• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Höst flickan
    Åttan skrev 2009-10-23 13:15:17 följande:
    åå vad mys...
    ja...det är otroligt.

Kram
    8 återföringen gav ett +!!!♥
  • Prisssan
    Åttan skrev 2009-10-23 11:13:16 följande:
    Utom jag......
    Jag vet

C är hemma, skriver mer senare.
    ♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Prisssan

Nu har jag bloggat, istället för att skriva ut allt här. Puss för att ni alla tänkt på oss!

Orkar inte skriva allt här.

• svischan

Hej!
    Jag skrev häromdagen, men mitt inlägg försvan bland alla andra. Vi har precis påbörjat utredning, för vårt andra barn verkar inte vilja komma av sig självt. jag hade första undersökningen i onsdags, och ska dit på onsdag igen för att se hur det går för mina cystor (vilket betydde äggblåsor, men gjorde mig halvt vettskrämd innan vi redde ut det).

Vi har en underbar dotter som nu är 4,5. Det skulle vara sån lycka att ge henne ett syskon.

• Lalie

Välkommen Svisch och Pej! Vi har en 5-åring, som verkligen är helt galen i små bebisar, och det gör så ont i hjärtat att just han inte kan få ett litet syskon att älska.

• Prisssan

Välkommen Svisch...du får ursäkta att ditt inlägg försvann om du skrev i denna vecka men det har varit lite turbulent i livet.

Iaf välkomna allihopa. Jag har en dotter som precis fyllt åtta, vi har nu försökt få ett syskon tillhenne i fem år och tester har visat på att mannen spermier inte simmar som de ska.
    Dock har vi fått ett mf i feb så två lyckoskott på snart nio år då? På mig hittade de en cysta efter mf:et som jag fick op bort nu i sept. Det var förklaringen till att min mens inte varit lika regelbunden som förr, vilket var skönt att få veta.
    Vi sparar till ivf och under tiden så testar vi med pergo- folsyra och zink. Hemmakurer som ändå sägs ha hjälpt många (och lika många som de inte hjälper)

Vi tror nog inte att vi kommer att få ett barn till och håller på att förlika oss med den tanken.
    Nu fick ni en rätt ordentlig presentation av mig... jag bara kände för att skriva, har inte slappnat av sen i måndags.

• Mammiztill2

Så är tösen Sjuk feber. Och vad skrek hon om senaste lilla stund hon var vaken?!
    *mammas stora ångest* magen!
    Får inte i henne någon vätska knappt, orkar inte sitta upp.
    så jag jag har fått i henne ca/max 1 dl vätska på ca 19 timmar.
    vill inte äta..

• InHeaven

hej tjejer. jag har varit med här en snabbis för ett tag sen, men hoppade av.

Jag har en dotter på 28 månader och har jobbat på ett syskon nu i snart 1½ år, med 2 mf i bagaget. Med dottern så gick det fortare än vi trott. Plusset kom på första försöket. Första missfallet kom också på första försöket, efter det tog det oss 1 år innan vi blev gravida igen. Och nu är det 3 försöket efter andra missfallet. Och mensen kommer nästa vecka. det är jag säker på.

nu har tankarna börjat spöka för mig.
    Kommer vi någonsin få ett syskon till våran prinsessa? Kommer hon någonsin få uppleva syskonkärlek?
    Nej, det kommer vi nog inte. Jag tror inte vi är dugliga till detta... Det måste finnas en logisk försklaring till att vi bara fått ett barn...

Ha ha, tragiska jag :) nu fick jag gnälla av mig lite.

Nova min egna lilla stjärna
  • Prisssan
    Mammiztill2 skrev 2009-10-24 14:53:46 följande:
    Så är tösen Sjuk feber. Och vad skrek hon om senaste lilla stund hon var vaken?! *mammas stora ångest* magen! Får inte i henne någon vätska knappt, orkar inte sitta upp. så jag jag har fått i henne ca/max 1 dl vätska på ca 19 timmar. vill inte äta..
    Åh lilla stackaren och så jobbigt för dig Ta hand om ernu!

Välkomna alla nya, många nya på en gång.
  • Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-10-24 16:02:42 följande:
    Åh lilla stackaren och så jobbigt för dig Ta hand om ernu!Välkomna alla nya, många nya på en gång.
    Tack! hon har först för en halv timme sen klarat av att stå på benen, smakat en bit fläskfile och några munnar dricka Svärisarna ska enligt planerana passa henne fr förmiddagen i morgon till Måndag Em då mannen min slutat. så hoppas febern släpper så hon ej behöver fara med på 1 Möte och 1 Läkarsamtal på måndag.

hur är de med dig o din familj?!
    Jag ska ringa nu i veckan o se om frisören har ngn tid till mig & tösen så vi också kan klippa oss.
    Tyvärr vågar jag inte säta i några slingor i mitt hår.
    Sist tösa var där fick hon lila slingor, (spray färg) hmm ja du förstår nog vad ja menar.. har så svårt o hitta de rätta orden ofta. (och även hemma

Nu ska hunden få lite Pälsvård, måste köpa något att sätta runt hans päls så man slipper borsta igenom så ofta.

Välkomna alla nya.
Svar på tråden Syskonlängtan 4