Prisssan skrev 2009-10-24 08:20:39 följande:
Välkommen Svisch...du får ursäkta att ditt inlägg försvann om du skrev i denna vecka men det har varit lite turbulent i livet. Iaf välkomna allihopa. Jag har en dotter som precis fyllt åtta, vi har nu försökt få ett syskon tillhenne i fem år och tester har visat på att mannen spermier inte simmar som de ska. Dock har vi fått ett mf i feb så två lyckoskott på snart nio år då? På mig hittade de en cysta efter mf:et som jag fick op bort nu i sept. Det var förklaringen till att min mens inte varit lika regelbunden som förr, vilket var skönt att få veta. Vi sparar till ivf och under tiden så testar vi med pergo- folsyra och zink. Hemmakurer som ändå sägs ha hjälpt många (och lika många som de inte hjälper) Vi tror nog inte att vi kommer att få ett barn till och håller på att förlika oss med den tanken. Nu fick ni en rätt ordentlig presentation av mig... jag bara kände för att skriva, har inte slappnat av sen i måndags.
Jag läste om din man/sambo, hoppas att han blir frisk snart, och att det inte är något farligt som spökar...
Lalie skrev 2009-10-23 19:56:58 följande:
Välkommen Svisch och Pej! Vi har en 5-åring, som verkligen är helt galen i små bebisar, och det gör så ont i hjärtat att just han inte kan få ett litet syskon att älska.
Vår dotter går på dagis, och just nu så får antingen hennes kompisar där syskon, eller så får våra vänner barn. Bebisar till höger och vänster alltså. Hon pratar ofta om att hon också vill ha bebis hemma. Det som däremot irriterar mig något kopiöst är när folk kommer fram till henne och frågar henne om hon inte vill ha syskon snart. Sen när bestämmer barnen om det??? Och viken rätt har andra att slänga sig över en fyraåring för att ge oss föräldrar en knäpp på näsan att vi faktiskt borde ge henne ett syskon. *suck*