• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Prisssan
    Åttan skrev 2009-10-27 13:56:44 följande:
    cellisen--> det undrar jag med.. hmm..
    Där kom bitchCella fram igen va? taggarna utåt på sådant och vill inte höra det.

*Sätter händerna på öronene och skriker BINGO*

Mammiz: Om ca tre veckor, han får kallelse. Han mår tyvärr likadant men det går uppochner.
    ♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Lalie

Trollmor, jag förstår dig helt och hållet, alla har vi såna perioder. Kram! Vi har bara lite kvar, "som min syster ska få ifall hon nånsin får barn" (för det är ju därför, eller hur?)

Cellisen, ta hand om de dina. Bebistillverkning känns väl futtigt under omständigheterna.

Mammiz, hoppas dottern mår bättre snart!

Själv har jag fått lite nytt hopp efter att jag fått alla papper inför IVF idag. Sen sticker vi ju till värmen imorogn, så jag säger hej för en vecka.

Kramar till alla i hopplösa tråden!

• InHeaven
    Prisssan skrev 2009-10-27 11:40:04 följande:
    För att man slappnar av eller ger upp?
    slappnar av.. eller kombination av de båda. oftast blockeras hjärnan av bebistankar. men det är så svårt.
    Nova min egna lilla stjärna
  • pej
    InHeaven skrev 2009-10-27 19:19:14 följande:
    slappnar av.. eller kombination av de båda. oftast blockeras hjärnan av bebistankar. men det är så svårt.
    Fast det är väl inte i hjärnan som befruktningen och allt annat väsentligt sker...

Det enda jag möjligen kan tänka mig skulle vara en bidragande faktor i sammanhanget är den där j-vla Murphy. Fast i just det här fallet skulle han ju förstås vara ganska välkommen, så då visar han säkert inte sitt tryne.
  • pej

Cellisen, förstår att det här med barn har ganska låg prioritet för tillfället. Hoppas hoppas att din man kryar på sig och att läkarna har fel!
    Mammiz, hur är det med din dotter, hon var väl också sjuk?
    Trollmor, tungt beslut, men på ett sätt kan det kanske vara skönt att ändå bestämma sig för att "sätta punkt", att fokusera på den familj man redan har istället för att ständigt sträva efter något man inte har. Jag har också tänkt tanken flera gånger, men jag vet inte... jag tror inte att jag är riktigt mogen att ge upp hoppet än. Jag tror att jag i alla fall vill göra en fullständig utredning först, och se om det finns en förklaring till varför det går trögt.
    Lalie, spännande att ni snart ska sätta igång med IVF! Lycka till och ha en trevlig resa!

• Mammiztill2
    Lalie skrev 2009-10-27 18:42:20 följande:
    Trollmor, jag förstår dig helt och hållet, alla har vi såna perioder. Kram! Vi har bara lite kvar, "som min syster ska få ifall hon nånsin får barn" (för det är ju därför, eller hur?)Cellisen, ta hand om de dina. Bebistillverkning känns väl futtigt under omständigheterna. Mammiz, hoppas dottern mår bättre snart! Själv har jag fått lite nytt hopp efter att jag fått alla papper inför IVF idag. Sen sticker vi ju till värmen imorogn, så jag säger hej för en vecka. Kramar till alla i hopplösa tråden!
    Ha en underbar resa, semester Hur länge blir ni borta?! *sola för mig med*
    Lite avundsjuk *om jag får lov att säga så* men Glad att ni kan påbörja er Ivf resa, även fast jag förstår att det inte kan vara någon dans på rosor att göra sån behandling. Men att ni får vara på väg, mot bättre odds

Tösen, har temp som, sjunker och stiger, men orkar vara på benen. Får se vad tempen är på i morgon, och hur hon är. Annars ringer ja vc så de kan bara kolla sänkan på henne. tack för att du frågade

På Fredag, är det 1 år sedan jag fick mitt sista + det känns tungt, Och på fredag ska jag till Gyn på kontroll. Ska höra om Kirurgen har kontaktat han då. Idag kom mensen, och underbar härlig viktuppgång på de *suck*
  • Mammiztill2
    pej skrev 2009-10-27 20:08:59 följande:
    Cellisen, förstår att det här med barn har ganska låg prioritet för tillfället. Hoppas hoppas att din man kryar på sig och att läkarna har fel!Mammiz, hur är det med din dotter, hon var väl också sjuk?Trollmor, tungt beslut, men på ett sätt kan det kanske vara skönt att ändå bestämma sig för att "sätta punkt", att fokusera på den familj man redan har istället för att ständigt sträva efter något man inte har. Jag har också tänkt tanken flera gånger, men jag vet inte... jag tror inte att jag är riktigt mogen att ge upp hoppet än. Jag tror att jag i alla fall vill göra en fullständig utredning först, och se om det finns en förklaring till varför det går trögt.Lalie, spännande att ni snart ska sätta igång med IVF! Lycka till och ha en trevlig resa!
    De pendlar med tempen, och är kinkig, grinig, trött, men orkar stå på benen och lekt lite med grann barn idag. Hon ska iväg till b-kirurg på Måndag, o sen till sin beh. läkare den 11.e

Ge inte upp, något hopp än. Och de är bra att du har en utredning att vänta på. men även en utredning kan också innebära att man kommer i stort sett där ifrån utan några svar eller förklaringar . *hade du fått en tid?!*
  • Mammiztill2

Jag tycker att ämnet, "Ge upp hoppet",
    är så svårt att råda och trösta i, eller lämna en kommentar,rädslan för att råka säga fel ord, meningar..

under min resas gång har hela mitt jag ändrat uppfattning, tro, ja nog allt.
    Ibörjan var jag så otroligt besviken, trodde ju att jag skulle få vara gravid direkt,

Nu är jag i ett stadium då jag mest är arg och ledsen. för den lilla djävul som förföljer mitt/vårt liv.

Vet inte om de är läge att diskutera,
    men ämnet kommer gång på gång.

Man tappar till slut orden, orken, man blir en dag inte längre förvånad, för man har blivit överkörd för många gånger.

• Åttan
    Det kan du inte komma å lura i mig.. att man skulle bli gravid för att man slappnar av eller ger upp hoppet att inte få nått barn.. kom med nått annat..
    När ska jag få bli mamma??
  • Höst flickan
    he he..ja då är det ett under att jag lyckats 2 gånger!!
    WOW...
    men det jusste..jag lånade ju ut alla bäbis kläder... måste varit det
    8 återföringen gav ett +!!!♥
Svar på tråden Syskonlängtan 4