• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Trollmor

Höst: Där har vi det
    Jag fick faktiskt höra det i helgen, berättade om att vi skulle rensa och kommentaren var att "vad bra då ska ni se att ni lyckas bara ni slutar att fokusera" Jag sa då till dom precis vad jag kände o att jag hatar när någon säger nåt sånt. Berättade att det inte är så, finns inga som helst grunder för ett sådant påstående De förstod och lovade att tänka på det i fortsättningen...

• Höst flickan
    Trollmor skrev 2009-10-28 08:13:42 följande:
    Höst: Där har vi det Jag fick faktiskt höra det i helgen, berättade om att vi skulle rensa och kommentaren var att "vad bra då ska ni se att ni lyckas bara ni slutar att fokusera" Jag sa då till dom precis vad jag kände o att jag hatar när någon säger nåt sånt. Berättade att det inte är så, finns inga som helst grunder för ett sådant påstående De förstod och lovade att tänka på det i fortsättningen...
    bra..ju mer man förklarar det för desto bättre...i ifv värden med sprutor o allt..hur skulle det gå om man inte tänkte på det lixom??

tröttsamt....

Kram på dig gumman
    8 återföringen gav ett +!!!♥
  • InHeaven
    pej skrev 2009-10-27 20:02:14 följande:
    Fast det är väl inte i hjärnan som befruktningen och allt annat väsentligt sker... Det enda jag möjligen kan tänka mig skulle vara en bidragande faktor i sammanhanget är den där j-vla Murphy. Fast i just det här fallet skulle han ju förstås vara ganska välkommen, så då visar han säkert inte sitt tryne.
    jo självklart sitter inte befruktningen i huvudet, men när man ständigt tänker på bebis skapar man en viss stress inom sig som kan göra ens äl tex rubbad vilket har en stor verkan på fertiliteten. det var bara så jag menade
    Nova min egna lilla stjärna
  • Prisssan

Fler än jag som har taggar vid sådana kommentarer...{#lang_emotions_dreamer}

Jag säger så här, för att säga så, då har man inte försökt bli gravid så länge. Det är jag rätt säker på.
    Tror man fortfarande på det så har man inte mött den största frustrationen...

nHeaven skrev 2009-10-27 19:19:14 följande:

slappnar av.. eller kombination av de båda. oftast blockeras hjärnan av bebistankar. men det är så svårt.
    ♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Höst flickan
    InHeaven skrev 2009-10-28 08:42:17 följande:
    jo självklart sitter inte befruktningen i huvudet, men när man ständigt tänker på bebis skapar man en viss stress inom sig som kan göra ens äl tex rubbad vilket har en stor verkan på fertiliteten. det var bara så jag menade
    JAHA...men hur kommer det sig att jag lyckas o flera lyckas bli gravida med ivf då??
    då MÅSTE man tänka..pga av sprutor..äggplock osv....

sluta kom med dina otroligt korkade påhitt!
  • Höst flickan

kan säga att jag skakade dag som natt vid alla mina befrukningar o hade fruktansvärd ångest.

• Prisssan
    InHeaven skrev 2009-10-28 08:42:17 följande:
    Snälla inte här, inte i en svårt att bli gravid tråd Då vågar jag mig på att säga att du inte passar in här-

Det är det mest sårande du kan sitta och säga till oss som har svårt att bli gravida, tror du att det är vårt eget fel att vi inte blir gravida?
    Jag jag stressa så att min mans spermier inte kan simma? Eller att jag får en stor jävla cysta som blockerar min äl??
    ♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Trollmor

"För att hormonstörningar ska uppkomma krävs i regel kraftig stress som vid t.ex. fysisk aktivitet på elitidrottsnivå eller svår brist på föda som vid ätstörningar. Dessa hormonstörningar yttrar sig hos kvinnor som utebliven mens."

MENS har vi ju alla alldeles för mkt av i den här tråden

• Trollmor

Att sista citat bara sen ska jag sluta, lovar. Ni som inte behöver läsa håll för ögonen

"Man blir inte infertil av stress

Stress och barnlöshet hör samman på så sätt att barnlöshet ger stress. En vanlig fråga är om stress på arbetet kan orsaka barnlöshet, och om det skulle hjälpa om man bytte arbetsmiljö. De vetenskapliga undersökningar som har gjorts kring detta talar inte för att det är så. Det sägs att par som inte kan få barn och bestämmer sig för att adoptera, ofta får biologiska barn senare på grund av att stressen släppt. Detta kan vara en förklaring, men det är mer sannolikt att det beror på att mannen eller kvinnan har en sänkt fruktsamhet, vilket betyder att det helt enkelt bara tog lite längre tid för paret att få biologiska barn."

Svar på tråden Syskonlängtan 4