• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • pej
    Prisssan skrev 2009-10-22 05:37:48 följande:
    Jag är nog rätt positiv av mig, fråga mig inte hur jag klarar det. Jag menar nu att vi inte blir gravida, det har gått fem år, jag har tappat hoppet på att någonsin bli gravid igen.Men jag har inte fallit ihop och gråtit än, som om jag bara gått vidare- sörjt färdigt.Jag har ett barn och är så lycklig över henne och detta med C har fått mig att inse ännu mer att man ska vara rädd om det man har... klart man längtar efter det man  inte har men det man har måste komma först.Jag är bra på att skriva ner mina känslor, har alltid gjort det men jag är urkass på att visa känslor och prata om dem i verkliga livet. Tyvärr.Nu ska jag gå till jobbet och så ska jag prata med min chef ang helgen. Hon är en underbar människa, så jag tvivlar inte på att hon inte kommer att göra allt för att hjälpa mig.
    Nu terroriserar jag tråden för fullt... Hemma och förkyld...
    Cellisen, du har en väldigt bra poäng där, att man ska vara rädd om det man har. Jag brukar vara GANSKA bra på det för det mesta, men de där dagarna precis när mensen har kommit är det svårt. Sen får jag dåligt samvete för att jag inte orkar glädja mig till 100% åt den underbara son vi faktiskt har fått, och åt att jag har en fantastisk sambo, och så mår jag ännu lite sämre av det dåliga samvetet innan jag orkar rycka upp mig igen.
  • Åttan

Pej--> välkommen..

När ska jag få bli mamma??
  • Mammiztill2

PEJ, har jag förstått rätt du bor i skåne?! eller finns RMC på fler ställen?! '

Min gyn dr sa att jag inte fick göra ivf via landstinget även fast vi skulle betala för det själva ändå.
    Men verkar inte som om någon annan har hört detta..
    På privat klinik kan de göra utredning, men kostar lite mer.

Har ni prövat sådan "hemma test" för spermier?!

*Tack för komentaren om viktminskningen.*
    Jag har som kraftigt överviktig fått höra hru farligt e var för moder & barn om man är överviktig o gravid.. (då jag blev gravid med mitt barn, vägde jag 85kg)
    Men den läkaren som sa åt mig att gå ner då vi började syskon försöket, var samma man som hade mage att säga åt mig då jag låg på operationsbordet, samtalet innan man rullade in mig på själva OP salen för skrapning, då jag berättade vilka smärtor ja hade och inte fått gehör: Om du skulle ta och gå ner 3 kilo till så kommer du lättare att bli gravid, då vägde ja 58, hade någon dag innan fått svar från han att han misstänkte MA el Ofostrig graviditet, så mitt i sorgen så säger han åter igen gå ner i vikt! För Pergo time pressar äggen så risken är lätt att man får dåliga ägg. var av därför ja drabbades av min 3.e fölorade grav. (men hade inte inte ma el ofostrig. Utan hade utomkveds och åkte in på ny akut op strax efter de jag hade vaknat till på iva)

Så vissa läkare ska bara knipa käft. och har tog sen upp detta med min nuvarandre beh. gyn läkare att jag mår faktiskt väldigt dåligt över att han pressar mig och då på OP bordet säger åt mig att ja borde gå ner mer i vikt. och den läkaren fick personligt samtal från min beh. läkare (då de är bara de 2 som får undersöka mig+ operera mig) att han MÅSTE sluta pressa mig med vikten. efter de har han vart tyst.
    Hade ett Bmi på 38.7 (enligt den sidan ja kollar på nu på bmi uträknare) och nu ligger jag på 21.6.
    H

• Mammiztill2
    Trollmor skrev 2009-10-22 07:33:12 följande:
    Cellisen: Tänker på er Ta inte semester, utan som Mammiz säger, VAB. Spar semesterdagarna tills C är frisk o ni får njuta av dom ist.Här var ÄL över, så nu hejar vi på mina 2 ägg Fick sen ÄL denna månad, kanske har nåt att göra med att det var fler på G? Dag 16.
    Håller tummarna för dig nu att de ska få leda till ett fint + när har du Bim?
    Höst flickan skrev 2009-10-22 08:31:02 följande:
    cellisen..håller med övriga.spar dina semester dagar.förstår din besvikelse över pergokuren oxå Styrkekram trollis, håller mina tummar!!
    Hur är det med dig?! när var de som du skulle få komma in på Vul?
    Åttan skrev 2009-10-22 08:46:56 följande:
    Godmorgon!Har inte uppdaterat här i tråden kom jag på..  det blev inget i måndags iallafall.. telefonen ringde vid 10,30 och jag blev alldeles kall i kroppen - lillen klarade inte upptiningen så det blev ingen insättning!Nu blir det ett uppehåll till efter jul då vi kommer starta igång med vårt sista landstingsbaserade försök- om det inte går vägen så vet jag inte var vi står någonstans. Under tiden nu vi väntar så kommer vi att försöka så mycket som vi bara kan själva. Idag ska jag iväg och köpa zink tabletter och folsyra till mannen -se om det kan hjälpa upp spermierna lite... så nu är man tillbaka i den "riktiga" bebisverkstan igen med ÄLtestande och BIM väntande...
    har en fråga, har din man fått träffa en speciell läkare, med tanke på sperimerna?!
    *då min gyn dr sa att han ville min man skulle lämna 2 tester så frågade jag, OM hans skule vara dåliga går de då att göra något?!

Och han svarade mig,att de beror lite på vad de är för fel. Men minns inte riktigt om de var någon urolog?! *kanske minns väldigt dåligt*

har han fått något tips eller råd?!

kramar om och hoppas att de nya året bär med sig 2010 bebis..
    Och jag hoppas innerligt att vi själva hinner och kan få lov att starta upp privat IVF 2010. Att drömma om attt ens komma igång innan nyår är nog bara en fantasi värld.. .. då ja inte för ens om ca 3½ vecka ska tillbaka till sjukan kramar
  • pej

Mammiz, RMC finns på fler ställen... Säger inte mer eftersom jag försöker vara lite anonym.

Nej, vi har inte provat "hemmatest", har lite svårt att tro på att det verkligen funkar. Kommer inte ihåg vad det stod heller, men har för mig att det var ganska låg tillförlitlighet på testerna. Någon här som har testat som vet mer?

Alltså detta med vikt är ju en evig historia, och så olika hur olika läkare resonerar, och framför allt hur de uttrycker sig. Kommentaren du fått på operationsbordet var ju helt klart under bältet. Vaddå 3 kg till, när man har gått ner 40 kg och känner sig skitduktig för det, och vad skulle det göra för skillnad? Nu vet jag ju inte hur lång du är, men har svårt att tro att det skulle kunna hänga på de 3 kilona. Ingen som väger 58 kg är tjock! Snacka om att sparka på någon som redan ligger ner, med tanke på vad du skulle in på operation för. Vissa läkare saknar empati!
    Själv kom jag till en barnmorska en gång för att få p-piller. Hon vägde mig, tog fram sin "BMI-snurra", och pekade bistert, utan ett ord, på mitt BMI och ordet "fetma" intill. Sen sa hon helt torrt "Du borde nog inte äta så mycket choklad." Va? Det kanske vore på sin plats att fråga lite om mina matvanor, istället för att bara förutsätta en massa saker. Men visst, alla som är tjocka äter mycket choklad. Eller?
    Läkaren som gjorde min abort var av ett annat slag. I samband med den skulle han även sätta in en p-stav, och jag hade läst att effekten kunde bli lite sämre om man var överviktig. "Äsch, bekymra dig inte om det, du är ju inte så stor, det vore skillnad om du såg ut som jag, hö hö hö."

• Åttan

Mammiz--> Nej han har inte träffat någon annan läkare än läkarna uppe på RPC på akademiska sjukhuset där vi går.. Han har fått lämna samma prover som mig ( rödahund mm), ett kromosomtest och sperma prov..

När ska jag få bli mamma??
  • Mammiztill2

PEJ, jag har hört från en annan tjej som ville ha p-skydd o efter sin förlossning ville hon ha dem, men Bm nekade, och fick komma tillbaka efter de hon gått ner vissa kilon.

ja e 158cm, och 58kg är acceptabelt, min gräns till övervikt går vid 62 kilo.
    Men jag pendlar mellan 53-54.5kg
    De på OP bordet var FÖR mycket, var av detta han fick säga ifrån.

men sjukvården är inte klok ändå, om vi ska tala vikten enbart. sjukgymnasten ja gick på, som visste min viktnedgång, ansåg då jag skulle pröva ett foglossningsbälte för ja ha problem med överrörligtbäcken och får typ foglossning lätt. Då frågade hon mig lurg lång jag är, och säger åt mig: Du ska väga 48kilo Hon pratade om ja skulle ta min längd minus 110.

Då jag vägde 58 och bara kräktes o kräktes sa kirurg läkare att de inget gör om jag går ner i vikt för de finns att ta utav på dig!

Jag ska inte pressa dig på vart du bor men då förstår ja varför så många nämner rmc. och jag har hört och fått lära mig av många att många av de kommer just ifrån skåne .. hehe..

vad händer idag hos er alla idag?!
    Själv ska ja snart hämta hem dottern, ut med hunden.
    Ska iväg till Barnrytmik,
    Har precis sms:at en vän vars barn är på op idag

Åttan skrev 2009-10-22 11:26:11 följande:
    Mammiz--> Nej han har inte träffat någon annan läkare än läkarna uppe på RPC på akademiska sjukhuset där vi går.. Han har fått lämna samma prover som mig ( rödahund mm), ett kromosomtest och sperma prov..
    har han fått svar på dessa prover?! (är ni inte vaccinerad bla mot röda hund?!) förlåt alla mina frågor.. ta inte illa upp, så inget missupffattas
  • Mammiztill2

CELLISEN hur har det gått för din man idag?! tänker så på er

• Mammiztill2

*Åh jag som hade velat haft en lägesraport ifrån Cellisen innan jag skulle ägga mig har suttit uppe en timme extra för att hoppas på att du hade skrivit ngt, mina tankar är hos er*

kramar om

Go natt på er alla, hoppas er dag har vart bra

Svar på tråden Syskonlängtan 4