• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Prisssan

Jeskan: Det kommer garanterat funka

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Trollmor

Höst: Bra att du fick Levaxin. Såg att du fågat o fått bra svar i sköldis tråden, jag brukar läsa i den för att få tips. Jag har ju oxå underfunktion, men har fått ner mitt TSH nu. Själv tar jag Levaxin på kvällen innan jag lägger mig och det funkar bra för mig. För då är det mist risk att jag äter nåt med kalcium. Jag tar alla vitaminer på morgonen.

Här har vi inte hört nåt om vaccinet ännu, men vi är ju inte i någon riskgrupp, men mamma borde snart säga nåt. Hmmmm....

Cellisen: Trist att din mamma inte hade tid att köpa själv, men bra att det blev en present iaf. Fick R välja nåt själv eller? Hoppas hon valde nåt dyrt isf om mormor betalar...

Jeskan: Härligt att det inte är långt kvar tills det är dax igen. Kul att ni roar er under tiden

Här är det inte mycket action just nu, MENS fortf o trött karl, det är botten. Men ser ljuset i tunneln, han jobbar imorgon sen ledig en vecka *förväntansfull*

• Trollmor

Just insett att:
    Jag HATAR att INTE vara gravid!!!!!
    men
    Jag ÄLSKAR min syster, och hon är faktiskt gravid och bebisen kommer snart och JAG ska snart bli moster, o det är STORT!!! Så jag är glad! Och jätte lessen....

• Prisssan
    Trollmor skrev 2009-10-10 04:08:05 följande:
    Just insett att: Jag HATAR att INTE vara gravid!!!!! men Jag ÄLSKAR min syster, och hon är faktiskt gravid och bebisen kommer snart och JAG ska snart bli moster, o det är STORT!!! Så jag är glad! Och jätte lessen....
    Min syster är också gravid ju, med sitt andra barn medans vi kämpat. Jag känner exakt samma sak.
    Oftast förtränger jag helt enkelt hennes grav. Det gör mig minst ont...

Och Roxy fick en jättefinpresent av mamma Kostade nästa 500 kr, har man inte tid, så får man betala, tänkte jag.
    Vet ni vad hon ger mig? 200 kr, så hon fick allt berömmet, för den fina presenten men jag betalade 300 kr mer?
    Jäklar vad dåligt. Blev så väldigt besviken på henne.
  • Trollmor

Cellisen: Nä, vad tråkigt gjort av din mamma Fy f*n, verkligen

Jag har mest varit så besviken på min syster så jag har inte orkat vara glad, besviken för att dom väntade så länge med att berätta om graviditeten o ljög om att dom hade slutat försöka osv. Tänkt typ att fick jag inte vara delaktig då så varför ska jag bry mig nu... Men pip i det, det är ju verkligen jätte häftigt att som ska ha barn, blir en sladdis verkligen o syrrans nya man har inga barn sen tidigare, Dom är båda 40 + han tom närmare 50 så det är verkligen ett mirakel.

• grönagrön

Hej.

Gjorde mitt femte försök i tisdags, FET. Känner mig för första gången inte alls hoppfull. Usch, jag är väl så bränd i kanterna att jag helt enkelt inte vågar tro på någonting mer. Samtidigt är jag rädd att alla mina negativa tankar ska göra att det inte blir något för det. Men... Vad fan har det hjälpt att jag varit så jävla positiv de andra gångerna!! Droppen var igår, när en av mina nära arbetskamrater kom och i öfrtroende berättade att hon var gravid. Usch, jag kände att jag ville kräkas. Fy vilken dålig människa jag har blivit. Jag känner att jag inte unnar någon någonting, hemskt va? Jag vill inte vara sån här!!

Vad gör man när man tappat tron?

• Lalie

Ja, vad gör man? Så känner vi nog alla här ibland, och ett sätt är väl att spy ur sig allt här inne. Vi förstår!! När några är nere är några andra uppe och peppar. Hoppas verkligen att det går vägen för dig den här gången!

Har nån mer än jag följt bloggen "Innan du fanns"? Den har peppat mig jättemycket, att någon talar totalt öppet om sin längtan efter barn, och att man har fått följa hennes IVF (som nu lyckats på andra (?) försöket). När hon testade positivt kändes det som om jag också gjorde det. Det finns hopp!

• Prisssan

Välkommen Grön... vad gör man?
    Tja man springer omkring och koncentrerar sig på allt som gör en lycklig. Och investerar i ett par stora skygglappar som gör att man filtrerar bort allt om grav, mens, äl och bebisar...

Så bra man kan iaf...

• Cybele

Hej grönagrön - det är jättesvårt, speciellt som resultatet inte är beroende på hur mycket man vill, eller att det är så antingen-eller, man blir inte gradvis mer gravid.

Jag tror att man måste ha sympati för sig själv att det är svårt - du får försöka förlåta dig själv för att du inte orkar unna din arbetskamrat att vara gravid. Jag tror vi alla känner så stundtals och ibland med systrar (det gjorde jag!)

Jag håller med Cellisen och kan bara tillägga att försök tänk ut något du kan ge dig själv ifall att det inte går vägen den här gången, något du alltid önskat dig eller om fantasin tryter en kroppsmassage. Men jag håller naturligtvis tummarna för att det inte behövs!!!

Svar på tråden Syskonlängtan 4