• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Höst flickan
    Prisssan skrev 2009-09-21 10:54:57 följande:
    Jag fattar inte, hur kan de låta dig vänta så om du har en tumör? Tänk om liksom...
    förstår inte det heller, vet dom att den är godartad el?
    har ju 2 i familjen som fick cancerbesked i våras..o dom kom på behandling nästan dirrekt.
  • Prisssan
    Höst flickan skrev 2009-09-21 10:58:05 följande:
    förstår inte det heller, vet dom att den är godartad el? har ju 2 i familjen som fick cancerbesked i våras..o dom kom på behandling nästan dirrekt.
    Min svörmor också och dem var alla godartade.
    ♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Höst flickan
    Prisssan skrev 2009-09-21 10:59:23 följande:
    Min svörmor också och dem var alla godartade.
    okej..ja, det var det ju inte i vårt fall tyvärr
    men dom har överlevt båda..den ena lite mindre dock
    en hjärntumör och en bukspottskörteltumör....båda väldigt aggresiva och ovanliga{#lang_emotions_cry}
  • Prisssan
    Höst flickan skrev 2009-09-21 11:01:08 följande:
    okej..ja, det var det ju inte i vårt fall tyvärr men dom har överlevt båda..den ena lite mindre dock en hjärntumör och en bukspottskörteltumör....båda väldigt aggresiva och ovanliga
    Åh gud.. min svärmor har tumörer i lymfkörtlarna (?) i armhålan. Hon går på strålbehandling men har hemskt dåligt hjärta och blodtryck. Därför är det långt ifrån säkert för henne. Men om det händer något så är det ju säkerligen pga komplikationer
  • Höst flickan
    Prisssan skrev 2009-09-21 11:04:08 följande:
    Åh gud.. min svärmor har tumörer i lymfkörtlarna (?) i armhålan. Hon går på strålbehandling men har hemskt dåligt hjärta och blodtryck. Därför är det långt ifrån säkert för henne. Men om det händer något så är det ju säkerligen pga komplikationer
    ja, usch...komplikationerna är inte att leka med
    Hon som har hjärntumör har fått flera livshotande infektioner det är så sorgligt att se henne, en så underbar männsika som verkligen vill leva, o så bara faller hon
    Den andre, har klarat sig mycket bättre dock och känner sig stark just nu, hoppas så att han kan få göra det ett tag till, tror han kommer f¨å reda på mer om operationen och framtiden om några månader.....
  • Prisssan
    Höst flickan skrev 2009-09-21 11:10:46 följande:
    ja, usch...komplikationerna är inte att leka med Hon som har hjärntumör har fått flera livshotande infektioner det är så sorgligt att se henne, en så underbar männsika som verkligen vill leva, o så bara faller hon Den andre, har klarat sig mycket bättre dock och känner sig stark just nu, hoppas så att han kan få göra det ett tag till, tror han kommer f¨å reda på mer om operationen och framtiden om några månader.....
    Usch Jag har så svårt att föreställa mig sådant, vi har alltid varit hemskt friska i min familj.
  • Mammiztill2

de dem har funnit är tillväxt på min binjure.

(kirurger på ett stort sjukhus såg förändring i Oktober förra året (då jag blivit remiterad till spec. kirurgerna då mitt när-sjukhus inte kunde göra mig bra och för att få hjälp med kramper, smärta illamående, mer vikt nedgång, mm. så då skickades även bilder över från mitt närsjukhus till detta stora sjukhus.
    och de kollade på bilderna och bestämde att de fick kontakta mitt närsjukhus, medicin mott. som skulle ta över utredningen.och skrev då till medicin mott. för fortsatt utredning.
    Men efter mer än 6 mån har ingen ringt så ja ringde sjukhus chefen.
    fick sen komma efter ngn vecka till lämna blodprover och samla urin.
    Som var bra. Men för säkerhets skull skulle ja få in på en kontroll röntgen.
    sen nu i augusti den 13.e var ja inne på röntgen. den 20e. skriver de tillbaka till mig att de sett den vuxit en aning sen sist. och då skickades mitt ärende över till detta sjukhuset, då de sjukhuset *som upptäckt de att den ena var större än den andra * att de inte hade hand om sånt här längre. Så jag fick ringt medicin mott. så de skickade till de ansvarige sjukhuset som nu haft konfenrans om mitt ärende.

Så i tordags fick ja reda på att att de kommer antinge boka en telefon tid. eller så kommer jag att bli kallad till kirurgerna.

Så får jag besked idag att en spec röntgen ska göras och träffa läkare där. Men de har inga tider så ja skulle räkna med några veckor.
    och ja vet inte hur ja ska kunna vänta veckor.

min farmor dog i cancer som först va tarmcancer som blev metastaser, min mamma hade ngn sorts cancer, sen har jag haft va de kallar för tumör, polyper som jag fick skrapas. sen känner jag andra som gått bort idet.

Vad jag har förstått kan man inte alltid få svar på om de är godartade förens man har opererat en.
    och innan man vet något överhuvudtaget, så får jag inte ta div. medicier som gör att ja dels skulle slippa lika mkt värk i kroppen, en annan medicin som förhoppnignsvis skulle hjällpa mig så mina fötter inte domnarbort, och öka cirkulationen i kroppen så jag slipper ha så ont i händer, fingrar förtter, tår mm.
    ingen ivf. ingenting

• Höst flickan
    Prisssan skrev 2009-09-21 11:18:20 följande:
    Usch Jag har så svårt att föreställa mig sådant, vi har alltid varit hemskt friska i min familj.
    vi med...detta kom som en chock...... och båda inom loppet av 2 veckor

helt sjukt..mammas man och min pappas kvinna
    Så det posetiva i detta är att mamma och pappa kan stötta och trösta varrandra.

Hoppas din svärmor snart blir helt frisk, för det kan hon väll bli?
  • Mammiztill2

usch ja, såmånga som drabbad av denna hemska sjukdom

• Höst flickan

mammzi fy vad sorgligt hoppas så att det blir bra snart, och att dom kan göra något, angående detta med lite oklara besked..det har vi oxå som erfarenhet, några tråkiga raka besked fick dom dock, men jag tror att detta är så svårt för läkarna så dom inte vågar säga saker tydligt alla gånger för risken att det blir tråkiga missuppfattningar el fel.

*styrkekramar i mängder*{#lang_emotions_flower}

Svar på tråden Syskonlängtan 4