• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Prisssan

hej..kikar in lite för att berätta att C fortf är inlagd men kommer nog hem imorgon då de inte hittar något specifikt att sätta in behandling på.'
    Men han får citodon (gånger tre) och blodförtunnande (morgon)
    Han mår skitdåligt och är väldigt orolig och irriterad på att vara där.

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Åttan

Mammiz--> Jo vi är vaccinerade mot det, men det är standard prover som man tar när man ska genomgå IVF. Då kollar dem bla rödahund, syfilis, HIV, gulsot mm mm
    Ja vi har fått svar på hans prover.. inte exakt hur många spermier han har men det hade jag tänkt fråga på nästa planeringsmöte och kromosom provet har vi oxå fått svar på.. hade inte det varit bra så hade vi inte fått genomgått ivf behandling så som vi nu gör...  Jag är lite nyfiken på varför du undrar? inge illa menat!

När ska jag få bli mamma??
  • hallåå

Hej har missat att denna tråd finns !!!!!
    jag startade just en annan men då kan man ju vara här
    jag har som de flesta en son på 3,5 och har försökt i 2,5 år att bli gravid med 2:an... jag hade jätte lätt att bli gravid med första men 2:an är helt hopplöst. äter pergo kur 2 nu och skall ta nr 3 om inget händer denna månad sedan försöker vi med ivf ett försök

• Prisssan

Välkommen Hallåå. Lustigt att vi alla hade så lätt med ettan...

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Åttan
    Prisssan skrev 2009-10-23 10:46:16 följande:
    Välkommen Hallåå. Lustigt att vi alla hade så lätt med ettan...
    Utom jag......
  • Mammiztill2
    Åttan skrev 2009-10-23 07:47:34 följande:
    Mammiz--> Jo vi är vaccinerade mot det, men det är standard prover som man tar när man ska genomgå IVF. Då kollar dem bla rödahund, syfilis, HIV, gulsot mm mm Ja vi har fått svar på hans prover.. inte exakt hur många spermier han har men det hade jag tänkt fråga på nästa planeringsmöte och kromosom provet har vi oxå fått svar på.. hade inte det varit bra så hade vi inte fått genomgått ivf behandling så som vi nu gör...  Jag är lite nyfiken på varför du undrar? inge illa menat!
    Jag frågar mest för att dels, försöka mig sätta in i vad ni går igenom, Hur och vad för slags undersökningar & prov de gör vid IVF. Vad ni fått göra och för behandling.
    Och då jag minns min läkare nämnde ang sperimer om de inte skulle vara bra resultat, att läkaren sa beroende på vad för fel de var så kanske en annan klinik som har hand om mäns "hälsa" kanske de där fanns något att göra, mediciner el så. Jag frågade inte så mkt mer.

När min man lämnade 2 tester som tillhörde rutiner på de sjukhuset så fick vi aldrig svar på "antal" bra eller dåligt. och fick svar : bra värden.
    Jag är rätt intresserad av hälsa, kropp, jag gillar att få lära mig nytt, och försöka hjälpa, o berätta för de som vill höra om något vad ja gått igenom.
    Är väl ett allmänt intresse, samt att jag vill försöka visa att jag bryr mig om er alla som kämpar så.
    Och som sagt ta del av lite vad de innebär vad man gör för ev. undersökninga/prover.

Det med Zink som de var väl du som skulle köpa såna tabletter till din man?! De är inget som beh läkare kan skriva ut om det är så att de är så de skulle vara bra för honom?! Kanske billigare o bra alternativ?! Har ni pratat med dr om de finns några preparat som de kan skriva ut, som skulle göra det kanske bättre för din sambo?!

Vill så väl,men tyvärr tar många min "goda vilja" på fel sätt.
  • Åttan
    Mammiztill2 skrev 2009-10-23 11:25:36 följande:
    Jag frågar mest för att dels, försöka mig sätta in i vad ni går igenom, Hur och vad för slags undersökningar & prov de gör vid IVF. Vad ni fått göra och för behandling.Och då jag minns min läkare nämnde ang sperimer om de inte skulle vara bra resultat, att läkaren sa beroende på vad för fel de var så kanske en annan klinik som har hand om mäns "hälsa" kanske de där fanns något att göra, mediciner el så. Jag frågade inte så mkt mer.När min man lämnade 2 tester som tillhörde rutiner på de sjukhuset så fick vi aldrig svar på "antal" bra eller dåligt. och fick svar : bra värden.Jag är rätt intresserad av hälsa, kropp, jag gillar att få lära mig nytt, och försöka hjälpa, o berätta för de som vill höra om något vad ja gått igenom. Är väl ett allmänt intresse, samt att jag vill försöka visa att jag bryr mig om er alla som kämpar så. Och som sagt ta del av lite vad de innebär vad man gör för ev. undersökninga/prover.Det med Zink som de var väl du som skulle köpa såna tabletter till din man?! De är inget som beh läkare kan skriva ut om det är så att de är så de skulle vara bra för honom?! Kanske billigare o bra alternativ?! Har ni pratat med dr om de finns några preparat som de kan skriva ut, som skulle göra det kanske bättre för din sambo?!Vill så väl,men tyvärr tar många min "goda vilja" på fel sätt.
    Jag tar absolut inte dig på fel sätt.. det får du inte tro.. jag är oxå en nyfiken person av mig.. så jag undrar ju såklart varför du undrar..

Zinket är inte vetenskapligt bevisat i den graden att läkarna ordinerar det, om det fanns nått så tror jag att läkarna hade skrivit ut det till oss. Eftersom att vi har blivit remitterade till IVF så är väl läkarnas bedömning av sambons spermier som så att dem tror att det inte är så stor chans för oss att bli gravida på naturlig väg- eftersom att vi tom kunde hoppa över inseminations momentet... zinket är som ett expirement som vi kör med hemma för att se om det ger någon effekt eller inte..
  • pej

Cellisen, hoppas att din man kryar på sig! Jag anar att du kommer göra vad du kan för att skämma bort honom nu när han får komma hem! Jobbigt att inte veta vad det är som är fel, om han ändå mår dåligt fortfarande så måste det ju vara något som inte stämmer.
    jeskan, hoppas att ni får en välbehövlig återhämtning nu under "pausen". Jag kan tänka mig att det sliter något oerhört på både kropp och psyke med alla behandlingar, och alla förhoppningar man har inför varje gång att det här ska vara gången med stort G då det tar sig. Mest av allt hoppas jag förstås att ni ska lyckas på egen hand, men jag förstår om det är svårt att tro på det efter så lång tid.
    hallåå, kul med en till nykomling. Jag gav mig tillkänna här för någon vecka sen eller så efter att ha tjuvläst i tråden ett tag. Mindre kul dock att vi är så många som sitter i den här situationen.

• Höst flickan

ja..jag hade inte lätt med 1 an heller

i dag har vi sätt ett hjärta ticka...helt otroligt är det.

KRAM

8 återföringen gav ett +!!!♥
  • Åttan
    Höst flickan skrev 2009-10-23 12:58:48 följande:
    ja..jag hade inte lätt med 1 an heller i dag har vi sätt ett hjärta ticka...helt otroligt är det.KRAM
    åå vad mys... {#lang_emotions_heart}
Svar på tråden Syskonlängtan 4