eftersom. Det försökte hon förklara bort också. TSH låg ju för högt förra gången utan att hon brydde sig.

I alla fall så hade jag en blåsa på 2 mm sprickfärdig Fin slemhinna på 8 mm. Vi fick till ett snabbt Bolibompanupp här på em oxå så.... Tur att Barnkanalen kör hela dan

Cellisen: Tänker på er

• Lalie

Men vilka dumma kommentarer man ska behöva höra i den här svängen! Jag förstår att du är arg och ledsen, Trollmor. Antingen är många av våra läkare ouppdaterade och okunniga eller så är de bara okänsliga och opsykologiska. De borde fatta att man redan är ganska pressad i den här barnlöshets-svängen!

Men å andra sidan skönt att höra att det är ÄL på gång! Jag säger med tack och lov för Barnkanalen ibland, hur ska man annars orka på kvällarna EFTER barnet somnat

• Prisssan

Trollis: Förstår att du är arg och ledsen, okänsliga människa!
    Härligt med äl och bolibompanupp

I think I´m paranoid and complicated....
  • svischan

Jaha, där rök födelsedagsbarnet åt skogen, mensen kom precis, som en störtflod, vilket ALDRIG hänt förrut! Tur att jag inte var på jobbet, utan hemma och kunde byta kläder!! Ännu en besvikelse, men nu är det pergodags för oss! Det ska bli spännande!!

Jag fick besked att jag ska ta pergo dag 3-7, har för mig att jag läst här att ni tar andra dagar??

• Prisssan

Hemskt ledsen Svisch

Jag tar from dag 5.

I think I´m paranoid and complicated....
  • Cybele

Trollmor - om man inte blir vänligt behandlad handlar det oftast om en begränsning från den andras sidan, hon var inte okänslig för att du inte förtjänade ett bättre bemötande. Jag har oftast slösat bort tid med att tänka på att det var en brist i mig, men så är det inte!

Cellisen - ville bara säga att jag tänker på dig och din familj. Hoppas att ni får en fin helg!

kram till alla

Svar på tråden Syskonlängtan 4