• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • svischan
    Trollmor skrev 2009-11-22 20:11:23 följande:
    Nu börjas det här... ÄL + 8 idag, svullna bröst och mensvärk
    Wow! Nu håller vi tummarna!!
  • Cybele

När vi försökte bli gravida med dottern, så övertalade min man mig med orden " det är kanske den här gången det gäller" och inte med orden "gud så sexig du är, jag måste ha dig på direkten" :)

• Prisssan

Det är exakt så vi inte vill ha det..sex ska bara inte vara tvång. Jasg missar hellre äl än att ha sex bara för att skaffa barn.
    Så¨tråkigt och ledsamt när det blir så tycker jag. Nä, jag vill vara kåt på min  man annars får det vara, så enkelt är det för mig.

Trollis: Då håller vi tummarna för dig nu då Själv har jag inte haft äl?

I think I´m paranoid and complicated....
  • Åttan
    Trollmor skrev 2009-11-22 20:11:23 följande:
    Nu börjas det här... ÄL + 8 idag, svullna bröst och mensvärk
    Då kan vi ta varandra i handen.. ÄL + 8 här å kroppen känns skum minst sagt! {#lang_emotions_surprised}
    När ska jag få bli mamma??
  • Trollmor

Jeskan: Spännande Då följs vi åt i denna månads vånda iaf det blir kul. Nu kan jag lägga på illamående o trötthet. Men jag är rätt säker på att det är den vanliga PMSen som börjar göra sig hörd. Det bukar ju inte hindra mig från att leta symptom o börja hoppas...

Cellisen: Knasigt med din ÄL. Vilken dag är du på nu? Tycker fortf att det är konstigt att du inte får gå på kontroll...

• Åttan
    Trollmor skrev 2009-11-23 10:02:59 följande:
    Jeskan: Spännande Då följs vi åt i denna månads vånda iaf det blir kul. Nu kan jag lägga på illamående o trötthet. Men jag är rätt säker på att det är den vanliga PMSen som börjar göra sig hörd. Det bukar ju inte hindra mig från att leta symptom o börja hoppas...Cellisen: Knasigt med din ÄL. Vilken dag är du på nu? Tycker fortf att det är konstigt att du inte får gå på kontroll...
    Nää jag vet.. jag kan ju inte låta bli att hoppas lite lite även fast jag vet att det inte är så stor % chans till att det skulle ta sig överhuvudtaget... men lite kul är det..
    När ska jag få bli mamma??
  • Prisssan

Trollis: Jag får ring gyn tror jag...men så smatidigt, vi skulle ju inte försöka mer, men man vill ju ändå veta att kroppen funkar?
    Går inte bara att sluta önska ett barn trots att hoppet tryter.

Jeskan: Håller tummarna för dig med.

I think I´m paranoid and complicated....
  • svischan
    Prisssan skrev 2009-11-23 06:48:58 följande:
    Det är exakt så vi inte vill ha det..sex ska bara inte vara tvång. Jasg missar hellre äl än att ha sex bara för att skaffa barn. Så¨tråkigt och ledsamt när det blir så tycker jag. Nä, jag vill vara kåt på min  man annars får det vara, så enkelt är det för mig.Trollis: Då håller vi tummarna för dig nu då Själv har jag inte haft äl?
    Tja, det är ju inte exalterande spännande, men när vi väl är igång så är det alltid trevligt. Vi har missat ganska många ÄL genom åren just pga orkeslöshet och ingen lust, men nu med pergon så vill vi iaf i början tuta och köra och mysa senare. Jag kasnke ser helt annorlunda på saken om 6 mån om vi då fortfarande inte fått plus trots behandling, men det tar vi då.
  • pej

Håller tummarna för jeskan och Trollmor. Jag är nog på ÄL+6, så inte så långt efter er alltså. Fast jag känner inte ett skit. Fick väl till det på vad jag tror var ÄL-2 och ÄL, så chansen finns ju i alla fall, fast börjar kännas som en väldigt liten chans oavsett vad vi gör...
    När det gäller sexbiten... Jag önskar att jag kunde vara som du Cellisen, men här är själva bebisbiten en så stor del av (åtminstone mitt) sexliv just nu, så det går bara inte! Jag är j-t less på just den detaljen, jag önskar att jag kunde ha sex för att jag vill och inte för att jag borde. Jag känner att förutom den självklara vinsten med att bli gravid (alltså bebisen) så skulle det vara så himla skönt att bli på smällen och liksom få äga sin egen lust igen!

• Trollmor

God morgon! *dricker kaffe*

Idag blir det en pluggdag...

Svar på tråden Syskonlängtan 4