Åttan skrev 2009-10-23 07:47:34 följande:
Mammiz--> Jo vi är vaccinerade mot det, men det är standard prover som man tar när man ska genomgå IVF. Då kollar dem bla rödahund, syfilis, HIV, gulsot mm mm Ja vi har fått svar på hans prover.. inte exakt hur många spermier han har men det hade jag tänkt fråga på nästa planeringsmöte och kromosom provet har vi oxå fått svar på.. hade inte det varit bra så hade vi inte fått genomgått ivf behandling så som vi nu gör... Jag är lite nyfiken på varför du undrar? inge illa menat!
Jag frågar mest för att dels, försöka mig sätta in i vad ni går igenom, Hur och vad för slags undersökningar & prov de gör vid IVF. Vad ni fått göra och för behandling.
Och då jag minns min läkare nämnde ang sperimer om de inte skulle vara bra resultat, att läkaren sa beroende på vad för fel de var så kanske en annan klinik som har hand om mäns "hälsa" kanske de där fanns något att göra, mediciner el så. Jag frågade inte så mkt mer.
När min man lämnade 2 tester som tillhörde rutiner på de sjukhuset så fick vi aldrig svar på "antal" bra eller dåligt. och fick svar : bra värden.
Jag är rätt intresserad av hälsa, kropp, jag gillar att få lära mig nytt, och försöka hjälpa, o berätta för de som vill höra om något vad ja gått igenom.
Är väl ett allmänt intresse, samt att jag vill försöka visa att jag bryr mig om er alla som kämpar så.
Och som sagt ta del av lite vad de innebär vad man gör för ev. undersökninga/prover.
Det med Zink som de var väl du som skulle köpa såna tabletter till din man?! De är inget som beh läkare kan skriva ut om det är så att de är så de skulle vara bra för honom?! Kanske billigare o bra alternativ?! Har ni pratat med dr om de finns några preparat som de kan skriva ut, som skulle göra det kanske bättre för din sambo?!
Vill så väl,men tyvärr tar många min "goda vilja" på fel sätt.