• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Cybele

Jag har ett litet dilemma och jag har ingen aning om hur jag skall göra! I v5 för ett par månader sedan hade jag urinvägsinfektion. Jag fick antibiotika som jag inte tror botade mig helt, antingen för att jag glömde bort att ta dem som jag skulle ett par gånger eller att det var fel sorts). Jag brukar inte få urinvägsinfektion, men nu har jag det igen. Har lämnat urinprov men testresultaten blev inte klara igår utan jag måste vänta tills måndag. Min läkare skrev ut pencillin till mig som jag kan börja på om jag vill - och det är just det som är frågan. Skall jag ta risken att börja med dem trots att de på måndag kanske säger till mig att de inte botar just det som jag har och att jag måste gå igenom ytterligare en kur, eller försöker jag stå ut (om jag dricker mycket vatten är i alla fall dagtid ok) men riskerar att infektionen bli värre, något som kan påverka fostret.

Efter att det tagit sån tid att bli gravid, vill jag absolut inte göra något som kan skada den lille, och står gärna ut med smärtan - om det är bästa alternativet, men det vet jag ju inte!

Vad skulle ni göra?

• Prisssan

Cybele: Jag tror inte att det händer något med den lilla om du avvaltar med pencillinet till måndag... jag märkte inte när jag fick uvi så den gickl upp i njurarna.
    Gumman mår fint... men det är jag det, jag oroar mig inte så mkt. Sen så tror inte jag det är farligt om du tar pencillinet i onödan men jag är lite emot sådant.

Jag hade väntat.

Svisch: Jag borde haft det i torsdags men det hade jag inte.
    Jag  vet inte vad vi gör för att hålla lågan uppe, förutom att vi verkligen tar vara på varann, rör vid varann och visar hur mkt vi bryr oss. Vi har helt enkelt stor lust till varann båda två. Vi behöver sex och varann för att må bra. Allt känns mkt lättare i livet om du får sex när du vill

I think I´m paranoid and complicated....
  • Cybele

Tack Cellisen - det är så skönt att höra att det inte bara är jag som resonerar så! Dricker jag tillräckligt mycket så känner jag inte av det ändå, det är bara natten och morgonen som är svår - och går att stå ut med även om jag hade fallit för lockelsen att ta antibiotika om jag haft det i huset.

Svisch - ha usch, det blir tråkigt när det bara blir som ett måste. Bestäm er för att lägga er lite tidigare och ge varandra massage, typ 10 minuter var, så att ni får mycket närhet och försök glömma bort att ni "måste" ha sex, utan gör det för att ni vill vara nära och ha det skönt. Om ni inte tycker att ni har tid, ha TV-fria kvällar - det är otroligt så mycket mer tid man får! :D

• svischan
    Prisssan skrev 2009-11-21 15:37:02 följande:
    Cybele: Jag tror inte att det händer något med den lilla om du avvaltar med pencillinet till måndag... jag märkte inte när jag fick uvi så den gickl upp i njurarna. Gumman mår fint... men det är jag det, jag oroar mig inte så mkt. Sen så tror inte jag det är farligt om du tar pencillinet i onödan men jag är lite emot sådant.Jag hade väntat.Svisch: Jag borde haft det i torsdags men det hade jag inte. Jag  vet inte vad vi gör för att hålla lågan uppe, förutom att vi verkligen tar vara på varann, rör vid varann och visar hur mkt vi bryr oss. Vi har helt enkelt stor lust till varann båda två. Vi behöver sex och varann för att må bra. Allt känns mkt lättare i livet om du får sex när du vill
    Cybele skrev 2009-11-21 19:09:40 följande:
    Tack Cellisen - det är så skönt att höra att det inte bara är jag som resonerar så! Dricker jag tillräckligt mycket så känner jag inte av det ändå, det är bara natten och morgonen som är svår - och går att stå ut med även om jag hade fallit för lockelsen att ta antibiotika om jag haft det i huset. Svisch - ha usch, det blir tråkigt när det bara blir som ett måste. Bestäm er för att lägga er lite tidigare och ge varandra massage, typ 10 minuter var, så att ni får mycket närhet och försök glömma bort att ni "måste" ha sex, utan gör det för att ni vill vara nära och ha det skönt. Om ni inte tycker att ni har tid, ha TV-fria kvällar - det är otroligt så mycket mer tid man får! :D
    Ja, det är klurigt. Vi tycker ändå att det funkar, men det känns lite tungt att höra den där sucken när jag säger att nu ska vi nuppa dagligen i två veckor... Han vill ha barn lika mycket som jag, men eftersom han MÅSTE prestera så tycker han det är jobbigt. Det har han tyckt i flera år nu, men nu är det ännu värre när vi har en läkare som "bedömmer" oss också.

Vi är väldigt gosiga med varandra, och pussas massor hela tiden här hemma, så närheten har vi ändå. Vi hade faktiskt vääääldigt trevligt igår, fast det inte är dags för ÄL, det känns lyxigt, det var ju bara för oss liksom.
  • Trollmor

Här har vi en svacka.... Hoppas den är tillfällig

• Trollmor

Jag insåg att det är rätt mkt att skriva så jag har inte inboxat er som ni kanske märker. Men här kommer lite länkar i ämnet så kan ni läsa där ist Sen kan jag slå upp i boken om ni har några frågor.

Men den här är rätt sammanfattande:
    www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5483.ab

www.anst.uu.se/dla05000/BlodgruppsdietenK&K.pdf

här är en artikel som där professorn säger att det inte är en bra "diet" Men man väljer vad man tror på...

www.aftonbladet.se/kropphalsa/article94308.ab

• Prisssan

Tack Trollis

Svisch: Vi har gjort så att vi aldrig har sex bara för att bli gravida och när vi inte har lust. Äl eller inte..det får vara så.

I think I´m paranoid and complicated....
  • Lalie

Tack Trollmor!

Cybele, jag har inte kunnat svara dig nåt bra, för jag vet inte själv hur jag skulle ha gjort. Jag hade nog (förmodligen) avvaktat med penicillinet. Lycka till!

Svisch, vi känner igen oss! Min man sa bokstavligen att om vi inte slutar att tvinga oss, så vi la ner verkstaden jättelänge. Det är ju mer upp till dem att prestera, liksom, så jag förstår det. Vi får nog bara till det 1-2 ggr runt ÄL nu och det får räcka. Det är ju svårt redan som det är att vara hemma på samma dagar och tider, och då ska man vara pigg och sugen. Jättesvårt!

• Trollmor

Nu börjas det här... ÄL + 8 idag, svullna bröst och mensvärk

• svischan
    Prisssan skrev 2009-11-22 18:48:27 följande:
    Svisch: Vi har gjort så att vi aldrig har sex bara för att bli gravida och när vi inte har lust. Äl eller inte..det får vara så.
    Lalie skrev 2009-11-22 19:39:40 följande:
    Svisch, vi känner igen oss! Min man sa bokstavligen att om vi inte slutar att tvinga oss, så vi la ner verkstaden jättelänge. Det är ju mer upp till dem att prestera, liksom, så jag förstår det. Vi får nog bara till det 1-2 ggr runt ÄL nu och det får räcka. Det är ju svårt redan som det är att vara hemma på samma dagar och tider, och då ska man vara pigg och sugen. Jättesvårt!
    Under ÄL och dagarna därrunt blir det inget fin-sex direkt. Det är snabba puckar och mycket sug som gäller=) Fast vi kör fin-sex så ofta vi kan och vill och orkar. Nu när det är första månaden med pergo så kommer det vara extra hög aktivitet i sovtummet, vi ska börja sexa i morgon eller tisdag, dag 15 är på fredag. Fast jag tänkte ta ÄLstickor också, bara för att se om de funkar överhuvudtaget.
Svar på tråden Syskonlängtan 4