• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Trollmor

Cellisen: Fy, vilken vånda med tre veckors väntan... Men hur mår han nu då? Hur har det gått med ÄL?

Här är det ÄL+5 i jag har haft en hel del molvärk men inget annat än så länge...

Skumt det där, utan Pergo så hade jag ju hur mkt symptom som helst från ÄL och framåt men nu inget... PMS har ju med Progesteronet att göra, har jag mindre progesteron nu då eller?? Det kan jinte vara bra.. Hmmm....

• Prisssan

Morron...

Trollis: Hur det gick med äl.. vet inte riktigt. På ons kväll fick jag ett svagt svagt streck, sen testade jag inte mer förrän lör morgon och då var där inget streck.
    Så därimellan hade jag väl ett ordentligt utslag?
    Vi hade sex i lördags. Så jag har ätit pergo i onödan.

Iaf så mår C inte så bra, han har ont i huvudet i varierande styrka, han vaknar mitt i natten och är illamående, domningar och stickningar i ena handen och armen.

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Lalie

Åh, shit, nu har jag ringt och bokat in tid för att starta IVF, bollen är i rullning! 3 dec ska vi dit.

Ni som har gjort IVF, vad ska man tänka på att fråga, eller andra tips från er?

• Prisssan

Lalie: Grattis grattis, gud vad roligt för er

• Trollmor

Lalie: Vad kul GRATTIS! Så spännande det ska bli. Har ju inga tips på frågor, men våra IVFáre kommer nog in snart med tips...

Cellisen: Stackars C, o er alla tre så klart Jobbigt att inte veta vad det är o vad ni kan göra? *kram*
    Angående ÄL så kan det ju finnas en liten chans ändå: Svagt på ons, kan ju ha blivit lika start först framåt tor kv/ fredag o släpper 24-72 timmar senare o sen lever det ju upp till 24 h. Så helt omöjligt är det ju inte....

• Höst flickan
    Lalie skrev 2009-10-26 09:09:34 följande:
    Åh, shit, nu har jag ringt och bokat in tid för att starta IVF, bollen är i rullning! 3 dec ska vi dit. Ni som har gjort IVF, vad ska man tänka på att fråga, eller andra tips från er?
    ja du..äta nyttigt..minska på kaffet.
    Kolla tsh värdet.
    kolla om du kan få göra korta metoden klart bekvämast.

LYCKA TILL
    8 återföringen gav ett +!!!♥
  • Lalie

TACK för grattis, det känns fantastiskt spännande, men även jättenervöst, då vi bestämt oss för att bara göra ett försök. Detta är enda chansen för oss, liksom. Och sen allt praktiskt med 13 mil till kliniken och barnpassning och ledigt från jobbet, med allt vad det innebär.

Hon pratade om korta metoden som skulle ta 12 dar allt som allt, då man har regelbunden mens. Vilket jag har, så det borde väl funka för mig? Gjorde du det, eller har du gjort både långa och korta, Höstflickan?

• Prisssan

Vi får hoppas hoppas!

• Lalie

Om du orkar och vill får du gärna inboxa mig och berätta lite kort om hur det går till.

Svar på tråden Syskonlängtan 4