• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • svischan
    Prisssan skrev 2009-10-24 08:20:39 följande:
    Välkommen Svisch...du får ursäkta att ditt inlägg försvann om du skrev i denna vecka men det har varit lite turbulent i livet. Iaf välkomna allihopa. Jag har en dotter som precis fyllt åtta, vi har nu försökt få ett syskon tillhenne i fem år och tester har visat på att mannen spermier inte simmar som de ska. Dock har vi fått ett mf i feb så två lyckoskott på snart nio år då? På mig hittade de en cysta efter mf:et som jag fick op bort nu i sept. Det var förklaringen till att min mens inte varit lika regelbunden som förr, vilket var skönt att få veta. Vi sparar till ivf och under tiden så testar vi med pergo- folsyra och zink. Hemmakurer som ändå sägs ha hjälpt många (och lika många som de inte hjälper) Vi tror nog inte att vi kommer att få ett barn till och håller på att förlika oss med den tanken. Nu fick ni en rätt ordentlig presentation av mig... jag bara kände för att skriva, har inte slappnat av sen i måndags.
    Jag läste om din man/sambo, hoppas att han blir frisk snart, och att det inte är något farligt som spökar...
    Lalie skrev 2009-10-23 19:56:58 följande:
    Välkommen Svisch och Pej! Vi har en 5-åring, som verkligen är helt galen i små bebisar, och det gör så ont i hjärtat att just han inte kan få ett litet syskon att älska.
    Vår dotter går på dagis, och just nu så får antingen hennes kompisar där syskon, eller så får våra vänner barn. Bebisar till höger och vänster alltså. Hon pratar ofta om att hon också vill ha bebis hemma. Det som däremot irriterar mig något kopiöst är när folk kommer fram till henne och frågar henne om hon inte vill ha syskon snart. Sen när bestämmer barnen om det??? Och viken rätt har andra att slänga sig över en fyraåring för att ge oss föräldrar en knäpp på näsan att vi faktiskt borde ge henne ett syskon. *suck*
  • Prisssan

Svich; Vi väntar nu på ett provsvar..men det de misstänker är inte så skoj precis

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Höst flickan

mammzi, vad skönt att hon fick i sig lite mat..lilla sötnosa så jobbigt när dom små liven är ledsna o dåliga

Cellisen..*styrkekram*

Kram på er alla..tänker på er o följer er.

8 återföringen gav ett +!!!♥
  • pej

Cellisen, håller tummarna för att det inte är något allvarligt med din man!

Har inte så mycket att tillägga för övrigt. Fortfarande förkyld, inne på femte dagen nu, men mår sämre idag än jag gjorde i fredags. Har läst några spekulationer om att det skulle vara bra att vara förkyld, att immunförsvaret är utslaget och inte orkar jaga bort ett befruktat ägg som försöker fästa... *Drömmer vidare...*

• Prisssan

Pej: vi får väl hoppas det    om ditt ägg alltså.
    Ang min man..tja vi får hoppas att de inte har rätt i sina misstankar.

• Höst flickan

pej, jag tror det är bra att vara lite sjuk jag var det denna gång

Lycka till

8 återföringen gav ett +!!!♥
  • Lalie

Hej och välkommen Inheaven. Hoppas alla sjuklingar stora som små blir friska snart.
    Vi ska åka till Egypten på onsdag, och idag fick sonen hög feber och är helt utslagen. Vi bara håller tummarna att resan kan bli av.

Cellisen, när ska ni få besked?

• Prisssan

Lalie: Guud vad härligt med egypten! Åh jag följer med, definitivt!

Om tre veckor får vi svar, rätt drygt...

• svischan
    Prisssan skrev 2009-10-24 20:04:12 följande:
    Svich; Vi väntar nu på ett provsvar..men det de misstänker är inte så skoj precis
    Usch. Hoppas hoppas hoppas att det inte är något farligt, utan en bacill som är jättelätt att få bort om man bara förstår vilken bacill det är!!
  • pej

Shit Cellisen, tre veckor!!?! Det är ju jättelång tid! Särskilt när det är något riktigt allvarligt det handlar om, vilket det låter som att det är. Fortsätter hålla tummarna i tre veckor till då... Kram!

Svar på tråden Syskonlängtan 4