• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • svischan

Hej! Nu är vi inne på dag 4 med pergo och jag har en hel del biverkningar tyvärr. Magen korkade igen sig på en gång, jag svettas som en gris hela nätterna och jag tycker att det "rycker" i äggstockarna hela tiden. Min man klagar lite på humörsvägningar, men det är inget som jag lider av tycker jag

Hur går det för er andra???

• Prisssan

Svisch: Min pergo är över, jag är mest så satans trött... kan sova hela tiden tycker jag och det vibrerar i mina äggstockar. När jag har min sån vårdrock på mig (fickor där fram) så tror jag ibland att det är mobilen som vibrerar men det är det inte
    Humörsvängningar har jag också rejält, som förra månaden. Usch.

I think I´m paranoid and complicated....
  • svischan
    Prisssan skrev 2009-11-18 19:37:32 följande:
    Svisch: Min pergo är över, jag är mest så satans trött... kan sova hela tiden tycker jag och det vibrerar i mina äggstockar. När jag har min sån vårdrock på mig (fickor där fram) så tror jag ibland att det är mobilen som vibrerar men det är det inte Humörsvängningar har jag också rejält, som förra månaden. Usch.
    Vi verkar ha ungefär samma biv. Tröttheten missade jag att skriva, höll på att somna stående på jobbet idag.
    Vibrerande äggstockar, det låter bra för fertiliteten
  • Prisssan
    svischan skrev 2009-11-18 19:40:35 följande:
    Vi verkar ha ungefär samma biv. Tröttheten missade jag att skriva, höll på att somna stående på jobbet idag. Vibrerande äggstockar, det låter bra för fertiliteten
    Haha ja om det vore så väl Tröttheten är avskyvärd tycker jag..
  • Mammiztill2

Cellisen hoppas ni får ert svar i morgon

Neurologen kunde utesluta ms på mig då han sa att
    Vitablod... var lågt, och hade jag haft MS hade de legat högt
    (även om jag hade haft skov ms)

På hjärnröntgen syns inga ärr ifrån tidigare inflammationer, som MS efterlämnar sig. Man såg ingen avvikelse på hjärnan heller vad han sa och de jag fick läsa i remiss svaret. men än att ett blodkärl var lite vidgat, men inget farligt för mig.
    Tror alla svar ifrån ryggmärgsvätskan han komma.
    Första röret påvisade blod och var "rött", men de andra röret påvisade ingen blödning, så de är vanligt sa/brkar vara så att första röret kan avge blod i svaret.

Så de är konstigt de kan ge mig svar att jag ingen MS har så här fort, fast jag har många symptom.

Och att de ska ta alla dessa veckor för din man/ er att få ett svar om han har MS.
    Mina tankar är hos er..

Nu ska jag besvara inlägget till mig ovan.

• Mammiztill2
    Cybele skrev 2009-11-18 08:24:10 följande:
    Mammiz - får jag fråga vad du reagerar på? Att din kompis har så lätt för att bli gravid, att hon överväger abort, att du känner att du måste stötta henne när det egentligen är du som behöver det - eller är det en blandning av alla tre?Får jag föreslå en sak till förresten - men vill inte att du skall missförstå, som du vet vill jag bara hjälpa dig, inte göra det jobbigare! Jag kom att tänka på en av mina jättenära kompisar som jag hade under universitetsåren. Hon och jag kom från liknande familjebakgrunder och kunde prata i timmar om våra (dåliga) erfarenheter. Saker var att det var skönt att kunna ösa ur sig allt man tänkt, men i slutändan tror jag vi båda kom på att vi mådde inte bättre för det, utan det blev lite för mycket att leva livet i backspegeln. Nu har vi flyttat på olika håll och det var länge sen vi sågs och pratade, hon har två barn så vi har inte så mycket tid, men jag känner absolut att hon är en av mina bästa kompisar fortfarande och trots att jag bryr mig jättemycket om henne är jag glad att jag inte träffar henne varje dag.Det blev lite långt, men jag ville bara säga att jag haft vänskaper där vi fastnat i att prata om livets allvarligheter men missat att man också behöver stunder då man kan glömma dem, att bara ha roligt. Du har kanske för många kompisar där ni gemensamt fastnar i att prata om det ni funderar på och missar att ha roligt? Om du säger att det är så mycket som pågår i ditt liv just nu att du inte orkar, då tycker jag faktiskt att det blir ännu viktigare! Jag undrar om du har någon kompis som efter att ni varit tillsammans känner att du fått mer energi, ett ljusare sinne - utan att ni behövt prata allvarligt? Anledningen till att jag inser att detta ämnet är lite känsligt för dig att du hade en kompis som sa att hon inte orkade med att stötta dig och nu föreslår jag i princip att du gör samma sak, prioritera de vänskaper som ger dig energi och för en tid dra ner på de relationer som gör dig trött,upprörd och ledsen. Det är många saker som du brottas med och du har inte oändligt med energi.
    Vad jag reagerar på, att under hela graviteten av den minsta på någon månad, så har hon pratat om hur mannen skulle ta till åtgärder för att inte bli gravid. Inga mer barn bli. Att kondomen ännu en gång spruckit. varför vänta till hela vecka 9 om man redan nnnan bestämt man inga fler barn skulle ha, att åtgärda de direkt än invänta och se ett levande liten bebis i magen där hjärtat slår innan man fattar beslutet att ta bort de om de redan innan bestämt de inga mer man ska ha. Att hon / de inte tog lärdom av förra graviditeten då "kondomen sprack" och att de över 30 år inte visste man kunde bli gravid av avbrytet.
    Men nu lever inte den lill* längre.

Jag träffar inte bara personer och pratar om graviditeter och problem jämt.
    Finns knappt någon mening att prata om graviditet för mig längre. jag har ingen som är någon energi för mig, allt är bara ett givande o tagande av de få som jag träffar, då jag väl träffar.
    Visst kan man ha en avkopplande stund då tösen träffar ngn och man kan fika med någon och prata lite allmänt, de är trevligt. och en som jag träffar då jag väl är i den byn hon bor i så försöker ja/vi träffas.

Den kompisen (som du tänkte på) som försvann har inte hört av sig ngt mer, och hon är avskriven typ. oftast klarar jag mig bäst själv.
    jag är rätt stressad med flera saker i huvudet, som tar ut mig.
    de är svårt att prata om allt på en och samma gång/inlägg
  • Mammiztill2

Höst flickan skrev 2009-11-18 09:10:51 följande:

Mammzi fy vad jobbigt *kram*Kram till alla andra som behöver det, tänker på er.
    Tack, Hur mår du?1 långt gånget är du nu?! har inskrivning samtal o sånt vart än?!
    Trollmor skrev 2009-11-18 13:39:40 följande:
    Höst: TSH ligger nu på 1,6, vilket är under 2 o då är hon nöjd. Men iom att jag har TPO antikroppar så bör TSH ligga i nedre spannet, kring 0,2. För att jag ska må OK. Hur jag mår det skiter väl hon i huvudsaken det är enligt deras mall dom har. Finns inget utrymme för individuella avvikelser här inte... Jag berättade att min syster som har samma behövde ligga pressad under 0,2 för att bli gravid. Men det örat lyssnade hon inte på. Man vill ju ha de bästa förutsättningarna o om jag vet hur jag kan få det så är det väldigt frustrerande när dr inte lyssnar
    Men vad jobbigt att inte bli hörd, de var en mina anledningar till att ja till slut gav upp, och sökte upp en gynekolog som brydde sig om helheten i mig (vad gäller gyn och min hormon värden)
  • Prisssan

Morron...

Mammiz: Vad jag har läst så är det absolut inget konstigt att vänta ett par veckor på att få ms diagnos, det är jättesvårt att diagnosera och kan ta flera månader.
    Tvärtom så verkar det konstigt att få definitiva svar så fort!
    Och om det skulle visa på ms så får man bara preliminär diagnos, man måste nämligen ta mer mr röntgen och träffa en ms läkare som kollar bilderna innan dess.

Om nu C har ms, vilket ju inte är säkert, så har han antagligen det första skovet nu... för han har inte mkt plack, han har pågående inflammationer.
    Det är därför läkaren sa att det var sådan tur att de stötte på det. De flesta har plack som syns på mr men det är för att folk söker hjälp så sent.

Hur är det nu med dig då? Mår du bättre?

• Prisssan

Fan..sköterskan ringde precis från medicinmottagningen. Tydligen kan inte C träffa läkaren idag, för han vill ha med neurologen och han kan inte idag.
    Så C ska träffa dem båda på onsdag istället.

• Trollmor

Cellisen: Håller tummarna för att ni får svar idag och ett svar ni vill vill ha...
    Ang den där boken... Hmmmm... Rätt mkt som inte är bra för min blodgrupp som jag är van att äta, saker som är nyttiga alltså. Så jag gör nog en egen variant av detta med. Men vet att ny är det slut på onyttigt, vi åt pommes, hamburgare o korv igår, + choklad. Jag mår jätte dåligt. Som bakis, törstig o svullen URK. Började igår kväll redan.

Ang Pergon, så åt jag ju halv dos denna månad och fick inte så mkt biverkningar... Är på ÄL + 5 nu. Inga symptom

Svar på tråden Syskonlängtan 4