• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • pej

Tittar in igen och tackar för välkomnandet. Är som sagt inte särskilt aktiv på FL, hinner nästan aldrig med på kvällarna. Brukar dock tjuvläsa en del på jobbet...
    Det verkar som att Murphy förföljer flera i den här tråden. Har läst om Cellisens sjuka man, Jeskans uteblivna FET, Mammiz81s... ja, där klarar jag inte ens av att hålla reda på allt, för det verkar som att du drabbas av ungefär allt som går att drabbas av!
    För egen del har jag inte så mycket att tillägga. Förkylning och ÄL. Jobbar på så mycket vi orkar, och hoppas som vanligt att det ska göra susen. Och när mensen kommer om två veckor kommer jag förbanna mig själv för att jag är så naiv och fortfarande hoppas på att det ska lyckas, fast jag borde veta bättre...

• Prisssan

Jag börjar förresten få äl, fick ett svagt streck på testet idag. Testar bara för att checka de nya cykeln.
    Känns trist att gå miste om en pergokur och så har jag dåligt samvete över att jag känner så när mannen är sjuk

Ska diska lite nu innan jag lägger mig.

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Mammiztill2

Jag Hoppas att du kommer lyckas med din vikt minskning för att ni ska kunna få den hjälp ni behöver.

Min läkare ställde också krav på mig att gå ner i vikt. och de var mkt ja beh. gå ner då. Och inte ens då jag nästan bantat bort 40 kilo var han väl riktigt nöjd förra sommaren utan ville att ja skulle ner lite till.. men nu har jag gått ner lite till o är på 54. Så att få press på att gå ner i vikt är jobbigt med.

men de verkar som om du har egen äl nu?! och de är ju ett jätte bra tecken väl iom du gått ner i vikt.
    har de pratat ngt om undersökning av din sambo?!

(ågot som blir konstigt då jag citerar ditt inlägg så står det " Denna webblats kan också vara fostrets lårbensmått beroende på sammanhang"

fattar inte hur de kommer med i DIN text då ja tryck på citera knappen.
    ber om ursäkt att ja inte välkomnat dig!
    förlåt!

pej skrev 2009-10-21 21:54:21 följande:
    Tittar in igen och tackar för välkomnandet. Är som sagt inte särskilt aktiv på FL, hinner nästan aldrig med på kvällarna. Brukar dock tjuvläsa en del på jobbet...Det verkar som att Murphy förföljer flera i den här tråden. Har läst om Cellisens sjuka man, Jeskans uteblivna FET, Mammiz81s... ja, där klarar jag inte ens av att hålla reda på allt, för det verkar som att du drabbas av ungefär allt som går att drabbas av! För egen del har jag inte så mycket att tillägga. Förkylning och ÄL. Jobbar på så mycket vi orkar, och hoppas som vanligt att det ska göra susen. Och när mensen kommer om två veckor kommer jag förbanna mig själv för att jag är så naiv och fortfarande hoppas på att det ska lyckas, fast jag borde veta bättre...
  • Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-10-21 22:00:00 följande:
    Jag börjar förresten få äl, fick ett svagt streck på testet idag. Testar bara för att checka de nya cykeln.Känns trist att gå miste om en pergokur och så har jag dåligt samvete över att jag känner så när mannen är sjuk Ska diska lite nu innan jag lägger mig.
    Jag har själv haft samma tankar vart ibland förbanad på gubben min för han råkat ha feber lagom till Äl under en pergo time beh. månad.. men hälsan rår man ingetför. och känslorna då man så innerligt vill, väntar o längtar efter bebis o då man tagit hormoner så tas ut på olika sätt utifrån olika personer så Hallå hur glad kan man då vara för de?!

Härligt med dig att du vågar vara uppen i dina tankar o känslor. Sånt gillar jag. Annars många lägger band för sina tankar.. Kramar om dig! Åh du, skulle du inte få ledigt, så kanske du får fnäsa åt din jevla arbetsgivare o säga ngt man egentligen inte får önska: Önska att denna själv skulle få råka ut för att få sitta i den sits du o ditt barn sitter i nu!
    Och sen, har du inte rätt att ta ut VAB?! den andra vårdnadshavaren är faktiskt SJUK.. och läkarna kan fixa sånt intyg åt dig. så de kan hon ingetsäga. många saknar medmänsklighet och förståelse...

och jag blir bara mer o mer ovän med allt fler, för jag blir trött på att vissa säger åt mig, att livet blir som man gör de till.. den meningen skulle ja gärna vilja ha svar på.. ja har svårt att vara positiv då ja inte hinner resa mig upp efter varje fall.

jag lever idag på att jag och min hund lyckades Bra på vår Kurs vi gått på. och att han idag blev 8 månader. men den lilla glädje jag kan berätta är inte nog för andra, medans 2 positiva rader är oehört stort att så mkt roligt ha hänt i mitt liv sen igår kväll..

Nu kallar sängen.. o måste försöka få dottern komma till ro igen..så hon somnar om..

jag har erbjudit mig att lämna detta forum, då min själ är mest fylld av oro och sorg. Men försöker pucha er andra i den mån mina fingrar, kropp hälsa o allt pallar.
  • Prisssan

Jag är nog rätt positiv av mig, fråga mig inte hur jag klarar det. Jag menar nu att vi inte blir gravida, det har gått fem år, jag har tappat hoppet på att någonsin bli gravid igen.

Men jag har inte fallit ihop och gråtit än, som om jag bara gått vidare- sörjt färdigt.
    Jag har ett barn och är så lycklig över henne och detta med C har fått mig att inse ännu mer att man ska vara rädd om det man har... klart man längtar efter det man  inte har men det man har måste komma först.

Jag är bra på att skriva ner mina känslor, har alltid gjort det men jag är urkass på att visa känslor och prata om dem i verkliga livet. Tyvärr.

Nu ska jag gå till jobbet och så ska jag prata med min chef ang helgen. Hon är en underbar människa, så jag tvivlar inte på att hon inte kommer att göra allt för att hjälpa mig.

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Trollmor

Cellisen: Tänker på er Ta inte semester, utan som Mammiz säger, VAB. Spar semesterdagarna tills C är frisk o ni får njuta av dom ist.

Här var ÄL över, så nu hejar vi på mina 2 ägg Fick sen ÄL denna månad, kanske har nåt att göra med att det var fler på G? Dag 16.

• Höst flickan

cellisen..håller med övriga.
    spar dina semester dagar.
    förstår din besvikelse över pergokuren oxå

Styrkekram

trollis, håller mina tummar!!

8 återföringen gav ett +!!!♥
  • Åttan

Godmorgon!

Har inte uppdaterat här i tråden kom jag på.. 

det blev inget i måndags iallafall.. telefonen ringde vid 10,30 och jag blev alldeles kall i kroppen - lillen klarade inte upptiningen så det blev ingen insättning!

Nu blir det ett uppehåll till efter jul då vi kommer starta igång med vårt sista landstingsbaserade försök- om det inte går vägen så vet jag inte var vi står någonstans. Under tiden nu vi väntar så kommer vi att försöka så mycket som vi bara kan själva. Idag ska jag iväg och köpa zink tabletter och folsyra till mannen -se om det kan hjälpa upp spermierna lite... så nu är man tillbaka i den "riktiga" bebisverkstan igen med ÄLtestande och BIM väntande...

När ska jag få bli mamma??
  • pej
    Mammiztill2 skrev 2009-10-21 23:05:52 följande:
    Jag Hoppas att du kommer lyckas med din vikt minskning för att ni ska kunna få den hjälp ni behöver.Min läkare ställde också krav på mig att gå ner i vikt. och de var mkt ja beh. gå ner då. Och inte ens då jag nästan bantat bort 40 kilo var han väl riktigt nöjd förra sommaren utan ville att ja skulle ner lite till.. men nu har jag gått ner lite till o är på 54. Så att få press på att gå ner i vikt är jobbigt med.men de verkar som om du har egen äl nu?! och de är ju ett jätte bra tecken väl iom du gått ner i vikt.har de pratat ngt om undersökning av din sambo?!(ågot som blir konstigt då jag citerar ditt inlägg så står det " Denna webblats kan också vara fostrets lårbensmått beroende på sammanhang"fattar inte hur de kommer med i DIN text då ja tryck på citera knappen.ber om ursäkt att ja inte välkomnat dig!förlåt!
    Haha, jag testade att citera mitt eget inlägg och fick också upp den där texten om lårbensmåttet. Kanske inte helt nödvändigt att skriva ut betydelsen av en förkortning i ett citat.
    Jag har, såvitt jag vet, alltid haft egen ÄL. När jag blev gravid med sonen hade jag ett BMI på över 35, inga problem att bli gravid och inga särskilda åtgärder från MVC under graviditeten förutom att jag fick göra glukosbelastning. När jag sökte hjälp hos gyn hade jag ett BMI på 32.5-33, de gjorde en vanlig undersökning, VUL samt att jag fick ta blodprover för att kolla sköldkörteln och att jag hade ägglossning. Alla prover såg bra ut, så gyn skickade en remiss till RMC. Därifrån fick jag efter ca 3 månader svar att jag inte kunde få någon hjälp när jag hade ett BMI över 30. Kunde de inte till att börja med ha svarat på det direkt så hade jag ju kunnat komma igång med viktminskningen lite tidigare?! Jag ifrågasatte dessutom detta då det om man läser deras riktlinjer finns ett alternativ där man kan få hjälp (icke landstingsfinansierad, men det får vi ju ändå inte eftersom vi redan har ett barn) och där BMI Tycker dessutom att det är lite konstigt att inte min förra graviditet klassades som en riskgraviditet om det nu är så farligt...
    Nåväl, i dagsläget ligger jag på 30.7 i BMI, har alltså en liten bit kvar fortfarande. Och innan jag har kommit under 30 får jag alltså ingen hjälp eftersom de inte vill hjälpa någon in i en riskgraviditet, typ. Spermaprov ligger också under RMC, så först när vi har kommit in där och startat upp en utredning blir det aktuellt. Tanken har slagit mig många gånger att söka upp en privat klinik och se om de är lite mer flexibla, men jag har inte kommit längre än till tanken. Alltså, jag köper om de inte vill göra en IVF om man är överviktig, men ett läkarbesök och omfattande provtagning på både mig och sambon borde man väl ändå kunna göra?!
  • pej

Ojoj, det där blev en hel roman...
    Jag skulle ju säga också att det är jätteduktigt av dig Mammiz att ha gått ner 40 kg!! Och ännu mer efter det som jag förstod det. All heder till dig!!

Svar på tråden Syskonlängtan 4