• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Trollmor

Cellisen: Grattis till nya datorn Jag har en dag kvar på Pergon jag... Denna gången har jag haft rätt ont på båda sidorna, tror det är äggstockarna.

Jag jobbar dag här nu i några veckor så hinner inte vara här hela dagarna nu

KRAM på er tjejer

• Lalie

Vad spännande för er med Pergon, hoppas att det händer nåt!

Till er som är i IVF-svängen; hur går man nu till väga om man vill börja undersöka möjligheterna med IVF? Nåt man ska tänka på? Vi har ju gjort en utredning, kan man använda sig av den? Vill ju helst slippa göra om hela proceduren...

• Prisssan

Hej Trollis Tack! Officiellt är det ju vår dator..eller gummis men den är MIN!
    Hur snabbt känner du av biverkningar från pergon? Detta känns så okänt och spännande för mig.

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Mammiztill2

ja kan börja känna av pergon efter ca 3 dagar sen har ja mina pergo biverningar , såna saker som jag inte brukar ha då jag inte tar/tog pergo.

• Prisssan

Lalie: Jag ringde till en privatklinik här i närheten och frågade ut dem. Och sen kan din gyn skicka en remiss.
    Det är verkligen så enkelt Sen så går de igenom en massa på ditt första möte där.

• Trollmor

Cellisen: Förstår att det är spännande, jag är ju inne på kur nr 5 men det är fortf spännande Antar att det är olika med biverkningarna, från person till person o även cykel till cykel, vi får hoppas att du slipper biverkningar.

Jag hade inga biverkningar de första kurerna. Men cykeln förändrades lite, jag fick ÄL tidigare ( CD 13-14), hade ju rätt sen innan (CD 18-20) Det brukar tydligen vara så att man får senare ÄL av pergon annars. Sen tror jag att det var i samband med P som jag började få ömma bröst o andra symptom mellan ÄL o BIM. Detta höll i sig över sommaren även utan P. Men nu denna o förra månaden så har det börjat på dag 3 med pergon, humörsvängningar, trött o deppig o det där med äggstockarna. Kan vara så att skyller jag på Pergon nu, kanske hade mått så här utan oxå, vem vet...

• Prisssan

Trollis: Blä för biverkningar.. kan dock inte hjälpas.. man måste helt enkelt.
    Men om jag fick mens tor kväll... då borde det räcka att jag börjar äl testa på tisdag, eller?

Men du fick fler pergokurer än tre? Har ni hört om den norskastudien om män och pergokurer på tio dagar, tror jag att det var?
    Tydligen så förbättrades spermierna avsevärt! Finns en tjej här på fl som var med i den och det handlar om många miljoner förbättring.
    Från dåliga, få och kraftlösa till riktigt bra.

Önskar att C också kunde få pergo.

• Åttan

Godmorgon! Tillbaka igen.. hade problem med att komma ut på FL hela dagen igår.. *morr*

händer inte så mycket.. håller på å tester med ältester inför FET, hoppas att jag inte får utslag innan söndag.. under tiden så ligger vi faktist i hemma..

Hoppas att det är bra med er..

Snart ska vår sista eskimå få komma in i värmen..
  • Prisssan

Jeskan: Hur gör du när du ältestar? Jag har aldrig gjort det så om ni kunde lära mig så blir jag glad.

• Åttan
    Prisssan skrev 2009-10-14 06:55:18 följande:
    Jeskan: Hur gör du när du ältestar? Jag har aldrig gjort det så om ni kunde lära mig så blir jag glad.
    jag kissar i en mugg.. tar fram stickan.. stoppar ner den i 15sec .. väntar i 5 minuter å läser av stickan.. är streckan lika starka eller om test strecket är starkare än kontrollstrecket så är det positivt..
    Snart ska vår sista eskimå få komma in i värmen..
Svar på tråden Syskonlängtan 4