• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-10-15 21:39:02 följande:
    Mammiz: Min på tisdag. Du då, ska du?
    japps de ska jag blir troligvis om 2 veckor. nästa vecka är risk patienter och veckan där på personer under 30. så vecka 45 kanske jag får kolla upp exakt hur de prioriterar här.

Min mans företag fixar nog via företagshälsovården..
    Bvc sköterskan tackade mig för att vi tog vårt ansvar och även kunde känna att vi hade ryggen fri, att vårt barn inte kommer vara en smittbärare
  • Prisssan

Men man kan vara smittbärare ändå, fast risken är ju inte så stor. Är inte du under 30, fick för mig att vi var i samma ålder?

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-10-15 22:15:40 följande:
    Men man kan vara smittbärare ändå, fast risken är ju inte så stor. Är inte du under 30, fick för mig att vi var i samma ålder?
    jo ja e under 30. men de var vissa person grupper före.. på vår regions hemsida står de att på vissa ställen är vaccinet slut.. fick du din spruta via ditt jobb?!
  • Prisssan
    Mammiztill2 skrev 2009-10-15 22:26:21 följande:
    jo ja e under 30. men de var vissa person grupper före.. på vår regions hemsida står de att på vissa ställen är vaccinet slut.. fick du din spruta via ditt jobb?!
    Ja, all vårdpersonal skulle gå denna vecka i min kommun. Meen prova ringa vc och fråga, skadar inte.
  • Trollmor

Vi ska vaccinera oss hos BVC alla tre, men de har ännu inte börjat vaccinera, inte vad jag ser på hemsidan iaf... Får se när det blir.

Det blir troligtvis inget "försök" nu på sista Pergo kuren, vi fick sexförbud Jag hade 4 äggblåsor på gång, vet inte om det räknas som överstimulerad. Men det är väl det jag känt av misstänker jag... *suck*
    Men ska dit o kolla igen på måndag, hoppas att en eller två blåsor dragit ifrån så de andra inte hinner i kapp eller nåt...

• Åttan
    Trollmor skrev 2009-10-16 13:52:29 följande:
    Vi ska vaccinera oss hos BVC alla tre, men de har ännu inte börjat vaccinera, inte vad jag ser på hemsidan iaf... Får se när det blir.Det blir troligtvis inget "försök" nu på sista Pergo kuren, vi fick sexförbud Jag hade 4 äggblåsor på gång, vet inte om det räknas som överstimulerad. Men det är väl det jag känt av misstänker jag... *suck*Men ska dit o kolla igen på måndag, hoppas att en eller två blåsor dragit ifrån så de andra inte hinner i kapp eller nåt...
    jo.. det är nog det det beror på.. finns ju risk för 4-lingar annars ju.. trist att det blev sexförbud..
    Snart ska vår sista eskimå få komma in i värmen..
  • Åttan

På måndag så blir jag ruvare igen.. fick omslag på test stickan idag.. både glad och nervös.. hatar det där spektrumet som dem måste stoppa in.. får lite panik varje ggr fast jag gått igenom det så många ggr...

Snart ska vår sista eskimå få komma in i värmen..
  • Prisssan

Åh Jeskan, du vet att vi alla här håller på dig!

Trollis: Trist om det nu blir sexförbud. Jag tänkte på det du sa om tidigare äl. Jag borde få på tor eller fre, tänkte börja testa redan på söndag då kanske?
    Om den nu kommer tidigare så vill man ju inte missa den

Men med tanke på att vi är sjuka så vet jag ínte om det blir något sex här lite synd då vi beställt massa leksaker och sexiga underkläder och skulle ha dejt imorgon

• Trollmor

*avrundar veckan med ett glas vin*

Jeskan: Spännande, håller tummarna

Cellisen: Det vanliga är att man får ÄL senare än vanligt med Pergo har jag för mig jag läst någonstans, men jag får ju tidigare så man vet ju inte... Börja i tid du, så du slipper oroa dig för att ha missat. Hoppas ni kryar på er tills imorgon o er date, eller iaf tills i v då det är ÄL dax

Jag tror jag ska äl testa ändå, bara för o se hur lutealfasen är när jag vet att det inte är befruktat. Hmmm.. *funderar* Risken finns att jag redan ÄLat på måndag då jag ska kollas igen, så även om det inte blir mer än 2 ägg som släpper så blir det inget denna månad... Antar att hon inte kan se hur många ägg som släppt? De lever väl i 24 timmar eller nåt? Sen är ju hela kroppen i virrvarr efter Pergon så inget lär väl bli som vanligt ändå

• Prisssan

Trollis: tack, börjar nog på måndag så täcker jag in t om nästa måndag om det behövs. Annars får jag köpa nya tester ju.
    Måste ni lyda det där sexförbudet...jag menar det är hårt att inte få ha sex och om man försökt länge så är det en liten pina att inte ha sex under äl.

Svar på tråden Syskonlängtan 4