Hej... Kikar in lite här. Har tjuvläst lite i er tråd, men är urusel på att logga in och skriva något själv. Kommer nog inte vara väldans aktiv, men tänkte ge mig till känna och säga att jag hänger med er på ett mycket litet hörn ändå.
Jag håller mig tämligen anonym på FL nu, känner mig inte riktigt mogen att skrika ut till världen att vi jobbar på med syskon, även om det börjar bli fler och fler som vet om det.
Min historia:
35+. Blev gravid trots p-piller 2003 och hade då bara känt sambon i några månader, han ville absolut inte ha några barn och jag var inte säker på om jag ville ha barn. Vi valde abort då. 2005 började vi ändra inställning och kunde tänka oss barn, blev gravid inom några månader, och fick en son i oktober 2006. Syskon visste vi redan från början att vi ville ha, men inbillade oss i vår enfald att vi var superfertila efter en helt oplanerad graviditet och en planerad som gick ganska fort. Så vi "planerade" att ha minst 2 år men max 3 år mellan barnen. Tjena... Nu är sonen 3 år, och jag är fortfarande inte gravid. I våras när det hade gått ett år sökte jag till gyn, fick en rutincheck-up med undersökning, VUL och hormonprover. Inga uppenbara konstigheter. Fick en remiss till RMC, men dit får jag inte ens komma pga för högt BMI. Kämpar nu med vikten, gått ner ca 5.5 kg, men måste ner ett par-tre till för att ens få komma dit. Under tiden gör vi såklart vad vi kan på egen hand, men varenda j-vla månad kommer den där sabla mensen, som en klocka! Ja, det är ju gott det i och för sig, men jag vill ju bara ha en bebis!!
Vet att många av er här har en betydligt längre och brokigare historia, och känner mig ibland lite förmäten som sitter och deppar trots att jag har en till synes fungerande kropp och "bara" försökt med "hemtillverkning" och inte ens i 2 år ännu, men tröstlösheten finns där ändå. Varför ska det vara så svårt?