• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Trollmor
    Trollmor skrev 2009-11-25 08:51:52 följande:
    Cellisen: ja, dessa barn visor är för sorgliga Har inte farmville men fb. Inboxa ditt namn så letar jag upp dig.
    Om du vill alltså
  • Mammiztill2

Hej hej!

Cellisen, Onsdag idag, idag var de väl dags för din man att träffa läkarna?! Hur har de gått?!

Har inte mått på topp, mkt stress med kommun/barnomsorg rehab tider.
    Har ont i huvudet och känner mig frusen. Kom på att ja glömt att hämta ut Migrän medicin som ja fick utskrivet ifr. Neurologen. man fann en medfödd kärlpåverkan är de som jag fått svar på ifrån neurl.

Har idag vart på Ikea en sväng med tösen, men fick ringa efter min man, som fick köra hem med tösen i hans bil, på vägen hem nu börja ja känna på höger sida hur huvudet bultade.

Imorgonbitti ska jag ringa veterinären o se om de har tid att kastrera vår hund.

• Prisssan

Läkarbesöket mwed C tog två timmar nästan- trot eller ej... han fick genomgå massa neurologiska undersökningar och svar på frågor om symptom.
    De letade efter vita blodkroppar i ryggmärgsprovet, det tyder på inflammation... iaf så hittade de typ 4 och det ska inte finnas några i liqvor (hjärnvätska)
    Men det är ju inte mkt att gå på då hans symptom inte är de typiska för ms.

Så på fre eller må blir det ny MR mer avancerad på hela hjärnan, de tog tydligen inte på alla område på förra och med kontrast denna gång.
    Så vi väntar...igen. Jag antar att om inflammationerna t ex är större så tar de ryggmärgsprov igen för att se om det finns fler vita blodkroppar men det är bara en logisk gissning.

Vi ska gå till medicinmott. två timmar efter MR och vänta på neurologen så att vi kan få svar och han är såklart fortsatt sjukskriven.

I think I´m paranoid and complicated....
  • Trollmor

Cellien :Åh, så fortf inga svar Mina tankar finns hos er *kram*

Mammiz: Kul o se dig, men tråkigt att du inte får må bra Tänker på er oxå *kram*

Mensvärk o skumma bröst. Ja ja PMS men hoppet kommer smygandes nu så här en dag innan mens...

• Prisssan

Trollis: Jag hoppas att du inte får den jävla mensen{#lang_emotions_yell}

Mammiz: Vad jobigt att du fortfarande inte mår bra, har du fått svar eller?

• Trollmor

Cellisen: Hoppas jag med Nästan ännu mer spännande nu när jag inte har några billiga gravtest kvar, när jag inte testar neg hela tiden kan jag ju faktiskt inte veta Jag är iaf jätte jätte trött idag, helt klart hormon relaterat.

Nu ska jag börja göra mig i ordning. I kväll blir det lanserings jippo o middag med maken Lyxar till det med barnvakt o allt så här på torsdagen

• Åttan

cellisen--> tänker på er..

Trollmor--> spännande.. nu ska det inte komma någon mens.. så det så!!

När ska jag få bli mamma??
  • pej
    Trollmor skrev 2009-11-25 08:24:39 följande:
    God morgon!Ja, det är väl samma här egentligen... Men jag börjar ju alltid hoppas så här innan mens dax men den kommer ju troget VARJE månad *arg* Jag är värsta hormon häxan just nu. Igår började jag gråta när vi sjöng tre gubbar, för det är så fint att tomten och bocken inte vill resa från sin pepparkaksgris Jösses Vaknade halv fem i morse. Flottigt hår, trött o finnig. Helt klart PMS...
    Underbart! Om det inte vore för att Murphy verkar förfölja oss alla här i tråden skulle jag ha sagt att du garanterat är gravid. Med tanke på statistiken törs jag inte dra några sådana slutsatser, men hoppas, hoppas, hoppas gör jag såklart ändå!
    Cellisen och Mammiz får lite krya-på-kramar, i Cellisens fall till mannen och hoppas att ni får några svar snart, och i Mammiz fall till dig själv och hoppas att du också får några svar snart. Jobbigt att bara gå och må dåligt utan att veta riktigt varför!
    Själv har jag inte så mycket att tillägga. Vi är allmänt trötta och hängiga här, sambon är uppsagd från sitt jobb och har inte så lång tid kvar där, men skriver förhoppningsvis på nytt anställningskontrakt imorgon. Jag går och väntar på uppsägningsbesked lagom till jul (jättestort varsel). Svårt att ligga på topp då! På bebisbakningsfronten intet nytt. Ömma tuttar, men det har jag ju inför varje mens, så jag förväntar mig inget annat resultat än de senaste... 22 månaderna, eller vad det nu kan vara?!
  • Prisssan

*Psykbryt*

Jag tror att jag totalt har fått spader, jag är så otroligt trött och det är så mkt både hemma och på jobb.
    Jag är så slut att det värker i kroppen och jag bara virrar ihop allting. Jag tar mer och mer tegretol igen för att inte få anfall, massa spring på jobb, hemma är det ju lugnt fysiskt men psykiskt är jag helt knäckt... och så dessa dumma pergo.

De har gjort mig ännu tröttare och dessutom helt gråtmild, känns som om självförtroendet är i botten när man mår så här.
    Jag ska aldrig mer ta en enda pergo, de gör bara allt i livet ännu värre och jag blir ändå inte gravid! Det har jag inte blivit på fem år så varför i allsindar skulle jag bli det nu? Plus att det inte ens verkar som om jag hade äl denna månad av pergo.

Så nu skiter jag bara i allt! Jag får inte ens röka och nu är jag så avundsjuk på alla som röker och sur över det med.
    Kan bara sätta mig ner och vänta på den dumma dumma dumma mensen.

• Trollmor

Cellisen: Du måste försöka ta det lugnt *orolig* Det viktigaste är du och din familj nu, kanske du kan ta ledigt/sjuka dig ett par dagar så kroppen får vila iaf. Massor med kramar till dig

*fantiserar om att Cellisens ÄL lurade stickorna o att det är ett graviditets psykbryt*

Pej: He he ja eller hur, hade man inte vetat bättre kunde man tro att jag är gravid Men nu vet jag att jag inte är, ömmandet i boobsen är borta så nu kommer mensen när som helst
    Jobbigt med varsel, hoppas du får va kvar...

KRAMAR till er mina vänner

Svar på tråden Syskonlängtan 4